Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Hvad laver I i dag?

Go down 
+4
Soffi
Kiwa
green
Unimati
8 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 13:42

En lidt intetsigende tråd, men garanteret hyggelig nok Very Happy

Hvad laver I i dag?

Selv kører jeg i pendulfart ind på Genbrugsen med vinterens opsamling af emballage og alt muligt andet. Her til aften er det planen, at der skal flyttes lidt rundt på nogle fisk, og måske skydes lidt billeder samtidigt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 13:50

Tjae.. Jeg sider og ser Formel 1 samtidligt med at jeg holder lidt øje med et par fiskesider her på nettet Very Happy
Min kone er på messe i dag, så jeg tager en slapper sammen med fiskene Sleep
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 21:54

Kim har set formel 1 i morges, derefter stod den på havearbejde, og flytning af brænde.

Er lige blevet færdig med at spise dagens første måltid. Er godt brugt nu, så sofaen kalder. selvom det har været dejligt, at kunne være ude i det gode vejr.

Nå ja fiskene går og venter på en omgang Mysis til aftensmad.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Soffi




Antal indlæg : 11
Join date : 13/04/10
Age : 49
Geografisk sted : Lydum

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 0:24

Puha det er blevet til en del timer på job, først på kro og vaske op i 9 timer cheers havde lige købt nye træsko til det formål som ikke var gået til, gæt hvem der var øm i føddern e Razz nå men havde lige en time til at komme hjem og få slæbt korpusset igennem bruseren, skiftet tøj og så tage på mit fuldtidsjob, så nu sidder jeg her resten af natten og hygger Smile
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 0:36

hmmmm arbejdet 7-24 både lørdag og søndag.... så weekend pist væk
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 9:01

lindum skrev:
hmmmm arbejdet 7-24 både lørdag og søndag.... så weekend pist væk
Ditto her, kunne lige slæbe mig ind i seng kl. 9 igår aftes Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 13:21

Sidder og funderer over enkelte af livets små mirakler, og hvad "rigtige" venner betyder når lu...... brænder

Onsdag morgen kl. 06.00 gaab - en ny arbejdsdag truer scratch Suspect . Opdager der liggger en lille "klat" på trappen der grangiveligt ligner afføring??? Spør manden: hvaa har hunden skidt et eller andet sted indendørs?? Nææh det har hun ikke. Hmm - henter noget at tørre op med og vasker af. Undersøger lige "klatten" nærmere - det var en ordentlig klat slimet blod affraid

Fik fat i dyret, og kunne konstatere massiv afgang af blodigt materie, fra den forkerte del af bagenden. Det var ikke gode tegn, slet ikke gode tegn, og slet ikke når vores dyrlæge gennem 20 år altid holder lukket om onsdagen. Tager temperatur på dyret, lidt forhøjet, og så opfører hun sig som om hun er gået i fødsel, med hurtig vejrtrækning = tegn på smerte, og presseveer??? Jojo det passede jo godt nok med at det var 9 uger siden hun havde overstået sin sidste løbetid. MEN der havde altså ikke være ubudne hanhunde inde og besøge hende, og ved fødsel er det jo normalt ikke lige blod der skal komme først ud Hvad laver I i dag? 81940

Hva fanden gør man?? Manden skulle på arbejde, han er ved at gøre klar til at gå på ferie fra i dag, så ingen hjælp at hente der. Bilen ville også forsvinde fra matriklen i løbet af en times tid, og senariet med, at skulle tage en taxa med en hund der mildest talt svinede en del, finde en dyrlæge, jeg med så kort varsel kunne få til at tage hende ind, var ekstremt deprimerende og stressende at tænke over.

Overvejer, overvejer, overvejer - kan dette vente til i morgen??? Nej det kan det bare ikke.

Så er det jo dejligt med gode venner der kan træde til og hjælpe Hvad laver I i dag? 211905 Det er ekstra dejligt, at de tilfældigvis har en fantastisk dyrlæge som jeg kunne ringe til kl. 08.00 og beskrive situationen for. Han var ikke i tvivl ud fra symptonerne - den skal under kniven omgående, lad mig lige se hvad jeg kan gøre. 20 lange sekunder efter meddelte han, at han havde flyttet rundt på nogle patienter, og jeg kunne komme med hende kl. 10.00 cheers Han spurgte forsigtigt om vi havde sygeforsikring på dyret. Nej det har vi ikke, øhmm det bliver jo lidt dyrt, ja og? Ringe til en arbejdskollega og sige jaa jeg kommer ikke i dag, har et akutproblem jeg skal have klaret. Ringe tilbage til den gode veninde, som hentede mig og patienten, ankom til et dyrlægehus i Hvidovre, hvor vi fik den mest suveræne behandling af både dyrlæge og veterinærsygeplejeske. Der var endda sygdom og ferie blandt personalet, så de var helt alene på arbejde, med masser af "egne" patienter. Alligevel tog de vores lille pige ind, som den mest naturlige ting i verden.

Efterlod hende med en følelse af, at hun var i gode hænder (jaja dyrlæger er altså en tillidssag efter min mening) Kl. 12.00 blev jeg ringet op. Operationen var gået godt, men det var en massiv infektion, og hun havde mistet megen væske, og var begyndt at bløde uforholdsmæssigt meget under operationen. Så de ville gerne beholde hende til kl. 13.30. Ankommer - hunden ligger total livløs og har svært ved at vågne af narkosen, hvilket ikke var gode tegn. 30 min. senere siger den rare dyrlæge: Jeg vil hjertens gerne hælde kaffe/sodavand/øl på jer, men hun er svært tilredt, og kommer nok ikke på benene foreløbig. Så hvad med, at komme igen ved halv femtiden?

Ringer kl. 16.00 Der har hun været oppe og gå, og ude og tisse cheers Tager ned for at hente mit medtagne dyr, som nu har åbne øjne, og kan stå oprejst, dog uden nogen tegn på at kunne genkende hverken ejer eller veninde, som hun generelt er rigtig begejstret for. Får lov til efter eget ønske (jaja jeg er nok lidt underlig) at se forskellen på en helt rask livmoder han i mellemtiden havde fjernet fra en tæve der blot skulle steraliseres, og den der blev fjernet fra vores. Den raske livmoder var blot en lille klat der kunne ligge i hulningen af en hånd. Vores skulle man bruge 2 hænder til, så meget fyldte den pga. infektion. Dyrlægen fjerner i snit 1 livmoder om ugen, og det er mange år siden, han har set så grelt et tilfælde. Han var faktisk ret rystet. Havde jeg valgt, at vente til dagen efter, ja så havde vores firbenede ven ikke været i live i dag. En sprængt livmoder kan tage livet af hunden indenfor 6 timer, så det er ikke noget at spøge med, hvilket jeg heldigvis selv var fuldt ud klar over, efter mange års erfaring med tæver. Derfor var jeg inderst inde overhovedet ikke i tvivl om, at der var noget alvorligt galt.

Hun er nu ved at genfinde sit gamle jeg, efter 2 dage med slinger i valsen drunken Naboens kat har fået skældud - og kvarterets hunde der går forbi ude på vejen, er også blevet advaret om, at hun efter et par dages fravær "stadigvæk" er dronning her på matriklen, så det går langsomt fremad. Hun er 7 år gammel, og ja årerne med en stor race begynder at være talte. Dette er vores sidste hund, efter et langt liv med mange hunde mellem hænderne så jeg håber, at vi får lov til at beholde hende et par år endnu, og er dybt taknemmelig over, at have mødt en vildt fremmed dyrlæge, der tog action på situationen, og hjalp os. Tidligere når vi har stået med en tæve i fødsel, der var ved at gå galt, har svaret fra de "omkringliggende" dyrlæger været: Ja det er jo jeres problem, at I har valgt at have en dyrlæge der holder lukket om onsdagen, og ligger langt væk. Kontakt dyrlægevagten i det område hvor han hører til, så vil I måske kunne få hjælp Hvad laver I i dag? 704381

I går ringede dyrlægen til os, for lige at tjekke op på "patienten", og jeg har fået hans private telefon nummer, hvis der er det mindste, så kan jeg bare ringe. Det er det jeg kalder service ud over det normale, uanset at man har betalt for tingene. Han kunne faktisk være bedøvende ligeglad, men det er han bare ikke. Hun er ikke helt ude af faren endnu, da infektionen er massiv, og har tæret på hele kroppen, så jeg er først rolig når der er gået en uges tid, og alle hendes andre organer er kommet i gang med at fungere 100% igen, og at selve indgrebet er healet op uden yderligere komplikationer.

Nåh ja en lille meget lang beretning om hvad jeg har lavet i de sidste 2 dage, som intet har med fiskene at gøre, har dog husket at fodre dem haha. Men er blot meget taknemmelig for, at have gode venner, og de dyrlæger der findes derude, som er helt fantastiske og ikke skeler til, om man nu er kunde hos dem i forvejen, og tager chancen med, om man overhovedet er i stand til at betale for sådan en operation.

God weekend til Jer alle
fra Yvonne (og Ichi som heldigvis ligger i dyb søvn, her ved siden af mig - udgangen kunne have været en helt anden Sad )
Hvad laver I i dag? Is.php?i=1840&img=DSC_0002
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 15:14

Hold da fast Yvonne ,sikke da en omgang og stakkels vuffer,godt Operationen gik godt og at vuffen er i bedring. cheers Dette må være dagens sunny historie
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 19:21

Hvor vildt. Godt, at du reagerede hurtigt, og er omgivet en en masse venlige mennesker cheers

God bedring til Ichi Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 19:39

Hej Yvonne

Trist at høre at Ichi har været så syg, men vi ved at Ichi er en heldig hund at have så god nogen ejer. Kender selv situationen der kunne være gået helt galt hvis ikke det har været for din omsorg.

Dejligt at høre at der er stadig nogle dyrlæger der tænker på dyrene, gør en indsats også bagefter ved at vise interesse for deres patienter og ikke som visse andre som man har mødt igennem årene. Så havde Ichi nok ikke været til i dag.

Håber hun kommer over det og får nogle gode år endnu sammen med de mennesker der udgør hendes "familie"

God bedring herfra og håber alt går vel de kommende dage. Hvad laver I i dag? 211905
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 12:00

Tak skal I ha' allesammen Hvad laver I i dag? 211905

Hun virker mere og mere frisk, spiser og drikker ok. Ligenu vil jeg dog gerne se lidt afføring fra hende, så jeg kan se at der er kommet gang i systemet igen,
og at alt fungerer som det skal.

Desværre viser de jo sjældent, at der er noget galt før det er lige op over, som i dette tilfælde, så jeg vil rigtig gene have gang i den mave hurtigst muligt.

Noget af det der kommer ind, skal jo helst gerne ud igen, meen det lader åbenbart vente lidt på sig endnu. Hvad laver I i dag? 913316
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 21:49

Yes - så er der hul igennem systemet på den lille hund. Afføring ok og i fin koncistens cheers

Engelsk bøf, skinke, pasta, skånekost, smertestillende medicin, pennecilin, og alt det andet jeg har fået lokket i hende de sidste par dage, er nu passeret igennem systemet.

Efter sådan en omgang skulle man jo nødig rende ind i problemer med sot. Hvad laver I i dag? 107245

Ligenu har Cameroun de banditter scoret mod DK - surt, men jeg er nu i hopla alligevel lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Hvad laver I i dag? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad laver I i dag?   Hvad laver I i dag? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvad laver I i dag?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Kaffebaren-
Gå til: