Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Tilbage til barndommen

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
KasperK/Lolland

KasperK/Lolland


Antal indlæg : 20
Join date : 29/07/11
Age : 62
Geografisk sted : 4952 Stokkemarke, Lolland

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeTirs 23 Aug 2011 - 14:59

Havde en lille tur til den nye butik og faldt pladask for den lille Mundruger Pseudocrenilabrus multicolor og jeg måtte selvfølgelig købe en trio med hjem til Lolland!
Egentlig ville jeg have haft en lille flok Thorichthys ellioti med hjem, men de eneste der var på lager var en lille flok meeki-hanner. Skidt-pyt med det! Jeg havde selvfølgeligt ikke noget akvarie klar til dem, så jeg fik travlt med at finde et tomt 128 ltr frem. I med et HMF og jeg havde gudskelov en pose i passende størrelse med renset sand og et par granitsten og lidt rødder liggende og "vente".
Med en kombination af "brugt" vand fra de andre akvarier og lidt friskt fra vandværket blev akvariet fyldt op og fiskene dumpet i.

Skal dog lige ud og have købt lidt planter, så der kommer andet end Cryptocoryner i akvariet. Ved godt, at det ikke er en lokal-typisk plante, men det var altså det eneste, jeg havde i overflod!

Jeg har ikke holdt den lille mundruger siden teenage-årene for omkring 36 år siden, så det bliver jo et hyggeligt gensyn. Glæder mig til at se en hun gå med skuffe og den lille stime unger blive lukket ud når der er sikkert!
Regner med, at jeg lige så godt kan gøre et "skuffe-akvarie" klar til "mutter" med det samme!

Nåh ja, og vel også et, hvis der skulle komme nogle ellioti forbi, så jeg ligesom ikke bliver taget på sengen igen!
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeTirs 23 Aug 2011 - 21:15

Hej Kasper

Ja..den lille mundruger frembringer gode minder fra barndommen lol!

Jeg har altid syndes hannen er fin med sine sarte farver. Hvis du holder flere hanner sammen skal du bare se en evig aktivitet med revir osv.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeFre 26 Aug 2011 - 0:21

Det er en dejlig fisk. Man kan undre sig over, hvordan hunnen kan svømme, når skuffen er fuld Tilbage til barndommen 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
KasperK/Lolland

KasperK/Lolland


Antal indlæg : 20
Join date : 29/07/11
Age : 62
Geografisk sted : 4952 Stokkemarke, Lolland

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeFre 26 Aug 2011 - 1:46

Ja, den er smuk på den prunkløse måde. Ikke et orgie i farver som f. eks Mikrogeophagus ramirezi, men diskret og underspillet. Til trods for deres lidenhed i størrelsen går begge hunner i øvrigt og gumler på en skuffe. Dejligt! Der kan dog højest være en 4-5 stykker i hver! Tror jeg!

Når du får Thorichthys hjem igen, bliver det meeki eller elliotti?

Vil jo være rart at vide, til næste gang der bliver hældt benzin på gryden, til en Lolland-Randers tur!
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeFre 26 Aug 2011 - 23:50

er ked af vi var lidt renons i meeki.... men er overbevist om hvis Ole finder dem på listen så kommer de hurtigst i kiosken igen. og mange tak for en hyggelig dag sunny håber du fik stablet en balje op til den bette mundruger. du må snart ha tanket op igen og kigge ind. var hyggeligt .....
Tilbage til toppen Go down
KasperK/Lolland

KasperK/Lolland


Antal indlæg : 20
Join date : 29/07/11
Age : 62
Geografisk sted : 4952 Stokkemarke, Lolland

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeLør 27 Aug 2011 - 0:08

Du kan tro at jeg kommer forbi igen. Faktisk så tog det kun 4½ time at komme hjem, så det kan jo sagtens lade sig gøre, at kigge forbi på en hverdag!
Så tager jeg også en flaske ruderens med, så jeg ikke får kalkpletter på billederne! Tilbage til barndommen 16738
Slår i gang med at lave et akvarie klar til nogle Thorichthys i næste uge. Om det så bliver meeki eller ellioti der skal i, må tiden - og lagerlisten - vise.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeLør 27 Aug 2011 - 0:19

ja ja ja ruderens is my friend... sunny men i opstarten , er det lidt en kamp mod vindmøller, før flitrene er kørt ind. og vi får kål på de brune lol! du tog da ellers nogle super billeder, især af salvini . dæleme goe billeder. den må du dele med os engang.....nye fisk er nok først ca. den 6 sept. du er altid velkommen, hyggeligt med en snak sunny
Tilbage til toppen Go down
KasperK/Lolland

KasperK/Lolland


Antal indlæg : 20
Join date : 29/07/11
Age : 62
Geografisk sted : 4952 Stokkemarke, Lolland

Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitimeLør 27 Aug 2011 - 0:31

Ro på, ro på.
Er udemærket klar over, at i har lagt vandret i luften de sidste 3-4 uger. Ting tager den tid, ting nu een gang tager. Kan man ikke finde ud af det, skal man skamme sig!
Jeg skal lige hitte ud af, hvordan jeg ligger billeder ind, så knalder jeg et par stykker ind, til offentlig spot og spe! Tilbage til barndommen 15471
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tilbage til barndommen Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage til barndommen   Tilbage til barndommen Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tilbage til barndommen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Så er der kun 40 dage tilbage
» Tilbage til vand og Malawi

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: