Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 top lækker sild

Go down 
+6
stausholm
Unimati
peter hp
Michael A
T.Hytting
rasmus v
10 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

top lækker sild Empty
IndlægEmne: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 22:20

En af mine gamle Callochromis Pleurspilus, det var satme herligheds fisk

Tror mit næste akvarie skal være et dejligt silde akvarie, måske med nogle macrops hvem ved lol!
top lækker sild Cal1
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 22:53

Nice top lækker sild 515631

Er det næste akvarie allerede i tankerne, det går stærkt deroppe nordpå. lol!
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 23:11

ja ja det gør da ha ha.

Da rummet kørte på fuld blus var der mit 900l som det er nu(indbygget ind til stuen) og så en reol med 4x325l og så lige en reol med 2x250l til småsagerne

Der har desuden været et par 530l inde og vende på et tidspunkt efter min 325l reol blev solgt lol!
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 23:48

rasmus v skrev:
ja ja det gør da ha ha.

Da rummet kørte på fuld blus var der mit 900l som det er nu(indbygget ind til stuen) og så en reol med 4x325l og så lige en reol med 2x250l til småsagerne

Der har desuden været et par 530l inde og vende på et tidspunkt efter min 325l reol blev solgt lol!

Altid rart med noget vand i huset, når det blot ikke er på gulvet. lol!
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 14:12

Du må have nogle flere baljer op Rasmus .... fin lille sild
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 19:46

Faldt lige over dette billed, fra gamle dage lol! de var nu dejlige, de bette sild Smile

top lækker sild Img0193ikp

MVh. Peter
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 19:48

pu ha da dem du havde peter va nu også fine, de har altså været med til og lave mange af mine top billeder cheers
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 19:56

Laughing Laughing er du sikker på det Rasmus, så du overhodet de bette sild top lækker sild 107554
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 20:08

Hovsa, der var også den her lille fætter

top lækker sild Dsc02064w
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 20:20

Et par sild fra gemmerne Very Happy

Callochromis macrops




Callochromis pleurospilus


Xenotilapia flavipinnis
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 20:46

ha ha gamle jas den er god med dig. Uha da da de der tembwe deux er nu også fine, er der ikke noget med den er utroligt svær og finde i søen og derved er meget sjælden ?

Fine billeder ole, jeg er stadig ærgelig over jeg ikke neglede de macrops da jeg havde chancen satans pis fisk lol!
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 21:46

rasmus v skrev:
Uha da da de der tembwe deux er nu også fine, er der ikke noget med den er utroligt svær og finde i søen og derved er meget sjælden ?
jeg ved ikke om de er sjældne, men navnet siger jo hvor de kommer fra.. de ses tit på listerne i tyskland, så de kan da skaffes hjem.

allan
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 21:53

her er en sild med næse. jeg har vist et par skuffer på dem lige nu
X. Leptura
top lækker sild 003iyi
X. sp."flourecent green"
top lækker sild 011voa

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 21:57

Fine sildebilleder Ole og Allan

Jeg tror niu også godt de kan skaffes Rasmus, men gratis det plejer de ikke at være lol!
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 22:23

stausholm skrev:
rasmus v skrev:
Uha da da de der tembwe deux er nu også fine, er der ikke noget med den er utroligt svær og finde i søen og derved er meget sjælden ?
jeg ved ikke om de er sjældne, men navnet siger jo hvor de kommer fra.. de ses tit på listerne i tyskland, så de kan da skaffes hjem.

allan
de er her som opdræt http://www.cichliden-stadl.de/index1.html

allan
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 30 Aug 2009 - 22:47

Ha ha peter nej de er vel ikke gratis men pyt også med det fine er de
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeLør 12 Dec 2009 - 20:08

Her er lige et par billeder af min Tembwe ll han, der vælger at lave en hurtig opsamling, da kameraet kommer for tæt på.
Parret er iøvrigt kun 5-6 cm store, så det er tidligt de har fået deres første afkom.


top lækker sild Tembweunger

top lækker sild Tembweunger2
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 8:21

Hmm, de bedste billeder er nu "opsamlings" billeder i mine øjne. Dem bliver jeg aldrig træt af at studere. Fine billeder Thomas.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:22

Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:30

OPEKA skrev:
Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch

Ja det er de, hunnen går med dem de første 9-13 dage, og derefter er det hannen der overtager.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:33

T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch

Ja det er de, hunnen går med dem de første 9-13 dage, og derefter er det hannen der overtager.

Fredt! har aldrig hørt om en sandsild der er pardannende. De vælger vel en ny mage næste gang de yngler?
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:40

OPEKA skrev:
T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch

Ja det er de, hunnen går med dem de første 9-13 dage, og derefter er det hannen der overtager.

Fredt! har aldrig hørt om en sandsild der er pardannende. De vælger vel en ny mage næste gang de yngler?

Jeg er ikke helt klar over om de vil forblive et par, hvis de går i en større flok, men her bliver de nødt til at holde sammen, da der kun er det ene par. Laughing
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:42

T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch

Ja det er de, hunnen går med dem de første 9-13 dage, og derefter er det hannen der overtager.

Fredt! har aldrig hørt om en sandsild der er pardannende. De vælger vel en ny mage næste gang de yngler?

Jeg er ikke helt klar over om de vil forblive et par, hvis de går i en større flok, men her bliver de nødt til at holde sammen, da der kun er det ene par. Laughing

Så er man også fri for de der sidespring lol!
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 11:49

OPEKA skrev:
T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
Er de der Tembwe ll biparental mundruger siden det er hannen der går med unger scratch

Ja det er de, hunnen går med dem de første 9-13 dage, og derefter er det hannen der overtager.

Fredt! har aldrig hørt om en sandsild der er pardannende. De vælger vel en ny mage næste gang de yngler?

Jeg er ikke helt klar over om de vil forblive et par, hvis de går i en større flok, men her bliver de nødt til at holde sammen, da der kun er det ene par. Laughing

Så er man også fri for de der sidespring lol!

Jeps lol!

Hvis der er nogen der har svaret på spørgsmålet, må de meget gerne lægge det ind, da det kunne være ganske interessant at høre.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 14:00

T.Hytting skrev:
OPEKA skrev:
Fredt! har aldrig hørt om en sandsild der er pardannende. De vælger vel en ny mage næste gang de yngler?


Hvis der er nogen der har svaret på spørgsmålet, må de meget gerne lægge det ind, da det kunne være ganske interessant at høre.

jeg mener helt sikkert, at de biparentale Xenotilapia arter, forbliver sammen resten af livet.. selvom jeg har en flok X. Leptura (2.3), som jeg aldrig har set gående to og to scratch
men Papilio og flavipinnis arterne går stille, side om side.
hos mine sp."flourecent geen"(2.5) har jeg et par, der går mere eller mindre for sig selv, imens den anden han, går sammen med resten af hunnerne.

allan
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 14:02

for iøvrigt, super billeder Thomas.. hvornår har du fået de lækre sild ???
hvordan går det med reolen ?

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 14:51

stausholm skrev:
for iøvrigt, super billeder Thomas.. hvornår har du fået de lækre sild ???
hvordan går det med reolen ?

allan

Tak for oplysningerne om sildene Allan Very Happy
Jeg har vist haft dem i små to måneder nu, så de har været hurtige til at danne par.
Reolen er kørende nu, dog hænger jeg lidt i bremsen med hensyn til at få lavet styreboksen til lys og pumper færdig, men det er også mindre vigtigt, jeg må bare ned på navlen når stikkene til pumperne skal tages ud. Laughing
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 21:09

T.Hytting skrev:

Jeg har vist haft dem i små to måneder nu, så de har været hurtige til at danne par.

hvor er de købt henne ? jeg er selv interesseret i nogle dem

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 22:42

stausholm skrev:
T.Hytting skrev:

Jeg har vist haft dem i små to måneder nu, så de har været hurtige til at danne par.

hvor er de købt henne ? jeg er selv interesseret i nogle dem

allan

Har sendt dig en pb.
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitimeSøn 13 Dec 2009 - 23:49

T.Hytting skrev:
Her er lige et par billeder af min Tembwe ll han, der vælger at lave en hurtig opsamling, da kameraet kommer for tæt på.
Parret er iøvrigt kun 5-6 cm store, så det er tidligt de har fået deres første afkom.


top lækker sild Tembweunger

top lækker sild Tembweunger2


Dejlige billeder, af en super sandsild
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





top lækker sild Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
top lækker sild
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Sild og sandsild

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Sandsild-
Gå til: