Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Øv... electra hun syg

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 13:56

Hejsa

Den eneste ene electra hun jeg har (har to hanner også, hvor alfa hannen er meget dominerende over for beta hannnen. Den får tæsk, nogen gange flere gange om dagen). Og mig som troede, at det var en meget mild art. Hehe.... Nå, men electra hunnen står og gisper efter vejret i overfladen og hendes to bug finner ser underlige ud. Nærmest som om de er angrebet af noget svamp. De er helt flosede, men på en anden måde end, hvis det var fra en slåskamp. Skal jeg aflive hende eller prøve at redde den lille stakel med en Aquamore 1 kur? Hun er kun 10-12 cm lang.

Hvad havde i gjort?

Mvh S.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 14:28

umiddelbart tror jeg hun har fået tæsk..
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 15:37

stausholm skrev:
umiddelbart tror jeg hun har fået tæsk..

hhmmmmm.... okay. Hvorfor har hun stået og gispede sådan i flere uger? Hun spiser heller ikke særlig meget. Ryg finnen er forresten er ret smadret og har været det i lang tid.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 15:54

måske fordi hannen er for hård ved hende... jeg er ikke meget inde i adfær for malawi cichlider, men plejer man ikke at holde flere hunner netop af den grund ?

allan
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 15:58

Øv... electra hun syg 72245428
Øv... electra hun syg 25755255
Øv... electra hun syg 63324084
Øv... electra hun syg 10629883
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 16:00

stausholm skrev:
måske fordi hannen er for hård ved hende... jeg er ikke meget inde i adfær for malawi cichlider, men plejer man ikke at holde flere hunner netop af den grund ?

allan

det er sgu være end jeg troede. Hendes mave region er nærmest ved at blive "ædt" op sammen med bugfinnerne. Det må være en sygdom Allan... Prøv og se billed 3.

Ift. adfærd, så har jeg to hanner netop af den grund. Så hannerne kæmper i stedet for 1 han og 3 hunner eksempelvis. De har jo ingen change alligevel.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 16:06

aner ikke hvad der er, men kønt ser det ikke ud.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 16:13

Det ser ikke for godt ud. Jeg ved heller ikke, hvad det er, men det skader ikke at give en Aquamor1 kur.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 16:18

Unimati skrev:
Det ser ikke for godt ud. Jeg ved heller ikke, hvad det er, men det skader ikke at give en Aquamor1 kur.

smider en kur i om 10 min. og så bestiller jeg en mere over webshoppen. For har kun til én gang.

men det er mærkeligt, for min balje den kører bare. Ingen stress eller forandringer i noget som helst. Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 16:49

Sciaenochromis skrev:
hhmmmmm.... okay. Hvorfor har hun stået og gispede sådan i flere uger? Hun spiser heller ikke særlig meget. Ryg finnen er forresten er ret smadret og har været det i lang tid.

Ja undskyld mig,men er jeg den eneste der syntes det er lang tid den har stået og gispet.......... uden at forsøge at gøre noget ved det Question
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeOns 29 Sep 2010 - 20:34

Gerner skrev:
Sciaenochromis skrev:
hhmmmmm.... okay. Hvorfor har hun stået og gispede sådan i flere uger? Hun spiser heller ikke særlig meget. Ryg finnen er forresten er ret smadret og har været det i lang tid.

Ja undskyld mig,men er jeg den eneste der syntes det er lang tid den har stået og gispet.......... uden at forsøge at gøre noget ved det Question

Nej
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeTors 30 Sep 2010 - 11:36

har også sagt undskyld til hende! bounce
Men det skal lige siges (til dem af jer som mener jeg er for sent ude), at det er blevet være her i denne uge, end det var i forrige uge.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeTors 30 Sep 2010 - 23:04

har aflivet fisken... det var sgu for synd. fangede den og lagde den på et par stykker køkkenrulle, lige for at kigge nærmere på såret. Det var faktisk næsten helt åbent og et blødende sår.

bare det ikke er en eller anden skummel svampe/parasit lignende ting som æder fisken op indefra. Og at mine andre fisk også stille og roligt bliver angrebet af det!

syntes i også at jeg skal smide noget andet medicin der ned efter Aquamor1 kuren? Tænker på ift. om der er noget som Aquamor1 ikke hjælper mod?


Sidst rettet af Sciaenochromis Tors 30 Sep 2010 - 23:07, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeTors 30 Sep 2010 - 23:06

Sciaenochromis skrev:
bare det ikke er en eller anden skummel ting jeg har ned i akvariet
bare rolig, den skumle ting befinder sig uden for akvariet Øv... electra hun syg 162245 Øv... electra hun syg 162245

allan
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeTors 30 Sep 2010 - 23:09

stausholm skrev:
Sciaenochromis skrev:
bare det ikke er en eller anden skummel ting jeg har ned i akvariet
bare rolig, den skumle ting befinder sig uden for akvariet Øv... electra hun syg 162245 Øv... electra hun syg 162245

allan

Argghhh - Allan for satan.... den var lidt ond den der. Er det mig du hentyder til eller hvad?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitimeFre 1 Okt 2010 - 18:08

Sciaenochromis skrev:
stausholm skrev:
Sciaenochromis skrev:
bare det ikke er en eller anden skummel ting jeg har ned i akvariet
bare rolig, den skumle ting befinder sig uden for akvariet Øv... electra hun syg 162245 Øv... electra hun syg 162245

allan

Argghhh - Allan for satan.... den var lidt ond den der. Er det mig du hentyder til eller hvad?
som man siger "ingen nævnt, ingen glemt" Øv... electra hun syg 95018
god weekend

allan
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Øv... electra hun syg Empty
IndlægEmne: Sv: Øv... electra hun syg   Øv... electra hun syg Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Øv... electra hun syg
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Placidochromis electra "Likoma"

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Sygdomme-
Gå til: