Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Filter bag baggrund kontra moduler med filter

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
SPOON

SPOON


Antal indlæg : 6
Join date : 08/06/09
Age : 54
Geografisk sted : Hadsten

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeTirs 9 Jun 2009 - 22:53

Jeg sender lige min første tråd i luften på denne lækre hjemmeside cheers

Jeg har et 720 ltr med baggrund og filter ditto. Synes at dette kører SUPER fedt. Sjældendt døde fisk. Så har jeg et 900 ltr med moduler, hvor 2 af dem er filter moduler. Tit døde fisk (og dyre fisk) Crying or Very sad

Har også et 250 ltr med et enkelt modul med filter. Det kører sgutte for godt heller.

Så er det jeg vil høre jeres erfaring med disse 2 modeller???

Kom frisk

Morten...
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeTirs 9 Jun 2009 - 23:04

Jeg har et 1000 l med filter i 2 moduler,jeg synes det kører godt meget sjælden døde fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
SPOON

SPOON


Antal indlæg : 6
Join date : 08/06/09
Age : 54
Geografisk sted : Hadsten

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeTirs 9 Jun 2009 - 23:08

Sikke da noget møg lol! Altså for mig. Jeg jeg må altså ha´ tjekket det vand. Synes bare at jeg fodre moderat og laver hyppige vandskift. Men noget bliver jo gjort galt.

Tak Finn

Morten...
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeTirs 9 Jun 2009 - 23:14

Jeg fodre meget lidt 6 gange i ugen (mine fisk vokser meget langsomt)og skifter 25-30% vand i ugen
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
SPOON

SPOON


Antal indlæg : 6
Join date : 08/06/09
Age : 54
Geografisk sted : Hadsten

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeTirs 9 Jun 2009 - 23:35

Lidt det samme som mig. 5-6 gange med vandskifte ca hver 10 dag.
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 0:07

Hej Spoon!

Jeg har også begge dele.

Jeg har en 325L m BTN-rockey bagrund også et 960L, med moduler, hvori der er filter i 3 af dem.

Der er ingen trivl om at filter bag en heldækkende baggrund er noget nær det optimale filter der findes, hvis ellers cikulationen er i orden, det er så tæt på et vedligeholds-fri filter som det er muligt at opnå! Det køre bare!

Modulfilterne er også gode filtre, men det kræver mere vedligeholdelse og kan godt på et tidspunkt stoppe til og hvis man ikke får skiftet f.eks filtervat, så kan der måske over tid ophobe sig affaldsstoffer, som ikke ville ophobe sig i et baggrundsfilter......

Jeg bruger mine modulfiltre sådan:

I de nedereste 2/3 dele har jeg blå filtersvamp og i den øvereste 1/3 har jeg filtervat. Den eneste vedligeholdelse er at skifte filtervattet, som jeg gør ca. hver 1/2 år.

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
SPOON

SPOON


Antal indlæg : 6
Join date : 08/06/09
Age : 54
Geografisk sted : Hadsten

Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 8:56

Tak jens. Jeg skal vist lige ha´ kigget på mine moduler i dag.

Morten...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Filter bag baggrund kontra moduler med filter Empty
IndlægEmne: Sv: Filter bag baggrund kontra moduler med filter   Filter bag baggrund kontra moduler med filter Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Filter bag baggrund kontra moduler med filter
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Installation af filter bag baggrund
» Til helved med baggrund filter !
» Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan
» baggrund filter hvad synes i med foto
» Hjemmelavet filter

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Filter & Filtermateriale-
Gå til: