Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Aqualine Lampe

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
ejsing86




Antal indlæg : 8
Join date : 31/08/11

Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitimeMan 10 Okt 2011 - 17:32

Hej Ole og co..

Jeg overvejer kraftigt at købe Aqualines Lampe til mit gamle 720 liters Akvastabil akvarium (160x75x60).

Det er vel og mærke en ældre model akvastabil akvarium. Har læst at Aqualines armaturer/lamper skulle passe hertil.

Inden købet kunne jeg godt tænke mig at få dette bekræftet..

Vil Denne lampe passe PERFEKT på mit Akvastabil akvarium af ældre dato??

er der i så fald ikke nævneværdi forskel på Aqualines akvarier og de ældre Akvastabil akvarier??

og mit sidste spørgsmål. Står der Aqualine på lampens front?? (rent stilmæssigt spørgsmål)

Mvh, Kristian
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Sv: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 0:28

Hej

Jeps. Den passer perfekt på det gamle Akvastabil, hvis aluprofilerne på dit akvarie er kantede og ikke afrundede, som de senere blev?

Den største forskel på Akvastabil og Aqualines akvarier er, at Aqualine fuger hele alurammen på, så risikoen for en vandbro reduceres. Akvastabil punktlimede den, så der tit løb en vandbro fra det ene hjørne.

Der står ikke noget på lampens front. No worries Aqualine Lampe 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
ejsing86




Antal indlæg : 8
Join date : 31/08/11

Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Sv: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitimeFre 14 Okt 2011 - 13:47

Lyder godt Smile og ja, det er nemlig det akvarie med kantede aluprofiler Smile

Det der skal gå i akvariet er ca. 8 voksne Discus, 100 rødnæser og nogle maller.
Der kommer en amazon 3D baggrund i med filter bag samt nogle trærødder i baljen.

I forhold til planter bliver der ikke mange, og vil derfor hører om det er tilstrækkeligt med 2x80W T5 rør i lampen?? (bliver hurtigt dyrt med flere rør)

Har mest erfaring med akvarier fyldt med planter, og har ikke haft de store problemer med alger.
Er der derfor nogle specielle råd i forhold til at undgå alger i et akvarie med begrænset antal planter?
Tilbage til toppen Go down
ejsing86




Antal indlæg : 8
Join date : 31/08/11

Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Sv: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitimeSøn 23 Okt 2011 - 12:00

Regner med at købe udgaven med 2x T5 80W rør... Vil de to rør kunne tændes og slukkes individuelt?

hvis ikke, vil man så selv kunne monterer individuelle tænd sluk knapper for de to rør?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Sv: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitimeSøn 23 Okt 2011 - 20:12

du kan osse vælge at købe lampen uden armatur og selv montere LED i stedet for.. mener jeg slap 800kr. billigere for en 720 lampe

allan
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Aqualine Lampe Empty
IndlægEmne: Sv: Aqualine Lampe   Aqualine Lampe Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Aqualine Lampe
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Aqualine lampe
» Nyt indmad til Diamant aquarium lampe
» Aqualine

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Teknik-
Gå til: