Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.

Go down 
+5
stausholm
Ole jensen
bent
Esox84
Unimati
9 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 0:13

Kommentarer ønskes Very Happy

Montering af baggrundsfilter

At installere et filter bag en baggrund er meget nemt, som denne vejledning vil vise.

Et filter består af;
Filtersvamp : Rumadskiller og reduktion af pumperesonans.
Synkende bioelementer : Grovfilter.
Filtervat : Finfilter



Et filter skal bestå af 3 rum;
Et til bioelementerne (60% af den samlede længde)
Et til filtervat. (25% af den samlede længde)
Et til pumpe, varmelegme og anden teknik. (15% af den samlede længde)



Rumadskiller:
Filtersvamp skæres til. Det første skal sidde, hvor bioboldene skal gå til.
Den anden filtersvamp skal adskille filtervat og pumpe.
Det er ikke vigtigt, at filtersvampen følger baggrundens udhæng, da det ikke har nogen filtreringsmæssig betydning. Det er dog vigtigt, at det sidder ordentlig i spænd mellem glasset og baggrunden uden at det er presset sammen. Presser man porerne for meget sammen i svampen, risikerer man at den slammer til over et par år.





Filtervat lægges i. Det er vigtigt, at filtervattet følger kontuerne på baggrunden bedst muligt, samt slutter relativt tæt op mod glasset. Jo hårdere filtervattet presses sammen, jo bedre fjerner det små partikler fra vandet, men jo oftere skal det skiftes.


Bioelementerne hældes i. Sørg for at hele rummet er fyldt op, da vand trænger igennem, hvor der er mindst modstand. Dvs. fylder du ikke hele rummet op, risikerer du, at filtreringen bliver mærkbart forringet.


Skær er stykke filtersvamp, som du kommer ned i bunden i rummet, hvor powerheadet skal ligge.
Skær også svamp til at sætte på siderne mod glasset og baggrunden.
Du ender ud med en ”kasse”, hvor powerheadet skal ligge i.



Sæt udstrømmer-slange på powerheadet, og kom det ned i rummet i ”svampekassen”.
Eventuelt varmelegeme kan også placeres i rummet.



Udstrømmerslangen føres over baggrunden, så den sidder i spænd mellem baggrund og armatur. På den måde er du fri for at bore i din baggrund, samt kan man løbende rette på udstrømmer-retningen, så alt skidt bliver ført ind i indsugningsristen til filteret.


Kan slangen ikke sættes i spænd, kan man bore et hul, og anvende en plasticstrips. Dette holder slangen på plads, og man har stadigvæk mulighed for at ændre på strømretningen.
Husk, at overfladen skal brydes, så der kommer ilt ned til fiskene.





Det færdige resultat.


Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 1:30

Når akvariet bliver færdig og er kørende, bliver artiklen jo lige rundet af med et billede af det Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Esox84

Esox84


Antal indlæg : 11
Join date : 17/11/11
Age : 67
Geografisk sted : Herfølge - Sjælland

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 17 Nov 2011 - 0:57

Hej Ole.

Fin artikel. Lige et spørgsmål: Hvor tit skal det gøres rent?

/Ole
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 17 Nov 2011 - 1:06

Det er nemt at svare på: Aldrig!! Very Happy

Bioelementerne skal du aldrig røre ved..... de kører de næste 20 år, hvis det er. Får du en ophobning af skidt i elementerne, slukker du pumpen under vandskifte, sætter udsugningsslangen (slangen du tømmer med) foran risten, så suger den lidt løst skidt med ud fra elementerne.

Filtervattet slammer til på et tidspunkt. Det er meget forskelligt, hvornår det sker, men vi har nogle akvarier i butikken, der har kørt over 3 år uden at vattet har været skiftet. Vi havde en enkelt for en uges tid siden, der slammede til. Her fjernede vi bare vattet, og kom IKKE nyt i. Elementerne var så godt indkørte, at de kunne fange selv det mindste skidt. Nu bør det jo så egentligt kunne køre evigt uden at vi skal kigge til det cheers

De fleste vælger dog at komme vat i igen Wink

Hvis der fodres meget med frost eller andet "slimet" foder, skal du nok regne med at vattet kan slamme til en gang om året, men det hører vist mere til undtagelsen end reglen, at det er så ofte Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Esox84

Esox84


Antal indlæg : 11
Join date : 17/11/11
Age : 67
Geografisk sted : Herfølge - Sjælland

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 17 Nov 2011 - 1:34

Hej Ole.

Tak for et Meget hurtigt svar! Very Happy

Det lyder jo som et perfekt filter!

Det eneste problem (el udfordring, som det vidst hedder nu:) er vel, at få skåret filtersvampene ud, så de passer præcist med baggrundens profil...

/Ole
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 17 Nov 2011 - 12:58

Det er et perfekt filter Very Happy

Vedr. svampen, så må den ikke skæres til, så den følger baggrunden. Det har jeg omtalt i vejledningen, men her kommer det igen:

Rumadskiller:
Filtersvamp skæres til. Det første skal sidde, hvor bioboldene skal gå til.
Den anden filtersvamp skal adskille filtervat og pumpe.
Det er ikke vigtigt, at filtersvampen følger baggrundens udhæng, da det ikke har nogen filtreringsmæssig betydning. Det er dog vigtigt, at det sidder ordentlig i spænd mellem glasset og baggrunden uden at det er presset sammen. Presser man porerne for meget sammen i svampen, risikerer man at den slammer til over et par år.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 17 Nov 2011 - 14:52

jeg har selv baggrunds filter og det køre perfect så det kan kun anbefales,der er jo ingen grund til at trække vand ud af akvariet for at rense det også har man jo støre filter volume end en spand pumpe Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Powerhead   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 17 Jan 2012 - 1:11

Hej
Hvor stor powerhead skal der benyttes i denne baggrund til et 750 Liter hvis jeg følger disse anvisninger...Ole
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 17 Jan 2012 - 1:43

Jeg vil bruge 2 pumper.

En Aquaclear 50 til at trække hele filteret (pumpen, der ligger på bunden i sidste kammer), og så en Hydor 1200, som du placerer i et "kasse" af svamp i toppen af bioelementerne.... altså før filtervattet. Det giver en fin cirkulation i akvariet, men stadigvæk kun små 1000 L/timen gennem vattet, så du er sikker på, at partiklerne bliver opfanget, og ikke trukket igennem vattet pga. for højt flow.

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Powerhead   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 17 Jan 2012 - 2:20

kan der benyttes 2 stk Hydro 1200...Ole
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 17 Jan 2012 - 9:51

Det vil jeg ikke gøre. Hydor bruger ikke særlig mange watt, og stopper derfor ret nemt, hvis der kommer en snegl eller slam ind til rotoren. Aquaclear bruger lidt flere watt (Hydor 7 W, Aquaclear 50 10 W), så den kører mere stabilt Wink

Nogle kører dog med Hydor som begge pumper, og er fint tilfredse med det, men jeg foretrækker nu det andet setup Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 17 Jan 2012 - 23:17

jeg har kørt med Hydor pumper i omkring 3 år uden et eneste motor stop.. er meget tilfreds med dem Wink

allan
Tilbage til toppen Go down
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 19 Jan 2012 - 1:06

Hej Smile

Til start - Super fedt indlæg som giver en rigtig god forklaring og det har faktisk givet mig blod på tanden til at prøve det på mit nye 900 ltrs Very Happy

Men jeg erkender blankt at jeg er helt ny hvad dette angår og vil derfor hører om man kan få lidt hjælpene vejledning herinde Smile

Som det ser ud lige nu, så har jeg akvariet, baggrunden og lys/armatur til akvariet pt.
Så hvad bør jeg købe som filter? eller nu omtaler i powerhead, hvad er det helt præcist? Jeg har alle dage troet at man til filter bag bagrunden brugte en spandpumpe, men det går jeg udfra at jeg tager fejl i eller har jeg helt misforstået noget her?? Razz

Håber at få styr på det hele, så jeg snart kan komme igang med at fylde ting i det fine akvarie Very Happy

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 24 Jan 2012 - 10:28

Hej

Mængden af filtermateriale afhænger af dit akvaries størrelse, samt hvilken baggrund du har Wink

En opstilling over pumper vi selv bruger er:

Akvarier under 100 cm : En Hydor 1200 (kan drosles ned) eller Aquaclear 30 (hvis der er plads til den).

Fra 100-130 cm : En Aquaclear 50.

Fra 130-200 cm : En Aquaclear 50 og en Hydor 1200

Over 200 cm : En Aquaclear 50, en Hydor 1200 og så noget mere, hvis det er nødvendigt. Vores 3100 liter kører med en Aquaclear 70, to Aquaclear 50 og 1-2 Hydor 1200. Målet på de akvarier er cirka 300x150x70 cm Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Cory-Mike

Cory-Mike


Antal indlæg : 9
Join date : 22/09/11
Age : 49
Geografisk sted : Aalborg

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 24 Jan 2012 - 23:43

nu er jeg også toltal novice på det her område med jeg tillader mig lige at komme med et nok dumt spørgsmål.

da jeg havde akvarie sidst en 5-6 år siden brugte jeg rigtig meget en diffuser i mine malle akvarier. vil det være toltalt over kill at sætte sådan et monstrom i slange. Jeg brugte det til mine malle akvarier hvor jeg ønskede meget ilt i vandet blandt andet i mit barbatus akvarie og i mine akvarie med L-maller.

Jeg over vejer at stille en balije op med en baggrund og overvejer at have en diffuser i det, da jeg hovede sageligt vil have fisk der lever i områder med meget strøm i vandet.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 0:08

Det kan du sagtens Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 20:20

Tak for svaret Very Happy

Mit akvarie måler 200*75*60 (L*B*H*) Og vil du der mene at 1 Aqua Clear 70 samt 1 hydor 1200 burde være nok? Fik læst mig til at en AquaClear 70 beregnes til et 265 ltr... :S Og mit er jo 900 ltr.. Så prøver lige at forstå logikken her.. Razz

Så det er mere om jeg skal investere i flere af disse dimser, eller er én af hver nok?

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTors 26 Jan 2012 - 23:41

Det kommer an på, hvilke fisk du skal have i akvariet Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeFre 27 Jan 2012 - 0:20

Jeg skal have en flok Tapajo orange heads samt en anden cichlide, har dog ikke fundet ud af hvilken endnu.. Samt andre forskellige selskabs fisk.. Havde overvejet en større flok neonfisk, eller en lidt større farvefyldt stimefisk.. (nogle forslag? Razz ) og selvfølgelig nogle maller..

Hvad mener du så jeg behøver af elektronik til baljen? Smile

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeFre 27 Jan 2012 - 0:36

Så vil jeg bruge en Aquaclear 50 til at drive filteret, og en måske to Hydor 1200 som ekstra cirkulation (lægges i "kassen" i bioelementerne). Du kan starte med en enkelt Hydor, og så supplere op senere, hvis der skal lidt mere flow på Wink

Vedr. fisk, så kan du oprette en ny tråd om det. Det vil give flere svar Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 21:27

nu er der købt en aquaclear 70, men det gør vel ikke noget at den er kraftigere? Smile

Når man ligger en Hydor som du har gjort på det ene billede, i en lille kasse før filtervattet, så trækker den jo ikke vandet igennem bioballsene, er dette ikke en ulempe eller?

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 16:02

Har lige endnu et supplerende spørgsmål..

De filtermåtter jeg skal have i, hvilken "grovhed" skal de have? Du har ikke angivet noget i din guide, men kan se på din shop at der er 3 forskellige "grovhedder".. Smile

Og burde det være nok at købe en plade som er 60*60*5 da akvariets højde er 60 cm..? For man deler vel bare måtten i 2?

Og er det meget vigtigt at det er de synkende bioballs, eller kan almindelige også være fine nok? Regner med at købe alle de dele jeg mangler via din shop Smile

Og hvad vejer 100 ltr bioballs.. Er de til at bære på eller? Razz

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 10:48

Hej

AC70 er helt fin. Hydoren trækker vandet igennem bioelementerne men ikke vattet. Dvs. det bliver stadigvæk filtreret.

Du skal bruge 60x60x10 cm i grov (10 PPI). 10 cm tykkelse pga. trykket fra bioelementerne, når de bliver godt indkørt Wink

Det skal være synkende bioelementer, da du ellers kan risikere, at de rejser sig fra bunden, og dermed ikke filtrerer optimalt.

100 liter vejer nok omkring 15 kg, vil jeg tro Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Glenn Nicolaisen




Antal indlæg : 6
Join date : 19/01/12

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 12:46

Hej igen.

Så tror jeg at jeg er ved at have styr på det Smile

Men for lige at have forstået det 100% så skal jeg smide Aquaclear'en ned i det sidste rum og så en Hydor placeret "ovenpå" bioballs'ene? og evt. en ekstra Hydor samme sted som den anden, for at supplere op med cirkulation hvis én ikke er nok?

Så skal jeg jo bare til at have oprettet mig en indkøbskurv hos dig og få bestilt hjem Razz Det skal dog fragtes fra den ene ende af landet til den anden - men sådan er det jo Smile

MVH Glenn Nicolaisen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 23:11

Jepski. Du har helt styr på det Very Happy

Bare rolig.... PostDK kører nogle gange hurtigt Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
HugoN

HugoN


Antal indlæg : 16
Join date : 31/03/12
Age : 62
Geografisk sted : Billum

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: jowe jowe   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeSøn 1 Apr 2012 - 2:51



Det ser sgi let ud.................... Meen fakta er sgi lidt noget andet, jeg har lige monteret en tree trunk og gjort klar til filter, det gik sgi ikke af sig selv Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. 107554
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeTirs 3 Apr 2012 - 22:40

HugoN skrev:


Det ser sgi let ud.................... Meen fakta er sgi lidt noget andet, jeg har lige monteret en tree trunk og gjort klar til filter, det gik sgi ikke af sig selv Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. 107554

Så svært er det nu ikke,når man først har kantet baggrunden ned.
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
HugoN

HugoN


Antal indlæg : 16
Join date : 31/03/12
Age : 62
Geografisk sted : Billum

Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitimeOns 4 Apr 2012 - 17:40

FinnB skrev:
HugoN skrev:


Det ser sgi let ud.................... Meen fakta er sgi lidt noget andet, jeg har lige monteret en tree trunk og gjort klar til filter, det gik sgi ikke af sig selv Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. 107554

Så svært er det nu ikke,når man først har kantet baggrunden ned.

DET er sgi helt rigtig FinnB..................... ½ time med vinkelsliber og skæren i glasfiberen, så kunne den komme ned i pytten! cheers

Akvariet drejet, vippet og rystet i 3/4 time, så var bioelementerne også på plads, dagen efter.
Så nu mangler der bare sort folie i gavlene, så man ikke kan glo lige ind i filtermassen.


Plasteret på såret!............... Vi har nu et hamre flot baggrundsfilter cheers cheers


OLE!!! Nu må du godt få lavet tørt billede at woodtrunk 198, så skal jeg nok tage et vådt af 98 Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. 95018
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.   Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Vejledning - Montering af baggrundsfilter. Ny.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Montering af baggrundsfilter.
» Vejledning - Montering RockZolid baggrund uden silikone.
» Vejledning - Montering RockZolid baggrund med silikone & riste.
» Vejledning - RockZolid tilsavning.
» Baggrundsfilter og alger

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Ris/Ros & Gode Ideer-
Gå til: