Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Vieja heterospila - Lidt observationer.

Go down 
+3
Kiwa
beltt
Unimati
7 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 22:24

I tirsdags blev jeg den heldige ejer af 6 Vieja heterospila. 2 stk på 5-6 cm og 4 stk på 3-4 cm. Den første dags tid var de ekstremt stressede, men faldt dog til ro om onsdagen.

De to "store" holdt hele tiden sammen, mens de fire små aldrig veg fra hinandens side. De to "store" udviste næsten ægte kærlighed, hvilket billederne viser (... og ja. Der er tale om et ægte kindkys. Det var tydeligt, at det ikke var nogen form for aggression/dominans):





I går kunne jeg så observere, at alle seks svømmede tæt sammen hele tiden. De flygtede også samme sted hen, da der skulle skiftes vand i akvariet. Jeg anser ikke Vieja som en flokfisk, så det undrede mig lidt, at de holdt så tæt sammen.... også taget i betragtning, at de ikke kunne trues af noget i akvariet.

Her i dag fandt jeg så ud af, hvorfor de gør det..... det er fødesøgning!

Den største heterospila kaster sig igennem bundlaget med åben mund og vildt "baskende finner", så bundlaget bliver hvirvlet op. De andre venter tålmodigt bagved, indtil han/hun er færdig. Herefter kaster de sig over foderrester og ligende.

Her pløjes der igennem bundlaget:


Buffeten er åben.... til glæde for en meeki også Very Happy


Vieja heterospila kan også rigtig godt lide snegle. Én af de mindste snuppede en snegl i buffeten, og så gik det ellers over stok og sten med en masse forfølgere Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948


Sneglen er IKKE stor, men det er fisken heller ikke Vieja heterospila - Lidt observationer. 16738


Skrid... det er min snegl Vieja heterospila - Lidt observationer. 81940


Det er meget få dage, jeg har haft glæden af disse fisk, men mine forventnionger til timevis af super god kvalitetsunderholdning er steget drastisk de sidste par dage. Det her er en interessant fisk, der allerede har overrasket mig positivt cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 22:27

Den bette vandt forresten jagten, og fik spist sneglen cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 22:37

Jeg har haft lignende observation med mine. De svømmer også ofte rundt i nærheden af hinanden. Jeg har også set de to største ruske op i bundlaget, hvilket i øvrigt ses hos flere mellemamerikanske arter. Har set videoer med Labridens arter der gør det. Jeg havde Honduran red Points der gjordet det midt i flokken af unger og har også set almindelige Zebracichlider hjælpe unger med at finde mad på den måde. Det med sneglene er ret interessant... Jeg har ikke nogen snegle i mit, men jeg vil da lige se om det er noget dine bliver ved med. Hvis det er tror jeg at der skal snegle i igen....

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 22:44

Jeg har godt læst om, at de rusker op i bundlaget, men det er ikke noget, jeg har observeret hos de andre fisk. Dermed ikke sagt, at de ikke gør det, når jeg ikke kigger Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948

Jeg skal nok holde øje med dem og sneglene. Det er ihvertfald positivt, hvis de generelt spiser dem, og ikke kun "chikanerer" dem ned under sandet. Der er ufatteligt mange tårnsnegle i mine akvarier Vieja heterospila - Lidt observationer. 107245
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 23:11

Jeg har en masse sneglehuse i mit underlag og dem viser de en del interesse for... Går og overvejer at introducere snegle i mit akvarie... Nogen fordele og ulemper ved snegle? Mine Nicaer roder også op i underlaget på samme måde..

Her er lige en video af akvariet..



Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 9:46

Super med lidt grene i akvariet. Når fiskene får dem gravet lidt ned i sandet, så kommer det til at se kanon ud cheers

Jeg er lidt misundelig på dine store heterospila, men sådan er det, når man kun får "resterne". lol!

Vedr. snegle, så æder mine dem stadigvæk. Jeg vil dog på ingen måde anbefale dig at introducere dem til dit akvariet. De har en meget dårlig tendens til at smutte ind i modulerne/bag baggrunden, og sætte sig fast i pumpernes indsugning. Jeg har 3 akvarier, hvor pumperne ofte stopper, og så skal de lige tages ud, og bankes ned i bordet. Det vælter ud med snegle fra rotoren/indsugningsristen på pumpen Vieja heterospila - Lidt observationer. 704381
Jo flere watt pumpen bruger, jo flere snegle bliver kværnet af rotoren, men det er sygt i de 3 akvarier.

I cichlideakvarier gør snegle ingen gavn (hvad jeg lige kan se). I selskabsakvarier kan tårnsnegle med fordel bruges til at vende bundlaget, og æde foderrester..... ikke et problem hos cichlider. Det skal de nok selv klare Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 12:01

Hvor er de bare herlige Ole, og fede billeder af en lille energisk snegletyv pirat
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeMan 5 Apr 2010 - 17:36

Det lyder som en god ide at holde akvariet sneglefrit!!!
Jeg valgte at beholde de største af flere grunde.. For det første var de ikke så store som jeg havde troet og for det andet ville de små ikke have haft en chance med de andre beboere... Der har du jo en lidt anden fleksibilitet i kraft af alle dine akvarier... Men jeg kan da godt forstå din ærgelse... Men de skulle vokse relativt hurtigt..

Er der i øvrigt ikke en måde at holde sneglene ude af fileret på? Er Aureuserne forresten kommet oven på? Hvad med lidt flere billeder af dem?

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeMan 5 Apr 2010 - 17:43

Ole det kommer an på hvilke snegle man vælger. Jeg har fået en sort tårn sengl fra petword i viby (Jan). Og de skulle eftersigende være gode til at vende bundlaget, uden at blive til for mange, således man oplever det du fortæller om. Desuden bliver de noget større, og er meget mere dovne/fredelige, de er ikke så hurtig fremme til maden som de andre.
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 8 Apr 2010 - 0:22

He he Aladin. Det var for sjov. Jeg foretrækker at få fiskene så små som muligt, så det er perfekt Very Happy

Den største han begynder at få lidt farve, så det går den rigtige vej cheers

Man kan ikke holde sneglene ude af filteret. De kravler bare over baggrunden Vieja heterospila - Lidt observationer. 107245

VF aureus hannen døde desværre igår. Han kom aldrig rigtig til at tage på, så selv om hans finner helede fint, så havde han nok aldrig en chance.... surt Crying or Very sad

De andre har det fint, så jeg skal nok få taget nogle skud af dem.

Lasse - Det lyder godt med nogle mere moderate snegle, men i et cichlideakvarie er de lidt "til overs". Fiskene skal nok klare bundlaget, men i selskabs- og malleakvarier er de garanteret gode..... bare de holder sig ude af filteret så lang tid som muligt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 8 Apr 2010 - 21:24

Ved godt du ikke var ude med riven Surprised

ØØØV. Det var sgu da ærgeligt..... Så er det godt at der er 3 F1 hanner... 4 hunner og 3 hanner er heller ikke så skidt.. Tager den hun der var sølle på??
Mine yngler nok i løbet af ugen. Har forresten også unger af C. Nanoluteus nu Very Happy

Sker der i øvrigt noget med det Nicaraguensispar du fik? det par jeg beholdt graver på livet løs....

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 15:21

En lille opdatering. Det går rigtig godt med dem allesammen, og den ene han begynder at vise kulør..... især overfor den anden "store". Kysseriet er ihvertfald ovre, og er blevet erstattet af mere normal fiskeadfærd Very Happy

Snegle bliver stadigvæk ædt med stor velbehag, og det er noget akvaristen kan lide cheers

Billeder fra i dag.




Der spilles med musklerne Vieja heterospila - Lidt observationer. 95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 15:32

Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne fremvise så fine billeder af vores fisk.

Det er som altid en fornøjelse, at kigge på dine billeder Ole sunny
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 21:42

Hej Ole. Hvordan går det med dem? Jeg har flyttet mine Nicaraguensis og Aureus for at give Heterospilaerne lidt mere plads. Det kan de godt li Very Happy Så skal jeg bare have flyttet Nanoluteusparret, så de kan få hele akvariet for sig selv. Klarer de sid godt i det ny akvarie?

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 23:50

Det går rigtig fint med dem. cheers

De passer egentligt sig selv i 750´eren, selv om der var dømt feeding frenzy i går aftes. Nicaraguensis smed æg ved siden af det ynglende longimanus par, og det resulterede i det totale kaos. Heteropsila der vildt og blodigt forsøgte at æde nica´ernes æg, mens de skulle undgå tæv af forældrene, samt longimanus parret, der havde deres æg få centimeter fra ædegildet. Top underholding, der vil få den vildeste ninjafilm til at blegne Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeMan 31 Maj 2010 - 9:00

Shocked Vildt. Jeg har aldrig oplevet fisk der var villige til at forsøge at tage æg eller larver, når forældrene stod omkring dem. Mine Heterospilaer holder sig lidt væk og snupper de unger der kommer på afveje når de er blevet fritsvømmende. Hvad med nogle skud af baljen?

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 11:02

De holder sig også væk fra longimanus. Jeg tror, at nicaraguensis blev "forvirrede" af, at det er meget lidt sand i akvariet, så deres grube kunne ikke rigtig holde på noget. Dvs. æggene flød rundt over det hele.... samt at longimanus prikkede til dem fra den anden side. Det var ihvertfald kaos, men sjovt nok at følge Very Happy

Det er næsten umuligt at tage billede af akvariet, da det er med skrå frontrude. Dvs. loftet giver genspejl i frontglasset.... ser lidt syret ud Very Happy

Jeg håber, at den nye baggrund er med i den container, der ankommer i slutningen af den her måned, for så skal jeg nok gøre en masse forsøg på at tage nogle billeder. Indtil da er det ikke arbejdet værd at dække loftet til og alt muligt Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 11 Jun 2010 - 20:40

Her er lige en video af mine... De hygger sig, men de har kun halvdelen af akvariet i øjeblikket... Den anden halvdel regerer C. Nanoluteus parret over med hård hånd.. Det er imponerende at se den lille Nano hun stå ansigt til ansigt med den største Heterospila... Den er minimum 6-7 gange større Shocked



Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 11 Jun 2010 - 21:05

Nøj, hvor er de blevet fine cheers

En hun med unger er ikke til at stole på.... det kan jeg se, at de også har fundet ud af Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 20:55

Torsdag den 10. juni kom jeg med en påstand om, at de to store sikkert var hunner, men det var ikke til at sige. Den påstand satte vist noget i gang.

De har i en længere periode været blændende flotte med farver, der ikke sådan lige kan forklares.... det skal opleves. I weekenden begyndte de at opføre sig lidt mere "sammenspist" meget omkring en tunnel af sten/moduler. I starten troede jeg, at de holdt sig tæt på longimanus og deres larver... sådan for en lille snack (longimanus ynglede på modulet). I søndags observerede jeg et læggerør på den mindste af de to "store", men ikke rigtigt noget på den anden. Mandag og tirsdag fik de lidt ekstra godt at spise, og i går aftes opdagede jeg så genitialpillen på den anden. Næsen blev trykket godt og grundigt ind i frontglasset i aftes og hele dagen i dag.... men ingen held. Lige indtil NU!!!! De er i fuld gang med at lægge æg inde i tunnelen (selvfølgelig udenfor kameraets vinkel), så de næste par dage bliver ekstremt spændende. Der er ingen maller i akvariet, men parret udviser meget begrænset aggression overfor de andre arter, så jeg ved ikke, om jeg tør håbe. Mine fingre er ihvertfald krydsede cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 1:04

Lidt billeder. Sorry kvaliteten, men frontglasset er mega beskidt Embarassed

Vieja heterospila hannen over indgangen til tunnelen. Longimanus ovre ved sine larver.


Longimanus er den aggressive. Heterospila hannen er stadigvæk over indgangen til tunnelen.


... og hver til sit igen Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 21:19

Very Happy Fedt... Har også læst, at de bliver relativt hurtigt kønsmodne... Får mig til at spekulere på om jeg kun har hanner Vieja heterospila - Lidt observationer. 107245

Bliver spændende at se om de er opgaven voksne

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 22:21

Du får ikke mig til at komme med et bud på kønsfordelingen.... der har jeg selv taget gevaldigt fejl lol!

De klarer sig endnu, men det går nok galt.... de skal jo lige lære det Wink

Jeg har på fornemmeren, at der er for meget protein i foderet. Det er ved at være normalt for longimanus og robertsoni at have æg hver anden uge nu.... det er for ofte. Det kan være grunden til, at heterospila er gået i gang så hurtigt?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 8:50

Hmmm... Jeg observerede også at der "stak noget ud" af den næststørste af mine for 3-4 dage siden. Men det er ikke fremme nu. Det foder jeg bruger er ikke så proteinholdigt... Så vidt jeg huster er det din Mbunablanding blandet med fritsvømmerblanding, spirulina og cichlidflakes. Derudover får de Spirulinapiller, artemiaflager og granulat. En gang imellem får de muslinger eller rejer.....
Hvor ofte skifter du i øvrigt vand? Jeg har haft ret travlt på det sidste, så det er et stykke tid siden jeg har skiftet... Det kunne være jeg skulle skrue lidt op for proteinen og skifte noget mere vand de næste uger

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 11:43

Det er meget det samme foder, jeg bruger. Den største forskel ligger i, at jeg også tilsætter OSI - Marine Flakes, hvor protein indholdet er 47%. På et tidspunkt droppede jeg Marine Flakes, da jeg læste, at det måske var skidt for dem. Det resulterede i, at en del af arterne stoppede med at yngle, og farverne samt aktivitetsniveauet faldt lidt. Nu bruger jeg Marine Flakes fast igen, men måske jeg skal drosle lidt ned på mængden af det i foderblandingen?

Vedr. nitrat, så er der et nitratreducerende filter på akvariet, hvor de går, så nitraten er aldrig målbar. I de andre akvarier forsøger jeg via vandskifte at holde nitraten under 10 mg/liter (på gefühl). Hvis jeg kommer bagefter med vandskiftene, så falder aktivitetsniveauet hos fiskene, samt yngler de knap så meget. Jeg er fanatisk omkring nitrat, så det kan være, at det er overkill at holde den så langt nede, men det fungerer hos mig Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeTors 1 Jul 2010 - 17:40

Ok. Jeg må vist hellere øge proteininholdet lidt. Vil prøve at give dem lidt flere muslinger og rejer, men der er nu kun 17% protein i muslingerne. Ved ikke hvor meget der er i rejerne. OSI cichlidpiller indeholde vist 47%, så det øger jeg også lidt af... Har også foretaget et par større vandskifte de seneste uger, men der sker ikke rigtig noget... Håber sgu ikke jeg står med 4 hanner.

Hvordan står det ellers til med parret??

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
salmberg




Antal indlæg : 1
Join date : 08/05/10
Geografisk sted : utanför malmö

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeFre 2 Jul 2010 - 1:34

beltt skrev:
Ok. Jeg må vist hellere øge proteininholdet lidt. Vil prøve at give dem lidt flere muslinger og rejer, men der er nu kun 17% protein i muslingerne. Ved ikke hvor meget der er i rejerne. OSI cichlidpiller indeholde vist 47%, så det øger jeg også lidt af... Har også foretaget et par større vandskifte de seneste uger, men der sker ikke rigtig noget... Håber sgu ikke jeg står med 4 hanner.

Hvordan står det ellers til med parret??

Mvh Aladin

Du får lägga upp några bilder så kanske jag kan se könen på dom. Har en stort par. Hane 23cm hona 18cm.
Jepp det var jag som tipsade dig om utiken med Hetrospilan.

mvh Salmberg
Tilbage til toppen Go down
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 9:35

Hej Salmberg. Her er lige en video, hvor du kan se fiskene. Håber det er ok at jeg hijacker din tråd Ole Very Happy




Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 19:51

Hej. Har du travlt for tiden? Hvad med en update?

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 21:47

Nope... jeg har det totalt modsatte af travlt i butikken, og det gør mig nok lidt gnaven, så jeg ikke er så skrivelysten Vieja heterospila - Lidt observationer. 2948

Der er såmænd ikke så meget at skrive om. De holdt ikke de første æg, og har ikke haft lejlighed til at lægge nye. Longimanus er "desværre" blevet 100 meter mestre i at forsvare deres unger, så de holder op mod 2-3 uger nu. For at genere de andre mest muligt svømmer de rundt i hele akvariet med ungerne, hvilket skaber en masse hurlumhej og påstyr. Når de sidste unger er væk, lægger de nye æg dagen efter, og sådan kører det konstant nu.

Det bliver sandsynligvis ikke meget bedre, indtil jeg får omlagt akvariet, men den nye baggrund kom ikke i sidste sending, så det har laaange udsigter Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Vieja heterospila - Lidt observationer. Empty
IndlægEmne: Sv: Vieja heterospila - Lidt observationer.   Vieja heterospila - Lidt observationer. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Vieja heterospila - Lidt observationer.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Del dine observationer med os andre.
» Observationer af mine fisk ;o)
» Vieja argentea

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: