Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 720 L med Timor baggrund.

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
stralner

stralner


Antal indlæg : 4
Join date : 20/02/11
Age : 52
Geografisk sted : Aalestrup

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeSøn 20 Feb 2011 - 20:29

Hejsa alle sammen cheers

Efter at have været ude ved Ole et par gange, gik vi igang med at lave vores drømme akvarie, ud fra Ole´s kyndige viden Razz (næsten da) Very Happy
Vi endte ud med at finde et 720 L i dba, til latterlige 3000,- som nok trængte til rengøring, men som var i rigtig fin stand. Dog var det grå, hvilket vi ikke ønskede det skulle være, så endte ud med at spraymale hele svineriet sort. Blev sgu flot må man sige. Fandt ud af at sælger havde vendt akvariet forkert da de selv satte det op og fik den tapede baggrund af og til vores overraskelse var der en perfekt forrude uden en eneste ridse cheers Hehe hvor heldigt, og med akvastabil logoet fremad sunny Og ikke nok med det...næ der var såmænd også sunriser i armaturet drunken

Hos Ole fandt vi den baggrund vi kunne lide, helt vildt faktisk...Timor er jeg sikker på, ellers må Ole altså lige rette os i det Basketball
Det tog lidt tid at planlægge hvordan alting skulle være, indsugning..fuger osv. Men endte ud med at have 2 sugeriste i venstre side og rødt sand på fugerne. Godt valgt for fugerne ses slet ikke, eller spejlingen gennem det tykke glas gør at man faktisk kan sé ind på siden af baggrunden og alligevel se fugerne, men det kommer udefra...hvis i forstår hvad jeg mener?

Nu er alt på plads, også med Malawi osv. Jeg har dog valgt at filter 4,5 gange i timen trods de kun ca. 200 cm fisk i vandet. Til gengæld virker det efter hensigten i baggrundsfilteret som er lavet efter Ole´s anvisning. Vandet er krystal klart...mildest talt. Tidligere (vores gamle 530 L) havde jeg lidt problemer med at skidtet ville hope sig op i forskellige døde områder, bag sten bla. og måtte suge bunde 2-3 gange om ugen. Idag her 7 dage efter fiskenen kom i er der...Intet overhovedet..... simpelthen utroligt. Kannon rådgivning fra Ole...super tak for det sunny

Smider lige nogle billeder af vores drømme akvarie og forhåbentlig også fiskenes. De er helt sikkert mindre stressede med den baggrund og moduler, det ses tydeligt på dem. Billederne smider jeg lige i næste indlæg....det ser ud til at man skal linke fra en host...lidt besværligt, men så gør vi det Smile

Hilsen

Stralner



Sidst rettet af stralner Søn 20 Feb 2011 - 22:32, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
stralner

stralner


Antal indlæg : 4
Join date : 20/02/11
Age : 52
Geografisk sted : Aalestrup

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeSøn 20 Feb 2011 - 21:56

720 L med Timor baggrund. 211417

Nystartet.

720 L med Timor baggrund. 211416

720 L med Timor baggrund. 211415

720 L med Timor baggrund. 211413

720 L med Timor baggrund. 211412 Store billeder kan ses her:

720 L med Timor baggrund. 211410 http://akvariesiden.akvariefisk.dk/akvarier/show/?ID=6156

720 L med Timor baggrund. 211409

720 L med Timor baggrund. 211408

720 L med Timor baggrund. 211407

720 L med Timor baggrund. 211405

Det er ikke meningen at iltstenen skal blive, men vil have luftet alle evt. gasser fra fugerne når de hærder ud hvis der er noget, man ved jo aldrig Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeTirs 22 Feb 2011 - 22:51

Det er blevet rigtig cool cheers

Held & lykke med det Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeSøn 27 Mar 2011 - 13:36

720 L med Timor baggrund. 14197 den er supper flot Very Happy
Tilbage til toppen Go down
stralner

stralner


Antal indlæg : 4
Join date : 20/02/11
Age : 52
Geografisk sted : Aalestrup

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeSøn 27 Mar 2011 - 14:49


Tak, vi er virkelig også glade for den sunny Eneste minus er at det hele er endt med at passe sig selv. Vi har ikke rørt det i 3 uger nu, alligevel er det intet skidt, eller alger på glasset der skal fjernes..eller noget. Det kører bare derud af. Så det ender nok med et 720 L mere, ellers har vi jo ikke noget at lave drunken Nu er jeg så også en af dem der godt kan lide at holde akvariet lol!
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeSøn 27 Mar 2011 - 15:23

det er da dejligt at det køre godt hvilke rør bruger du
Tilbage til toppen Go down
stralner

stralner


Antal indlæg : 4
Join date : 20/02/11
Age : 52
Geografisk sted : Aalestrup

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeMan 28 Mar 2011 - 4:48

bent skrev:
det er da dejligt at det køre godt hvilke rør bruger du

Vi bruger 2 stk. grolux og 2 stk. røde rør som fulgte med. Vi prøver stadig at finde ud af hvilke, men uden held. Jeg har lidt på fornemmelsen at den lave algevækst har 2 gode årsager. Den ene er det lave nitrat/nitrit grundet filteret, den anden kunne meget vel skyldes sunriseren som dæmper lyset. Vi har ikke fuld skrald på lyset, andet end et par timer om dagen.
Ellers er det ca. 70% lysstyrke, 15 timer dagligt. Vores valensia gror fint til trods for den nedsatte lysintensitet Wink
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitimeMan 28 Mar 2011 - 12:26

kan dine malawier godt lad planten stå? nu har jeg prøvet et par gange at sætte noget i men mine malawier bider dem i stykker hvordan undgår du det ?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





720 L med Timor baggrund. Empty
IndlægEmne: Sv: 720 L med Timor baggrund.   720 L med Timor baggrund. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
720 L med Timor baggrund.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» omlakering af baggrund?
» Hvilken baggrund?
» Bioelementer bag baggrund.
» luft bag baggrund
» Folie baggrund

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: