Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Fiskebilleder fra biksen.

Go down 
+4
Dunant
T.Hagel
OPEKA
Unimati
8 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 29 Aug 2011 - 21:47

Idag har der været lidt tid til at lege med kameraet, og da vi mangler billeder af cirka 100 arter, er der nok at skyde på Very Happy

Kvaliteten er ikke i top, da det nok mere er kvantitet end kvalitet Wink

Aphyocharax rathbuni


Corydoras arquatus


Danio pathirana


Hyphessobrycon anisitsi


Hypostemus sonia L137


Xenotoca eiseni


Colisa fasciata


Corydoras sterbai


Ctenopoma ocellatum


Dianema longibarbis


Garra flavatra


Hyphessobrycon callistus


Schistura vinciguerrae


Stigmatogobius sadanundio
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 1 Sep 2011 - 21:44

Det blev til lidt flere skud i dag Very Happy

Carinotetraodon irrubesco


Corydoras zygatus


Somileptes gongota


Trichogaster mamorata


Distichodus affinis


Botia modesta


Glossolepis multisquamatus


Myleus schomburgii


Hoplosternum thoracatum


Hyphessobrycon haraldschultzi VF


Puntius fasciolatus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 1 Sep 2011 - 22:12

Lige de sidste for i aften Very Happy

Apistogramma pandurini


Bedotia geayi


Copeina guttata


Ctenolucius hujeta beani


Rhodeus ocellatus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 2 Sep 2011 - 15:09

Hey Ole
Hvad er den Ctenolucius hujeta beani for noget? ligner en gedde affraid

Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 2 Sep 2011 - 16:33

OPEKA skrev:
Hey Ole
Hvad er den Ctenolucius hujeta beani for noget? ligner en gedde affraid


Ferskvands barracuda Smile
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 2 Sep 2011 - 21:14

OPEKA skrev:
Hey Ole
Hvad er den Ctenolucius hujeta beani for noget? ligner en gedde affraid


Det er en super cool rovfætter, som gerne spiser tørfoder, og ligesom gedden har de plads til en god slant i maven Fiskebilleder fra biksen. 699920

Den bliver 25-30 cm, så det skal være nogle store gutter, den skal gå med. Vores er vel 7-9 cm, og de har et par densonii på samvittigheden.... selv om der ikke var den store størrelsesforskel på dem Fiskebilleder fra biksen. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 2 Sep 2011 - 22:51

Lidt flere Very Happy

Acanthicus adonis


Botia kubotai


Eirmotus octozona


Girardinus metallicus


Dekeyseria sp. (L052)


Macropodus opercularis "blue"
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeSøn 4 Sep 2011 - 8:44

Endnu flere sunny

Astyanax sp. "lago tefe"


Etroplus maculatus


Farlowella acus


Gambusia affinis


Hemigrammus rhodostomus


L123 - Aphanotorulus ammophilus


Lamontichthys stibaros


Nomorhamphus liemi


Paretroplus menarambo


Pseudocrenilabrus philander dispersus


Puntius fasciatus


Synodontis polli ''white'' - Zaire
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 8:58

Okay, den ser også noget ond ud i kropformen. Hvor lever den?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 9:03

He he ja. Den lever i Colombia og Venezuela.

Den her er noget mere grum, synes jeg. Luciocephalus aura, som kun vil have levende foder. De går pt. sammen med Ameca splendens, som producerer en hulens masse unger.
Den kommer fra Asien og bliver omkring 20 cm Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 9:20

Unimati skrev:
He he ja. Den lever i Colombia og Venezuela.

Den her er noget mere grum, synes jeg. Luciocephalus aura, som kun vil have levende foder. De går pt. sammen med Ameca splendens, som producerer en hulens masse unger.
Den kommer fra Asien og bliver omkring 20 cm Very Happy

Er det VFér siden du ikke kan få dem til at tage tørfoder?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 9:29

Jep det er, og hvad jeg har kunnet læse mig til, er det ikke lykkedes for nogen at få dem til at tage tørfoder. Fiskebilleder fra biksen. 107245
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 9:58

Det ender med man må tage en dag ud af kalænderen, og misbruge din til på det groveste Razz med alle de spec. arter du har gående
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 10:31

Det kommer du ikke til at fortryde.... kaffen er jo go´ Fiskebilleder fra biksen. 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 22:44

... endnu flere sunny

Caridina holthuisi


Chela dadiburjori


Colisa lalia


Corydoras duplicareus


Danio margaritatus


Hara hara


Hemiodus gracilis


L037


Nanochromis parilus


Neolebias unifasciatus


Oryzias woworae


Pseudomugil gertrudae


Sewellia lineolata


Steatocranus casaurius


Stigmatogobius cf. rutilaureus


Tanichthys micagemmae


Xiphophorus helleri "guentheri"
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Dunant

Dunant


Antal indlæg : 15
Join date : 27/07/11
Age : 58
Geografisk sted : Svenstrup J

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 23:45

Hold da kæf.. øhh bøtte der er mange fine billeder Smile

Jeg må da vist lige på foto-kursus, så fine billeder rammer jeg kun sjældent Smile
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTirs 6 Sep 2011 - 3:29

Den eneste måde du efterhånden kan forbedre dine billeder på Ole er ved at købe en "Overhead flash". Altså en ekstern blitz til at ligge oven på akvariet. Fiskebilleder fra biksen. 27278

Forresten, med hensyn til at få fisk over på tørfoder (dog kun sticks/piller) har jeg et par gange haft Crenicichla som udelukkende har fået levende føde. Men hvis man har tålmodighed og stædighed nok er der ingen fisk som vil sulte sig selv ihjel når føde bliver tilbudt.

Min Managuense gik 2½ måneder uden det mindste at spise, selvom dette blev tilbudt hver eneste dag. Månederne gik og han blev tyndere, og ja, til sidst åd han Hikari Cichlid Gold da han godt kunne se han ikke fik flere zebra fisk.

Men man skal sgu være hård og konsekvent hvis man vil have dem over på tørfoder, det du'r ikke at man smider en fisk ned til den efter en måned, for så venter den gerne en måned på én til. Kødædende fisk kan gå adskillige måneder uden det mindste at æde uden at tage skade (Afhængig af mængden af overskydende fedt depoter mv.)

Omnivore og herbivore kan dog ikke gå så lang tid, da der er meget lidt næring i deres føde, og derfor skal "græsse" mere eller mindre dagen lang, og er derfor ikke bygget til længere perioder uden foder. Dog kan de sagtens gå 2-3 uger uden foder stadigvæk, hvis man har stædige fisk som ikke vil acceptere andet foder end de som de er vante til.

Det kan måske lyde hårdt i ørerne af en Hr & Fru danmark som evt. skulle læse med, men pointen er bare at man ikke skal være bange for at ens fisk ikke får den føde de vil ha'. For hvis fisk er sultne nok, skal de nok æde hvad de bliver tilbudt. (Lidt det samme som med Sugemaller, som folk i mange år sværgede på at skulle have træ i deres kost. Men grunden til at der findes "træ" i deres tarme er simpelthen bare fordi der ikke har været andet at æde)
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTirs 6 Sep 2011 - 8:33

Takker, men der er stadivæk plads til store forbedringer. Jeg anskaffede en macrolinse i sommers, og den har jeg ikke lært at bruge ordentligt endnu. Det skal nok komme Very Happy

Vedr. en ekstern blitz, så kan det gå begge veje. Jeg vil selvfølgelig få en bedre belysning af fisken, men da vi kun har heldækkende lamper på akvarierne, skal de jo løftes med risikoen for, at fisken smider farverne Wink

I teorien bør det være muligt at få alle fisk over på tørfoder. Jeg er ikke bange for at sulte dem (nogle af gutterne i Hvornum gik i 5 uger uden mad, inden de blev flyttet), men jeg tror (... og kun tror) at en sultende rovfisk får sænket sit immunforsvar, så det bliver mere tricky at flytte den, hvis den en dag bliver solgt. Jeg vil mene, at "opgaven" med at få dem på tørfoder ligger hos akvaristen derhjemme, hvor fisken er i vante rammer og stabile vandværdier. Det er ihvertfald ikke noget, jeg vil gøre i butikken. Der er alligevel så mange ynglende fisk, at det er godt nok at have nogle til at snuppe ungerne, så vi ikke har en million milliard unger til at vokse op bag baggrundene Fiskebilleder fra biksen. 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTirs 6 Sep 2011 - 16:11

Hehe ja det kan der være noget om, at balancen forstyrres hvis man begynder at rode med lampe og blitz over hovedet på fiskene.
Mht. Macro linsen, har jeg læst mig til at "Shutter-speed" skal justeres ned for de bedste resultater, og ISO skal kigges på alt efter hvad man skyder. Det er ihvertfald bare hvad jeg har ladet mig fortælle af diverse fiske-guru'er over nettet. Jeg ejer ikke selv et DSLR, desværre.. Eller rettere, endnu Wink

Javist, jeg mente heller ikke de skulle udsultes i butikken, men at folk som evt. ikke ville bryde sig om at fodre levende men godt kunne tænke sig fisken, rent faktisk godt kan få dem over på det foder de skulle ønske. Så fisken er ikke begrænset for de sarte sjæle heller, alle kan få glæde af en hård rovfisk Smile

Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTirs 6 Sep 2011 - 18:06

Her kan man se hvor meget Overhead flash gør.

Gutten her har kun et middelmådigt kamera, men flash'en gør resten af arbejdet.

http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?436550-Vieja-Argentea-Update

Billede 2&3 er med Overhead, og resten er uden. Så kan man virkelig sammenligne
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 21:41

Peter Hujetaén er en finurlig fætter ... som Ole siger kan den næsten æde en fisk på sin egen størrelse. når den bliver større kan man virkelig se de fine "fjerstråler" den har ved munden. har haft et billede af mine egne hvor man rigtig ku se det. men kan sgutte finde dem. mine ville ikke tage tørfoder til sig i starten. men da jeg tiggede nogle sticks af en kammy og smed dem i baljen foran udstrømmeren, var de ligesom de fik en raket i røven. og for efter dem. derefter tog de alt, bare det helst skulle bevæge sig , vores i butikken er slet ikke så kræsne. de spiser ALT lol! på godt og ondt!!! men en super spændende og meget anderledes fisk.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 21:44

kæft Ole sunny spændende at se fiskene her fra sofaen..... går jo lidt hurtigt i dagligdagen. så rart at ku nyde billederne... godt nok mange fine fisk. lidt flovt .... men indrømmer at jeg stadig af og til finder fisk jeg ikke har lagt mærke til endnu .............. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 23:45

Det er super billeder, du linker til Thomas drunken
Dejligt med nogle gode fif Very Happy

Lidt flere fisk har forvildet sig ind foran kameraet.

Poecilia reticulata


Inlecypris auropurpureus


Pimelodus pictus angelicus


Puntius schwanenfeldi


Rasbora borapetensis


Axelrodia stigmatias


Betta splendens "half moon"


Carnegiella strigata


En ukendt chokoladegurami


Copella nattereri


Hemigrammus bleheri


L014


L163


Poecilia velifera


Procambarus clarkii "white" - Den er blevet solskoldet, eller også er det brunalger på den Fiskebilleder fra biksen. 2948


Puntius oligolepis


Xiphophorus helleri "Marigold"


Xiphophorus maculatus


Chalceus macrolepidotus - Simpelthen for fed Fiskebilleder fra biksen. 322163
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 8 Sep 2011 - 0:06

ja respekt for du fanget dampbarnet så flot lol! ik nemt at tage billeder af pictus.....
og rovtetraen er super med den nærmest rosa farvet hale...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 8 Sep 2011 - 0:21

Jep. Det er vist "once in a lifetime" at få et okay skarpt billede af pictus lol!

Hmmm..... klokken er da ved at være mange. Det kunne være, at jeg skulle smutte hjem, så jeg kan møde til tiden imorgen..... NOT Fiskebilleder fra biksen. 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 8 Sep 2011 - 0:28

nap en filtersvamp lol! så er der jo oz varm kaffe når jeg møder ind sunny sunny eller NOT ???? Fiskebilleder fra biksen. 162245
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeTors 8 Sep 2011 - 0:43

Nahhh.... jeg tror vist bare, at jeg smutter hjem. Kan alligevel ikke overskue at lave morgenkaffe lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 9 Sep 2011 - 0:22

Det blev til et par få skud i dag Very Happy

Clithon brenspinas "tiger"


Hara hara


L29


L288


Puntius manipurensis


Metynnis maculatus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeFre 9 Sep 2011 - 12:35

Metynnis maculatus kan varmt anbefales... og de er ikke så slemme plante ædere som rygtet gør dem til... vil sige at red hook og myleus schombourgii er væsentligt værre... de har ikke nappet et eneste blad kontra min tilpasning af plantefoder.... men en hyggelig sjov fætter at ha i akvariet...som gør at selv de mere sky fisk kommer frem.... cheers
Tilbage til toppen Go down
Møller

Møller


Antal indlæg : 27
Join date : 09/08/11
Age : 53
Geografisk sted : Balle

Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitimeLør 10 Sep 2011 - 21:35

Chalceus Macrolepidotuserne er faldet godt til. De står rundt om i akvariet, som ørreder i en bæk, lurer på om der skulle falde noget ned fra oven.

Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fiskebilleder fra biksen. Empty
IndlægEmne: Sv: Fiskebilleder fra biksen.   Fiskebilleder fra biksen. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fiskebilleder fra biksen.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Andre fisk-
Gå til: