Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lidt om sort scilicone?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 3:30

Hejsa

Hvis jeg skal bruge sort s. i et akvarie der kører (vandet tømmes selvfølgelig så området er tørt hvor det skal anvendes), hvad skal jeg så vide ift.:

- hvor lang tid går før jeg må bruge sciliconen?
- hvor lang tid tager sciliconen om at tører?
- hvornår må der heldes vand i baljen igen og skal der bruges midler til, at rense noget med bagefter eller?
- er der nogen ulemper ved eller andet jeg skal vide?
- ......?

Mvh S.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 9:19

bruger af og til noget der hedder TEC-7 og som kan lime under vand.. jeg køber mit i XL-byg , dog kan jeg se den lokale fiskepusher (bonnie) har noget lignende som bare hedder noget andet og koster godt og vel det dobbelte.....
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 9:42

hvad skal du lime ???

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 11:39

Jeg ville bruge rigtig silicone.............. Da mine erfaringer med TEC-7 og BTM moduler ikke er særlig gode Evil or Very Mad jeg var doven da de skulle monteres i baljen ,så jeg gad ikke tømme akvariet (det skulle jeg nok have gjort) det blev limet med T-7 men efter 1½ år,slap vedhætnings evnen Lidt om sort scilicone? 107245 så filteret gik løst.

Så min mening Tec-7 og BTN = : no go Lidt om sort scilicone? 153294
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 12:03

tjae har kun god erfaring med TEC-7 e.ks min havedam er limet på midten med det. lagde 3-4 striber af TEC-7 ig satte det i spænd. holder nu på 4 år. har også limet moduler i med det endda med halvdelen under vand det holder fint. desuden bruger jeg det til al´t mellem himmel og jord knagerækker, spejle, har hylder der er sat op med TEC-7 . det hele kommer an på hvor godt emnet det skal sidde på er rent og fri for snavs. er det ovenvande bruger jeg det spec. affedtnings middel de laver specielt til det. er også nødvendigt, da man ikke bare tager det af fingrene som silicone, og skal man fuge det glat og fint er det eneste (jeg har fundet ) det selvsamme middel, man kan ikke bruge sulfo til at glatte fuger med TEc-7 for mig er det et vidundermiddel lol! har sparet mange skruer og raugplugs med det Lidt om sort scilicone? 322163
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 12:25

Hvorda gjorde du det rent under vandet???????????

nu har jeg hverken hylder eller spejle i mit akvarium,så det har jeg ikke erfaring med.

bare vent dine moduler de slipper også en dag.

og at havedammen har holdt i 4 år er jo nok fordi den er af et andet materiale.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:35

stausholm skrev:
hvad skal du lime ???

allan

jamen er træt af at mit "akvarie brummer" fordi slangen fra min Hydor ligger henover mit BTN filter modul og rammer så alu kanten og armaturet. Vil bore et hul til udstrømmeren i modulet. Der vil jeg lime en plastik kobling i og lukke det med sort scilicone.

det andet jeg skal lime er også til indsugning og ustrømmer i et andet modul.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:37

tjae ved jo ikke om de slipper... de har siddet 2.5 år. skal ha en ny baggrund i snarest , har forleden prøvet om jeg ku rykke dem løs. men de sidder hammer fast.. men det er jo vores forskellige erfaringer. jeg tror 110 % på TEC-7 klæber bedre end silicone, dog skal det siges pga. prisen bruger jeg alm. sort silicone hvis jeg da ikke lige skal lime under vand. ik hylder i akvariet??? jamen Gerner det sku du prøve ... lol! ser ski´´´godt ud...
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:50

lindum skrev:
tjae ved jo ikke om de slipper... de har siddet 2.5 år. skal ha en ny baggrund i snarest , har forleden prøvet om jeg ku rykke dem løs. men de sidder hammer fast.. men det er jo vores forskellige erfaringer. jeg tror 110 % på TEC-7 klæber bedre end silicone, dog skal det siges pga. prisen bruger jeg alm. sort silicone hvis jeg da ikke lige skal lime under vand. ik hylder i akvariet??? jamen Gerner det sku du prøve ... lol! ser ski´´´godt ud...

haha... men i mener at jeg sagtens kan bruge TEC-7 til det? Hvad farver har det....
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 16:28

det fås i en hel masse farver. men du skriver du tømmer vandet ned , de steder du skal lime, så ville jeg da spare pengene og bruge alm. sort silicone. bare du renser stedet du limer godt, e.ks med et barberblad......men dit valg, tør sgutte råde dig , da der åbenbart er flere forskellige erfaringer med TEC-7
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 16:33

Nemlig hvis det bare er til at lime en studs fast med,i et hul så brug alm sillicone og spar pengen ,så har du dem til et 10000 liters powehead Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 17:47

Gerner skrev:
Nemlig hvis det bare er til at lime en studs fast med,i et hul så brug alm sillicone og spar pengen ,så har du dem til et 10000 liters powehead Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738 Lidt om sort scilicone? 16738

hahahaha Gerner. Så så... cheers

hvor lang tid skal sort s. tørre før det kan tåle vand?
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 18:22

hvis du vil være helt sikker, og det kun er en studs der skal sidde fast 10-12 timer,men ellers ca.1 døgn
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 18:59

Gerner skrev:
hvis du vil være helt sikker, og det kun er en studs der skal sidde fast 10-12 timer,men ellers ca.1 døgn

yes okay... tak for det.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lidt om sort scilicone? Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om sort scilicone?   Lidt om sort scilicone? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt om sort scilicone?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Lidt amerikanerbilleder
» Lidt om mig
» Lidt om mig
» Den rigtig øv brændte lugt.
» Opstart af 325 liters mbuna

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: