Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 top lækker sild

Go down 
+6
stausholm
Unimati
peter hp
Michael A
T.Hytting
rasmus v
10 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 17:25

Fik lige nappet et par billeder af prinsesserne idag.

top lækker sild - Page 2 Red1z

top lækker sild - Page 2 Red2

top lækker sild - Page 2 Red4y

top lækker sild - Page 2 Red5j



Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 17:38

Dejlige billeder, af de lækre sild
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 20:51

Super billeder og fisk. cheers Hvordan er sandsildendes adfær, bortset fra at de begge passer yngel. Graver det et hul i sandet som nogle af sandsildende fra malawisøen, og er det bedst at have dem i en flok 5-10 stk eller i en stime 10-20 stk, eller er det indviduelt efter hvilken type det er? scratch Kunne godt fristes til at lægge mit 530L mbuna om til Tanganyika sandsild.
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 21:00

God ide Jørn
Det med omlægning lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 22:10

green skrev:
Super billeder og fisk. cheers Hvordan er sandsildendes adfær, bortset fra at de begge passer yngel. Graver det et hul i sandet som nogle af sandsildende fra malawisøen, og er det bedst at have dem i en flok 5-10 stk eller i en stime 10-20 stk, eller er det indviduelt efter hvilken type det er? scratch Kunne godt fristes til at lægge mit 530L mbuna om til Tanganyika sandsild.

Der er en del forskel på deres adfærd, og det er ikke alle sandsild der deles om børnepasningen.
Nogle graver et hul i sandet, mens andre klarer legen uden, så dette er også individuelt.
Med hensyn til antallet, så igen er det meget forskelligt hvad der er tilrådeligt, nogle trives bedst i en større flok, mens andre går bedst som par.




Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 16:39

Som Frank (Sandsilden) engang skrev om nogle sild vi havde gående: Ja, jeg gider dælme ikke glo på de møgfisk, for så får jeg bare lyst til.........

Spøg til side. Hvor går de godt de smukke sild. Kan se det fungerer fint med lidt "neon" sammen med dem scratch . Troede de havde de bedst helt alene, men
farverne lyver jo ikke cheers

Ligner Råda sand du har i. Har du en fornemmelse af, at de viser bedre farve, kontra hvis de gik på en hel lys bund?

Kan huske Thomas A's - de gik også i fine farver - dog på en lysere bund, men der var belysningen ekstrem lav, og de gik nærmest i halvmørke.

Jojo Jørn du må da prøve nogle sild fra Tanganyika en gang i dit liv. Eneste hage ved dem er, at har man først prøvet dem, så er de uendelige svære at undvære,
uanset hvilken art man vælger. Ole har ingen udtalelsesret top lækker sild - Page 2 81940 i denne sammenhæng. Den stakkels mand har aldrig formået, at se lyset top lækker sild - Page 2 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 17:18

Kiwa skrev:


Hvor går de godt de smukke sild. Kan se det fungerer fint med lidt "neon" sammen med dem scratch . Troede de havde de bedst helt alene, men
farverne lyver jo ikke cheers

Ligner Råda sand du har i. Har du en fornemmelse af, at de viser bedre farve, kontra hvis de gik på en hel lys bund?

Kan huske Thomas A's - de gik også i fine farver - dog på en lysere bund, men der var belysningen ekstrem lav, og de gik nærmest i halvmørke.

Ja efter at jeg har fjernet det par Papilioer der gik sammen med dem, er der kommet en del mere farve på dem, der er faktisk dukket et par hanner mere op. Laughing
De blue Neon der går sammen med dem, er måske ikke optimalt, men på den anden side, er prinsesserne ikke videre generet af dem, og jeg er noget i tvivl om hvordan de reagerer, hvis de også bliver fjernet.
Det er jo ikke de modigste fisk, og tidligere har jeg oplevet at de blev mere trygge når de har andet selskab.

Med hensyn til sandbunden, så er det rådasand ja.
De gik på en lysere bund tidligere i et andet akvarium, der var de ikke nær så modige som nu, men om det er sandbund, modulerne de kan trække sig ind under, eller lysindfaldet i rummet, der gør forskellen, ved jeg ikke.
Farvemæssigt kan jeg ikke vurdere om der er forskel afhængigt af bundlag, da de ikke var ret gamle, da de blev flyttet.

Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 23:53



Der er en del forskel på deres adfærd, og det er ikke alle sandsild der deles om børnepasningen.
Nogle graver et hul i sandet, mens andre klarer legen uden, så dette er også individuelt.
Med hensyn til antallet, så igen er det meget forskelligt hvad der er tilrådeligt, nogle trives bedst i en større flok, mens andre går bedst som par.




[/quote]

Ja efter jeg har læst en hel del artsbeskrivelser på Cichlides.dk kan jeg godt se at der er stor forskeld på de forskellige typer sandsilds adfær, så når tiden nærmer sig at jeg skal til at have dem er det vel også bare at hoppe på vognen og se efter hvad der er til salg, for det er vel et begrænset udbud af arter der er til salg her i Danmark.

Hvor stort er det akvarie dine går i, og hvor mange?
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 0:21

Der går 13 stk i et 325L i øjeblikket.
Senere bliver jeg nok nødt til at dele flokken, selvom jeg ikke er meget for det, men de vokser jo stadigt.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 0:33

Nå afligevel ikke mere ind 325L, jeg trode de skulle have meget mere plads, måske mit 240L kan bruges til en mindre flok når du skal til at tynde ud i flokken? Very Happy
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 12:53

Ja Thomas hukommelsen er ikke hvad den har været, scratch for du har faktisk svaret en gang i denne tråd, https://unimati.danskforum.net/tanganyika-f9/lidt-gatteleg-t706.htm og ved at jeg lige har læst den igen, har jeg jo alle svarene. drunken
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





top lækker sild - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: top lækker sild   top lækker sild - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
top lækker sild
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Sild og sandsild

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Sandsild-
Gå til: