Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 hvad holder i sammen med frontosa??

Go down 
+2
T.Hytting
lindum
6 deltagere
ForfatterBesked
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeTors 22 Apr 2010 - 11:01

er lidt nysgerrig . når man læser´debatter om folk der har frontosa. så er det næsten altid de samme taqnkmates der holdes sammen med dem.. især gnato..... er grunden at der enten ik er ret mange der kan holdes sammen med grundet str. agressivitet etc.. bare nysgerrig, og ku være spændende at høre hvilke sammensætninger med tosaér
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeTors 22 Apr 2010 - 22:09

Det kan være lidt svært at finde tankmates til Frontosaerne.
Dels er de jo temmeligt store, og dels har de jo en ide om at diverse strømlinede fisk, passer utroligt godt i maven. Laughing
Fisk som Leptosomaer og diverse sandsild, vil have meget svært ved at tage en lille lur, uden at risikere at vågne op i mavesækken på en Frontosa.

Der findes jo en del større fritsvømmere, men disse er som regel temmeligt aktive, modsat Frontosaer der normalt er rolige, og denne sammensætning mener jeg ikke er sagen, da jeg tvivler på at nogen af dem vil trives med det.

Jeg har ikke selv de store erfaringer med sammensætning, da det eneste jeg har haft med mine, er de nævnte Gnathoer, nogle Compressiceps og maller ( suge og Synodontis ), hvilket virker fint, men ikke er noget nyt.

Rovfisk er en mulighed, hvilket Gerner har forsøgt sig med, og så vidt jeg ved går det stadig fint.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 10:09

Jeg har nu læst et par gange, at venstralis kan holdes fint sammen med dem. Sidder jo og gennemgår "gamle" Tanga debatter på en anden side, hvor det har været oppe et par gange.

Det undrer mig dog meget, pga. deres temperament. Men det er ikke hr. hvem som helst der udtaler det, så det er kun derfor jeg nævner det.

Selv ville jeg nok være meget tilbageholdende med at prøve. Men måske hvis akvariet er rigtig stort?? Kunne måske også være bekymret for om hunnerne måske ville blive opfattet som
bytte. De bliver jo ikke nær så store som hannerne.

Hvad mener du Thomas?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 11:40

mener frank nørby holdte frontosa med nasuta. og med succes !!!!
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 12:06

Ja det har han, og både Bo (Petro) og Michael A har holdt venstralis med dem.

Men hvor store akvarierne var ved jeg ikke.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 13:48

Ja Frank havde dem gående sammen et stykke tid, der var også Benthoer i, men jeg mener at kunne huske at der forsvandt en fisk eller to, om det så var Bentho eller Nasuta, kan jeg ikke huske.

Ventralis er måske en mulighed i et større akvarium, hvis Frontosaerne som Yvonne skriver ( kan lade hunnerne være ).
Det er måske også et holdningsspørgsmål, mere end om det kan lade sig gøre.
Jeg er ikke selv tilhænger af den store forskel i deres adfærd, der tænker jeg på den rolige tøffen omkring, og den lidt iltre måde, som flere langfinner bevæger sig rundt på.

Jeg har selv overvejet at prøve at sætte Limnochromis Auritus sammen med mine, men det er ikke noget jeg har set før, så om det overhovedet er en mulighed ved jeg ikke.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 13:50

Hvad med Aulonocranus dewindti? Jeg havde dem ikke i særlig lang tid, men i det tidsrum var de ret rolige.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 13:59

Unimati skrev:
Hvad med Aulonocranus dewindti? Jeg havde dem ikke i særlig lang tid, men i det tidsrum var de ret rolige.

Jeg tror ikke at Dewindti er en mulighed, da de ikke bliver så store.
Dem jeg havde var nu heller ikke særligt rolige, de fløj rundt i et forsøg på at score flest mulige hunner. Laughing
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 14:16

Oki. Deres manglende aktivitet skyldtes måske, at de gik med L. profundicola Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 15:35

joe måske Ole. havde sgu heller ikke stukket hovedet for meget frem. hvis jeg gik med de fætre.. kan godt huske dine... wow nogle pløkker de havde i munden.....
Tilbage til toppen Go down
haffelaffen




Antal indlæg : 11
Join date : 20/04/10
Age : 49
Geografisk sted : lauerbjerg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 18:53

måske er der et par tankmates i dette link http://animal.discovery.com/videos/river-monsters-most-dangerous/
hvad holder i sammen med frontosa?? 91416 hvad holder i sammen med frontosa?? 91416 hvad holder i sammen med frontosa?? 91416 hvad holder i sammen med frontosa?? 16738
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 20:27

Tvivler Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
haffelaffen




Antal indlæg : 11
Join date : 20/04/10
Age : 49
Geografisk sted : lauerbjerg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeFre 30 Apr 2010 - 21:22

http://yfrog.com/85p1070103j
er mit nyeste legetøj til mine frontosaer hvad holder i sammen med frontosa?? 45819hvad holder i sammen med frontosa?? 85p1070103j
arrrggg lidt noget bøvl med det billed værk
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeLør 1 Maj 2010 - 13:24

Jeg har haft følgende til at gå med frontosa/gibberosa:

L. Auritus, O. Ventralis, A. Compressiceps, A. Calvus, og når jeg tænker 10 år tilbage faktisk
også div. sandsild, div. jumbo leptosoma typer ja sågar petrochromis. MEN det var med små frontosa.

Sandsild og leptosoma vil hurtigt forsvinde i selvskab med større frontosa.
L. Auritus, L. Staneri, A. Compressiceps, A. Calvus, samt div. Lepidolamprologus arter ville
jeg nok holde mig til i dag.
Men mulighederne er mange, dog skal man være klar over at når fronserne
får en vis størrelse kan eller vil de med tiden højst sansynligt tage cyps, ventralis, hulelegere osv. som tidlig morgenmad.
Tilbage til toppen Go down
haffelaffen




Antal indlæg : 11
Join date : 20/04/10
Age : 49
Geografisk sted : lauerbjerg

hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: bare en billed test   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitimeTirs 4 Maj 2010 - 18:28



ok lidt bøvlet men det virker da
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hvad holder i sammen med frontosa?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad holder i sammen med frontosa??   hvad holder i sammen med frontosa?? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
hvad holder i sammen med frontosa??
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Frontosa Burundi med æg
» Frontosa på ferie
» Frontosa; brugere og varianter
» Frontosa fight ( billedserie )
» øv Ole hvorfor holder du lukket???

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Fritsvømmer-
Gå til: