Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 f.rostratus

Go down 
+2
OPEKA
lindum
6 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeSøn 15 Nov 2009 - 20:48

rostratus har altid været min yndings fisk men tror ikke jeg har plads til den. men hører gerne fra nogen som har erfaringer med den.....
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeMan 16 Nov 2009 - 0:46

hmmmm fik sgu ik skrevet indlægget færdigt......søger erfaringer om hvordan i evt. har holdt den, akv. str. andre fisk agression etc
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeMan 16 Nov 2009 - 19:52

Hej Lindum

Jeg har 2.1 gående i et 720L sammen med fritsvømmere. Hannerne er omkring 20 cm. hunnen mindre. Alphahannen er fuldt udfarvet, hvor imod den anden ikke farver overhoved. De har ynglet for første gang, og hunnen smed ungerne i weekenden. Mine eksemplare er meget fredelige. Det er først nu hannen har fået så meget selvtillid, at han kunne sætte en " Taiwan Reef" på plads og yngle. affraid Det virker som om de ikke er klar over hvor store de er f.rostratus 16738

Den dominerende han går hele tiden og fortæller den anden hvem der bestemmer uden at røre en finne på ham.
Jeg beholder begge hanner af 2 årsager. 1 Hvis alphahannen skulle lave hustruvold, er der den anden han til at tage nogle af tæskene. 2 den ikke udfarvede er faktisk en smule større end den farvede - så jeg tænker magtkampen en dag vender. Og så er det spændende om en ny alpha får lige så flotte farver som en der har farvet ud tidligt.

Jeg troede jeg havde et billede af ham, men kan ikke finde det. Han er ellers flot.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeMan 16 Nov 2009 - 23:06

det må være et langt 720 ? mit er den korte model..men smid gerne billeder ind, også af hele akv.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:21

Jeg fandt lige nogle billeder af Janawas gamle rostratus. Var hans akvarie ikke den korte 720´er, eller husker jeg forkert? Jeg kan huske, at alle hans fisk knaldede ud i farverne og stortrives..... han havde dog også fået alle sine fisk som yngel, og selv fodret dem op sammen. Det er nok vejen frem, hvis man vil holde de store fisk i mindre akvarier. De gik med fursicauda, christyi, red empress, fuellebornim og linni.





Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:34

ok fandt tråden, nej Ole du husker forkert Jan´s var en lang 720 . dog havde han så mange sten i, så reelt var der vel 550 l vand. mange gange når der bliver vist akv, så tager en baggrund ret mange liter vand væk fra det som egentligt er det reele vandvolumen. så eks en balje på 900 l. men fratrukket baggrund , sten etc var der vel kun 600-650 liter i....... såen er det vel med mange baljer???
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:37

desuden når der blier snakket om arten ikke kan trives i et x antal liter er det jo relativt??? grus -baggrund og sten trukket fra giver faktisk meget mindre volumen....men jo min drøm er furci plus rostratus kanone fisk begge to..... desværre bliver rostratus en røv. og vokser (ihvertfald mi erfaring9 alligevel trods små kår................
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:38

Oki. Det kunne jeg ikke huske, me jeg fandt da et billede af akvariet...... med dine ELSKEDE fornæssten i Very Happy



Personligt mener jeg, at grunden til Jans succes med det akvarie var, at han havde fået alle fisk som yngel, og fodret dem op sammen. Dvs. de løbende har dannet hieraki, og fundet deres plads i akvariet. Jeg mner dog, at der gik sot i det, men jeg kan ikke huske årsagen. Måske vi skal have Jan indover tråden, hvis han har lyst?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:45

er sikker på grunden til Jan´s sot var den mother fucking store katale han han havde i xxxxxxxx large... den dominerede det hele og satte endda rostratus på plads..... forærede Jan et par hunner, men mener han slog dem alle ihjel.... han var lidt ond. og den største katale jeg nogensinde har set.. var han ik 20 cm ????? måske plus 20 endda... han var dæleme en ond fætter...... men flot og gigantiske bugfinner... farverne var dog (pga. størrelsen) noget blegnet.. ved faktisk ik hva Jan har nu???? ik meget man hører til ham. ved bare han mente jeg godt ku ha furcicauda i min korte model.......
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:53

lindum skrev:
desuden når der blier snakket om arten ikke kan trives i et x antal liter er det jo relativt??? grus -baggrund og sten trukket fra giver faktisk meget mindre volumen....men jo min drøm er furci plus rostratus kanone fisk begge to..... desværre bliver rostratus en røv. og vokser (ihvertfald mi erfaring9 alligevel trods små kår................

Antal liter vand er irrelevant, hvis du spørger mig. Svømmelængde og muligheder for at dekorere akvariet efter bedste evne til den pågældende fisk, skal være i hovedsæde. Vi kan jo alligevel ikke give de 2x2 meter en enkelt malawi kræver, og derfor er vi tit og ofte nødt til at gå på kompromis. Enten ved at vælge fisk, der ikke er så aggressive (genmæssigt, hvilket kan være et stort arbejde), eller ved at "dele" akvariet op med sten, og andre forhindringer, som vil fungere som aggressionsstopper/territorieopdeler.

At f.eks. en rostratus står opgjort til at gå i minimum et 720´er er jo løgn, når alt kommer til alt. Jeg vil personligt ikke smide den i et akvarie på 100x100x72 cm, men hellere i et akvarie på 200x60x60 cm, så der kommer noget svømmelængde, og mulighed for at lave nogle revirer...... Dit akvarie vil ellers fitte perfekt til minimumskravet, men det er du jo også godt klar over, ikke helt er korrekt Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:57

lindum skrev:
er sikker på grunden til Jan´s sot var den mother fucking store katale han han havde i xxxxxxxx large... den dominerede det hele og satte endda rostratus på plads..... forærede Jan et par hunner, men mener han slog dem alle ihjel.... han var lidt ond. og den største katale jeg nogensinde har set.. var han ik 20 cm ????? måske plus 20 endda... han var dæleme en ond fætter...... men flot og gigantiske bugfinner... farverne var dog (pga. størrelsen) noget blegnet.. ved faktisk ik hva Jan har nu???? ik meget man hører til ham. ved bare han mente jeg godt ku ha furcicauda i min korte model.......

He he ja... han var sq strid, men faded i farverne vil jeg ikke kalde ham Very Happy

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 2:58

ja, hvis du mener min balje er for kort. men er den for kort til rostratus er den bestemt også for kort til furcicauda..... pis osse.......... elsker at se furci hamre hele skroget ned i sandet.... bare der var en fisk i mindre str. med samme adfærd :::: suk.............
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 3:01

nej, godt ord igen farver sgu ok.. men se lige på dit pics med Jan´s balje meget lidt sand, trods de 2 meter , gør stenene at baljen faktisk er kortere og man må jo sige både furci og rostratus gik rigtigt godt !!!! plads til tanker ik?
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 3:04

appendix til forrige indlæg . hvormange cm fisk mon der var i baljen? i teorien ville det ikke gå. men det gik sgu da ok lol! prøver jo ikke "lyve" mig til det godt kan gå. men mange ting fortæller at nogle gange går det. for få fisk ser så godt ud som dem der gik i Jan´s akv...........
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 3:12

Jeg siger IKKE, at dit akvarie helt 100% sikkert er for kort...... jeg siger bare, at risikoen er stor for, at det er det. Det afhænger bla. af af 4 ting;

1. Dine evner til at dekorere akvariet ordentligt.
2. At du er så heldig, at fiskene også kan følge din tankegang med dekorationen, og "flytter" derhen, hvor du vil have dem.
3. At du får fat i individer, som ikke er aggressive. Min guideline omkring det er, at farver en han for hurtigt ud, f.eks. en rostratus han, jeg havde som nyspyttet, og begyndte at farve ret godt i en størrelse på 5-6 cm, så er sandsynligheden for, at den ikke kan være i akvariet, ret stor.
4. Held.

Det er 4 ting, som er umådeligt svære selv at styre, og så er det jo nemmere, at sige, at dit akvarie er for kort..... så er den pot ude Very Happy
Ej seriøst, så lægger din akvariestørrelse op til nogle tanker, du skal gøre, inden du kaster dig ud i det. F.eks. hvor surt det må være, at have fodret fiskene op i et par år eller mere, for kun at finde ud af, at det ikke gik, og du ikke lige har "tiden" til et større akvarie....... Det må være surt, at have fulgt fiskenes opvækst for så at skulle af med dem, når de endeligt bliver sjove at have Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 3:14

lindum skrev:
appendix til forrige indlæg . hvormange cm fisk mon der var i baljen? i teorien ville det ikke gå. men det gik sgu da ok lol! prøver jo ikke "lyve" mig til det godt kan gå. men mange ting fortæller at nogle gange går det. for få fisk ser så godt ud som dem der gik i Jan´s akv...........

Jans akvarie er undtagelsen, der bekræfter reglen.... det har jeg sagt til ham mange gange, og talt meget om det med Frank. Men men men.... du er umulig, og som et barn juleaften på en Puch Maxi, så du gør jo alligevel, som du selv vil, og ikke som vi anbefaler dig at gøre f.rostratus 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 10:26

lol! puch maxi lol! vækker minder.......hmmmmmm ja du/i har nok ret, kan ikke pt tilbyde dem ordentlige forhold (furcicauda) ¨må finde en lignende type , som har nogenlunde samme adfærd.(den måde som furcicauda hamrer hele hovedet ned i bundlaget, ja, og udseende ) men men aner ikke hvilken sandsild der kan være tale om ....tak for en for mig indbringende debat!!! er jo ikke altid til at styre, med hensyn til det ....med fiskene ..... ville bare så gerne finde SAMMENSÆTNINGEN med de fisk jeg holder mest af
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 10:55

Ole! ang. den Rostratus på billedet, har den fået stiks? den ser noget rød ud på siderne.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 20:43

Så skal du da bare have Callochromis macrops.... dem har du plads til Very Happy




Jeps. Peter. De er opvokset på sticks.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 20:48

Unimati skrev:
Så skal du da bare have Callochromis macrops.... dem har du plads til Very Happy




Jeps. Peter. De er opvokset på sticks.

Det ligner en julefrokostbrandert der køre lastvogn på toilettet lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 21:17

lol! lol! lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 23:42

Ole vær nu sød, ikke gøre grin med en gammel mand som ikke har plads til yndlingsfisken.......har sgutte opgivet at prøve endnu.... ved godt det ikke er så meget med størrelsen på baljen at gøre , men hvis man holdte furcicauda (i min balje) og bare ha 6-7 fisk ialt i baljen ??? naeeeeee vel???? f.rostratus 95018 men de vokser jo ekstre langsot, og regner da med at få et større om senest et par år...... f.rostratus 55835
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 0:24

Suk suk suk og suuuuuuuuuuuuuuuuuk f.rostratus 153294
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 0:27

ska jo prøves inden de kommer med en rollator og henter bilen .....
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 0:31

Du bliver hentet af den blå bil, inden de bliver store alligevel lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 0:42

hold da mund din lange tynde pind lol! dør sgu før med det liv jeg fører........... så deeeet...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 1:25

lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 19:43

lindum skrev:
det må være et langt 720 ? mit er den korte model..men smid gerne billeder ind, også af hele akv.

Prøvede at tage nogle billeder af hannen + hele akv. men det blev ikke godt f.rostratus 212589 og så kan jeg stadig ikke huske hvordan man lægger billeder ind f.rostratus 107245
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 20:12

Ole hjælp dog manden, med at ligge billeder ind !!!!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitimeFre 20 Nov 2009 - 20:24

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





f.rostratus Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
f.rostratus
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Fritsvømmer-
Gå til: