Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Omlægning af 2 x 960

Go down 
+4
Kiwa
Unimati
beltt
Vorup
8 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 23:42

Vorup skrev:
Så her jeg været en tur i Rom og fiskene har klaret sig fint.

Der er larver hos et par af carpinterne og nicaraguenserne har også haft æg, men det blev ikke til noget. Tror at fiskene lige skal lure hvor de ikke-klæbende æg kan lægges, så strømmen ikke
tager dem.

Farverne på fiskene er bare iorden sunny og der er heftig aktivitet.

Desværre har jeg lige sat en gang behandling af fiskene over, så heller ingen billeder denne gang.
Èn af meekierne spiser ikke og flere af dem har "noget mellem tænderne"!? - kan selvfølgelig være bidemærker....
Men en behandling af nyankomne fisk er jo næsten hverdagskost for en tropheus-entusiast Wink

Men det er altså super fisk og super hyggeligt at sidde og studere amerikaneradfærd (ligesom på ferien i øvrigt) Wink

Det er hyggeligt med noget æglægning. Det lyder til, at meekierne har hilst på carpintis, og har fået nogle mundsår. Det er meget normalt, og det ligner lidt nogle "hvide bylder", hvis ikke det er direkte sår. Jeg oplever det især ved carpintis og neetroplus, når de lægger æg, og de andre lige skal igennem kødhakkeren. De forsvinder dog, når der er faldet ro over akvariet..... hvis altså du holder nitraten nede, så du ikke risikerer svamp Wink


Sidst rettet af Unimati Søn 30 Maj 2010 - 23:44, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 23:43

Pevilca baggrunden er altså fed, og den kommer til sin ret i et "minimalistisk" akvarie... hvis man kan sige det? Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeMan 31 Maj 2010 - 1:08

Ja det har du ret i Ole... Og så står den også godt til de stribede frontosaer pga. at den er lys i farvene. cheers

Vorup det billede der er øverst her på side 2 det giver mig helt kuldegysninger af fryd, det er et super billede der viser en flok frontosaer når de er bedst. sunny
Jeg glæder mig rigtig meget til at mine blever voksne.
Ang. indretning så mener du ikke der skal flere sten, eller hvad?
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeMan 31 Maj 2010 - 12:10

Det er sjovt med baggrunden, for egentlig er den ret mørk, men lyset for den til at virke lys. Da jeg så den før montering, nægtede jeg at tro at den nogensinde skulle blive "lys" - men det blev den altså cheers

Jeg ville egentlig gerne have lidt flere større sten i og falder jeg over nogen der vil falde godt sammen med baggrunden, kommer de sikkert i, men som udgangspunkt er akvariet "færdigt" og fiskene trives, så hvorfor egentlig.....

Ole: Du har sikkert ret mht mundsår, men nu får de lige en tur for sikkerhedsnålens skyld Wink
Mht meekien, så har jeg måske ikke fået tilvænnet dem det nye foder langsomt nok. Mysis og rejer er jo nok noget maven lige skal vænne sig til. Så det er selvforskyldt.
Tilbage til toppen Go down
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeLør 5 Jun 2010 - 22:22

Nå... Men hvis det er så besværligt at tage billeder kan man jo vise sine fisk frem ved et hjemmemøde. Så kan det være der er nogen der tager et kamera med lol!

Frontosaerne er rigtig fine.
Er det ikke muligt at have andet end dem i?

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 6 Jun 2010 - 18:31

Wink Tjae jeg har skam haft hjemmemøder før, så det kunne da godt være en god idé Wink

Mht frontosaerne, så har jeg haft andre fisk i før, men jeg synes at de går bedst alene. Andre kødædere der får plads til at yngle har det med at stresse frontosaerne ved at nippe dem i finnerne. Og de lange finner er bare super flotte, såe mine får lov at bo alene.

Det går ikke så godt med amerikanerne, meekierne går rigtig dårligt. Trods afsluttet behandling går 3 af dem ikke til foderet nu. En er allerede smidt ud, retter de andre sig ikke, ryger de også. Der bliver ikke flere behandlinger i akvariet. Lidt surt Sad
Tilbage til toppen Go down
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 6 Jun 2010 - 19:05

Mine erfaring med Meekier og deres slægtninge er, at de nemt stresses og underkues af andre fisk... Selv om de kommer sig tror jeg de kan gå hen at få det svært med den besætning. Jeg tror ikke de får en plads på bunden, men nok bliver henvist til et sted i toppen af akvariet... Ærgeligt da det er super hyggeligt at se dem grave i sandet efter føde... Men hvad... De andre fisk du har i akvariet er også super fede.

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 1:15

Øv, hvor surt med meekierne Sad

De var nu vant til at gå med Jack D og salvini, men de er/var jo heller ikke så store endnu.

Hvordan går det med meekierne nu?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 9:24

Meekierne hænger stadig.
Det er kun de 3 mindste der spiser. Når jeg fodrer søger de 2 andre væk fra foderet altså så langt væk fra foderhjørnet som muligt. Den 6 har jeg jo som sagt aflivet.

Og meekierne er ikke trykkede - de går frit i akvariet fuldstændig som de øvrige fisk der ikke yngler. Selvfølgelig fylder texas'erne lidt, da de 2 hanner nu har lagt æg tongue ...... Det er 1 han og 3 hunner. Det er den 2. hun han nu lægger æg med.

JD'erne er jeg lidt luren på. De 2 største tror jeg er 2 hunner. De viser absolut ingen tegn på at ville hinanden noget - som ellers alle de andre fisk gør. Men lad os se når der er gået et par måneder.

Nicaraguenserne har haft æg, som der ikke kom noget ud af - nu er der så 2 faste par. De er bare super flotte og lader sig ikke tryne af texas'erne.

Men et bassin med liv i må man sige sunny
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 10:07

Vorup skrev:
Mht frontosaerne, så har jeg haft andre fisk i før, men jeg synes at de går bedst alene. Andre kødædere der får plads til at yngle har det med at stresse frontosaerne ved at nippe dem i finnerne. Og de lange finner er bare super flotte, såe mine får lov at bo alene.

Det er da bare at finde de rigtige medbeboere (kødædere) og at der er huler nok til alle tongue
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 10:42

Gerner skrev:
Det er da bare at finde de rigtige medbeboere (kødædere) og at der er huler nok til alle tongue

Tjae, det lyder enkelt, men jeg har prøvet julidochromis, N.brichardi og leleupi. Ingen af dem dur efter min mening. Når de yngler bliver de "sadistiske" og nipper frontosaerne i finnerne.

Hvad er der af alternativer som IKKE vil "fylde"?

Uanset hvad kommer mine nu til at bo alene. Dog er der lidt synodontis, bare for hyggens skyld Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 21:16

Vorup skrev:
Meekierne hænger stadig.
Det er kun de 3 mindste der spiser. Når jeg fodrer søger de 2 andre væk fra foderet altså så langt væk fra foderhjørnet som muligt. Den 6 har jeg jo som sagt aflivet.

Og meekierne er ikke trykkede - de går frit i akvariet fuldstændig som de øvrige fisk der ikke yngler. Selvfølgelig fylder texas'erne lidt, da de 2 hanner nu har lagt æg tongue ...... Det er 1 han og 3 hunner. Det er den 2. hun han nu lægger æg med.

JD'erne er jeg lidt luren på. De 2 største tror jeg er 2 hunner. De viser absolut ingen tegn på at ville hinanden noget - som ellers alle de andre fisk gør. Men lad os se når der er gået et par måneder.

Nicaraguenserne har haft æg, som der ikke kom noget ud af - nu er der så 2 faste par. De er bare super flotte og lader sig ikke tryne af texas'erne.

Men et bassin med liv i må man sige sunny

Det lyder underligt med meekierne. Jeg kunne forstå, hvis det var de små, der trak sig under fodringen, men ikke de store. De er vant til at æde sammen med andre, der er noget større end dem. Jeg krydser fingre.

Vedr. texas, så bundvendte jeg dem godtnok, så den tager jeg på min kappe..... heldigvis er hunnerne de flotteste, når de yngler Very Happy

Jack D skal du ikke lade dig snyde af. De er så fredelige som dagen er lang, indtil de enten begynder at yngle, eller bliver voksne. Jeg har nogle til at gå på omkring 12-13 cm, og hannerne ænser ikke hinanden. Det er en super dejlig fisk, og jeg tror faktisk, at man kan have held til at de opfører sig ordentligt, når de bliver voksne. Jeg kan ikke forklare, hvorfor jeg tror det..... det er bare en følelse, du ved Wink

Nicaraguensis er utvivlsomt én af de flotteste mellemamerikanere, der findes. Den er i en klasse for sig cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 19:09

Jeg skylder jo lidt billeder af amerikanerne, så her er lige et par skud fra i dag.
Tænk at indkøb af farveløse fisk kan blive til sådanne skønheder - og så endda uden at der er æg eller unger Wink

[img]Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Nigaraguensis20101017 Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img]Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Synspillum20101017 Uploaded with ImageShack.us[/img]
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 19:37

de er bare supper flotte Very Happy
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 21:14

Vorup skrev:
Jeg skylder jo lidt billeder af amerikanerne, så her er lige et par skud fra i dag.
Tænk at indkøb af farveløse fisk kan blive til sådanne skønheder - og så endda uden at der er æg eller unger Wink

[img]Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Nigaraguensis20101017 Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img]Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Synspillum20101017 Uploaded with ImageShack.us[/img]

Tjaaa hvis man er til den slags fisk Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitimeMan 18 Okt 2010 - 9:25

Hvor er de fine cheers

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 2 x 960   Omlægning af 2 x 960 - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Omlægning af 2 x 960
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» omlægning..
» Omlægning af 900 L.
» Ællebælle!! omlægning!!
» omlægning af akvarie
» Omlægning af 720 L malawi til sydamerika.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: