Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Ellioti med unger

Go down 
+2
Unimati
Lars
6 deltagere
ForfatterBesked
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 2:45

For få uger siden fik jeg en flok Thorichthys ellioti fra Oles seneste Verduijn-sending.

Næsten fra starten har to af dem gået sammen i den ene ende af akvariet (325 l). For en uge siden syntes jeg at den ene var noget rund om bugen, så jeg troede at jeg havde overfodret dem. Et par dage efter lagde jeg mærke til noget fnuller, der lå og rodede rund i en fordybning bagest i akvariet. Tænkte, at der nok skulle gøres rent snart. I går var fnulleret lettet fra bunden og svævede rundt. Så gik det op for mig, at der var kommet unger. Troede, at de var mundrugere som jeg er vant til i mit Malawi-akvarie. Men nej, det er jo substratlegere.

I dag kan man se, at de faktisk er små fisk, ja, man kan næsten se dem vokse :-) Der er ikke så mange, men forældrefiskene er også ret unge, kun ca. 6 cm. De har vældig travlt med at holde de andre fisk væk.

Ved ikke om det er realistisk, at de kan klare sig når forældrene ikke længere passer på dem. Men hvis de skal have en chance skal de vel have noget foder inden længe. Er der nogen, der har et godt bud på hvad man skal putte i sådan nogle små størrelser.

Hvis de skal have en god chance for at overleve skal de vel over i et andet akvarie. Kan man suge dem op med en hævert? Skal forældrene med (ikke gennem hæverten)? Hvornår begynder man at fodre med levende artemia, hvis det ellers er det, man gør?

Her er en film, jeg skyndte mig at fange mens tid var. Derfor er der desværre snask på glasset,og kvaliteten er heller ikke ligefrem HD: http://www.lars2.dk/325/Film.html

Og et billede taget inden æggene er lagt. Er det kun mig der synes, at den ser lidt buttet ud?
http://www.lars2.dk/325/Billeder.html#5

Hilsen
Lars

Ellioti med unger Billeder


Sidst rettet af Lars Fre 26 Feb 2010 - 14:52, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 3:36

Tillykke med ungerne cheers

De er dælme godt nok fine alle dine fisk, og de ser ud til at stortrives i akvariet. Især Satanoperca får da vendt og drejet bundlaget til den helt store guldmedalje Very Happy

Ungernes chance for at overleve i hovedakvariet er næsten lig nul. Forældrene mister interessen for dem, når de er klar til at yngle igen. Hvis du vil fodre ungerne op, skal du suge dem op i et andet akvarie (ikke forældrene). Jeg bruger en 16/22 mm slange, da man så får mange af dem, inden forældrene flygter med resten..... men pas på. Det tager ikke mange sekunder at fylde en 10 L spand med vand på den måde Ellioti med unger 2948

Som foder til de helt små bruger jeg kværnet afskallet artemia. Dvs. almindelig afskallet artemia, jeg har kørt igennem en kaffekværn, som er købt til samme formål Wink

Når de bliver lidt større, får de almindelig afskallet artemia, og når de runder 2½-3 cm overgår de til voksenfoderet, som jeg knuser.

Held & lykke med dem Ellioti med unger 515631
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 13:35

Ellioti med unger Postpics
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 13:39

Det er min skyld Gerner. Lars har boykottet at lægge billeder op på forum, indtil jeg får nosset mig sammen til at få lavet et garantibevis på hans akvarie lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:20

Unimati skrev:
Tillykke med ungerne cheers

De er dælme godt nok fine alle dine fisk, og de ser ud til at stortrives i akvariet. Især Satanoperca får da vendt og drejet bundlaget til den helt store guldmedalje Very Happy

Ungernes chance for at overleve i hovedakvariet er næsten lig nul. Forældrene mister interessen for dem, når de er klar til at yngle igen. Hvis du vil fodre ungerne op, skal du suge dem op i et andet akvarie (ikke forældrene). Jeg bruger en 16/22 mm slange, da man så får mange af dem, inden forældrene flygter med resten..... men pas på. Det tager ikke mange sekunder at fylde en 10 L spand med vand på den måde Ellioti med unger 2948

Som foder til de helt små bruger jeg kværnet afskallet artemia. Dvs. almindelig afskallet artemia, jeg har kørt igennem en kaffekværn, som er købt til samme formål Wink

Når de bliver lidt større, får de almindelig afskallet artemia, og når de runder 2½-3 cm overgår de til voksenfoderet, som jeg knuser.

Held & lykke med dem Ellioti med unger 515631

hmmm "du suge dem op i et andet akvarie (ikke forældrene)." vil nok også kræve en velvoksen slange at suge de voksne op???? kan du ik bare sælge ham et net???
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:27

Klokken er knap over 12, og du sidder allerede på Fredagsbar. Suk suk suk Ellioti med unger 2948

Det er meget svært at fange de små unger med et net uden at slå mange af dem ihjel. Med det samme nettet er i nærheden af dem, lægger de sig ned på bundlaget. Dvs. for at få fat i dem ryger der også bundlag med i nettet, og det kan kvase de meget små unger. Ved at suge dem op med en slange undgår du at få bundlag med Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:31

var nu også bare det at du lige skrev at det jo ungerne og ikke forældre fiskene han sku suge op. kræver jo enslange af dimensioner sunny
fredagsbar ?? nej gudfader. sparer jo op til flere rockzolid moduler, så jeg er på en kold tyrker... pis osse når man nu på det her tidspunkt normalt er oppe på 8-12 guldbajere. inden jeg napper et par stesolider.... men man må ofre sig må man....
Tilbage til toppen Go down
Andersen

Andersen


Antal indlæg : 67
Join date : 21/01/10
Geografisk sted : Holstebro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:51

Syntes også kaffen havde en lidt sjov smag i onsdags. Sikker på du har malet den i den rette kværn??? lol!

Nu har jeg kørt rundt til samtlige bygge markeder og Bonnie i Holstebro og omegn, for at finde noget filtermåtte jeg kan bruge til skillevægge i modulerne.
Det lykkedes ikke, men til sidst i en planteskole... Laughing

Så nu blev der mere arbejde til mig.

Undskyld Lars jeg brød ind i din tråd, men så lige det med kaffekværnen... Wink

Niels
Tilbage til toppen Go down
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:58

Gerner skrev:
Ellioti med unger Postpics

Gerner,
Der er da link til billeder og film. Kunne ikke linke direkte til filmen, da dette forum kun understøtter film fra Youtube og DailyMotion. Der er ikke billeder af ungerne, kun film. Beklager :-(

Ole,
Mange tak for de pæne ord og rådene. Har faktisk en 1 tomme slange. Den tror jeg også kan tage forældrene drunken

Hilsen
Lars
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 16:41

Lars skrev:
Gerner skrev:
Ellioti med unger Postpics

Gerner,
Der er da link til billeder og film. Kunne ikke linke direkte til filmen, da dette forum kun understøtter film fra Youtube og DailyMotion. Der er ikke billeder af ungerne, kun film. Beklager :-(

Ole,
Mange tak for de pæne ord og rådene. Har faktisk en 1 tomme slange. Den tror jeg også kan tage forældrene drunken

Hilsen
Lars

Ha ha Lars,jeg ser at du har rettet dit indlæg........ men først efter jeg havde skrevet mit lol!

Fine fisk du har Ellioti med unger 455281
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 16:43

lindum skrev:
var nu også bare det at du lige skrev at det jo ungerne og ikke forældre fiskene han sku suge op. .

Det vidste Lars sikkert godt,det er jo ikke alle der er lige så tungnem som dig Steen Ellioti med unger 16738 Ellioti med unger 16738 Ellioti med unger 16738 Ellioti med unger 16738 Ellioti med unger 16738 Ellioti med unger 589338 Ellioti med unger 589338
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 17:17

nope .....skal jo lære så længe jeg lever lol!
Tilbage til toppen Go down
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 20:56

Gerner skrev:
Ha ha Lars,jeg ser at du har rettet dit indlæg........ men først efter jeg havde skrevet mit lol!

Fine fisk du har Ellioti med unger 455281
Takker. Nej, jeg forsøgte nu bare endnu engang at linke direkte til billederne på min egen side. Det dutter ikke når de er inde i den der viewer. Må se at få lidt mere øvelse udi hjemmesider @
Tilbage til toppen Go down
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 21:07

Ja, så sluttede den historie. Sad Her til aften er de små forsvundet. Nåede at få indkøbt afskallet artemia og lidt babyudstyr. Men det må ligge til næste gang.

De to forældrefisk er bare blevet endnu mere aggressive overfor indtrængende fisk, end da ungerne levede. De forsøger at holde halvdelen af akvariet nu. Bugen er rødere end nogensinde, striberne på kroppen er blevet tydeligere. Så mon ikke der lægges op til endnu en omgang. Ellioti med unger 458769

De tager da forhåbentlig en pause ind imellem, ellers kan de jo ikke dele hjem med 25 andre ungfisk.

Vandskift i morgen med ruderens. Derefter håber jeg at fange lidt gode billeder.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 22:13

Nå, det var en kort fornøjelse, eller måske har ungerne læst, at du vil fange dem, og har gemt sig? Very Happy

De kan og mange vil yngle rigtig meget og regelmæssigt. Det stiller nogle krav til din indretning, hvis de bliver meget hidsige. Det er tit et hit at lave en form for aflukke i den ene side, da de gerne vil flytte ind der. Lidt ala det, du allerede har, men måske lidt mere afskærmet ud mod resten af akvariet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 12:57

Ha´så Lars? Har du fået taget nogle unger fra?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 0:21

Nej, de døde jo som sagt. Men der kom hurtigt et nyt kuld fra samme par. Da jeg opdagede det, skyndte jeg mig at suge så mange som muligt over i en spand, og derfra op i en af de her små plastic fødekasser, jeg var kommet til at købe. Den blev hængt til rette på baggrunden og skærmet for lyset. Også en slat afskallet artemiapulver blev tilsat. Der var kommet lidt grus med, men der var tydeligvis liv på bunden af kassen. Da jeg kom hjem fra arbejde næste dag lugtede det ilde fra kassen. Jeg havde jo drysset artemiapulver i med rund hånd - de skulle da i hvert fald ikke sulte. Men det lå stadig uspist i overfladen og lugtede - og ungerne var døde. Til gengæld var der en del tilbage i forældrenes rede, som jeg ikke havde fået med dagen forinden. De fik så lov at gå indtil forældrene mistede interessen for at bevogte dem et par dage senere.

Så altså ingen overlevende unger her - jeg skal vist øve mig lidt mere og finde nogle mere egnede forhold, som f.eks. et lille ekstra akvarie Smile

Men ellers går det fint i amerikanerbaljen. Især Elliotierne vokser - de er hurtigere til føden end jordspiserne. Men de ser alle ud til at trives godt. Ingen døde bortset fra en enkelt Altispinosa den første uge.

De tre L-129 maller kom også i amerikanerbaljen, men dem ser jeg ikke meget til. De holder til omkring den store rod, som danner en stor mørk hule. Derinde ligger de hele tiden når de ikke hænger på undersiden af roden i det mørke område. Er det bare sådan med L-maller, eller kan jeg gøre noget for at få lidt mere fornøjelse af dem?

Til gengæld smed jeg de ti Corydoras ned til malawierne. Det var en dårlig disposition. Efter nogle uger er der kun tre forpjuskede tilbage. De ser til gengæld ud til at have tilpasset sig. Hale- og rygfinner er ved at være udvokset igen og sårene på ryggen er helet. De er ualmindeligt hurtige og meget vagtsomme. De andre fisk ser også ud til mere eller mindre at ignorere dem nu, bortset fra når fødesøgningen efter fodring er intensiv på bunden - så bliver de sendt ud af banen.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 1:20

Øv med ungerne i fødekassen. Det er svært at få en fødekasse til at fungere. Vandet bliver hurtigt for dårligt i den Crying or Very sad

Det vil være en god ide, at få fat i et billigt startersæt, og så proppe et HMF-filter deri. Det spiller.

Vedr. L-mallerne, så er det ikke de mest selskabelige. Det afhænger selvfølgelig af hvilke L-maller, der er tale om, og jeg kan da se, at L199 og L015 i 900´eren er fremme i løbet af dagen..... det har så også næsten taget dem et halvt år. L129 er jeg ikke helt klar over, om den bliver mere synlig generelt, når den er faldet til.

Hmmmm...... du skal da heller ikke smide pansermaller ned til malawierne. Det er det rene selvmord.... men det har du jo fundet ud af. Jeg opfattede det som, at du ville have dem med amerikanerne, for ellers havde de ikke forladt mit akvarie Ellioti med unger 571744

Men ellers dejligt at høre, at det går godt med de andre fisk..... du får rigelig lejlighed til at øve dig på unger Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 13:25

Ja Ole, jeg ved jo, at du ikke er meget for at sælge dine fisk, så jeg skal dybt beklage denne uansvarlige omgang med dyrebart liv. Det skal ikke gentage sig, i hvert fald ikke i denne variant. Twisted Evil

Til eget forsvar skal dog siges, at det vist har en del med størrelsen at gøre. Havde de været noget større tror jeg, at de var blevet behandlet lidt mere respektfuldt af malawierne. Men det er jo kun et gæt. Måske finder jeg ud af det, hvis de sidste tre når at blive store. Jeg bygger det på, at de andre maller, jeg har i akvariet, ikke bliver udsat for angreb. Derimod bliver de højst "nedstirret" - En malawi stiller sig tæt på mallen og ser meget nysgerrig ud. Mallen flytter sig lidt, men malawien følger med. Til sidst smutter mallen, eller malawien mister interessen. Måske en måde at prøve kræfter på? Mon ikke der er lidt monster over sådan en malle, set med fiskeøjne. What a Face

I øvrigt er Corydoraser da super underholdende. Jeg skal helt sikkert have en bestand, når amerikanerne skal over i den store balje.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 17:10

Malawier har generelt en tendens til at prikke øjnene ud på pansermaller uanset størrelse. Derefter flår de finnerne, og giver dødsstødet. Det er ihvertfald min erfaring de få gange, jeg har gjort forsøget Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeMan 5 Apr 2010 - 0:33

Det lyder da som nogle djævelske malawier, du har haft. Mine virker almindeligvis meget fredelige, men det er jo de eneste, jeg har prøvet, så måske nogle af de mange andre arter har de tendenser, du beskriver. Og fredelige er jo også relativt - de har trods alt bortskaffet 7 ud af 10 Corydoras.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeMan 5 Apr 2010 - 8:48

Jeg er bestemt ikke ekspert i L maller, men har generelt med de maller vi har holdt, observeret at de hvis de i korte perioder har gået helt alene, er langt mere
fremme. Der går lige et par dage så opdager de, at der ikke kommer noget tonsende og forstyrrer dem.

Jeg tror, uanset de sagtens kan gå med forskellige cichlider, så ville man få mere ud af dem, hvis man undlod at give dem for mange livlige samboere. Problemet
er selvfølgelig, at sådan et akvarie på mange måder måske ville blive lidt enformigt at se på, hvis man da ikke er total mallefreak.

Mht. malawi og maller generelt, så var vores Mbuna især nogle bæster. Havde 2 stk. L 081 gående på et tidspunkt med vores, og de havde konstant hak i finnerne.
Mbunaerne lærte at tolere dem, men kunne de, så fik mallerne altså lige et fur.

Til gengæld har vi en enkelt meget gammel ancistrus han, der har været udsat for lidt af hvert mht. samboere. Han har godt nok fået kam til sit malleskæg igennen
tiden. Det har til gengæld gjort ham yders kompetent til, at tage kampen op mod enhver cichlide der generer ham. Første gang jeg så ham i kamp med en velvoksen
Tropheus han om et territorie, var jeg godt nok flad af grin. Det var malle fatter der vandt, og Troffen der pænt måtte finde sig, et andet sted at opholde sig.

I dag er han efter flere års adskillelse blevet genforenet med sin mage, i vores 960 L, hvor vores C. foae går. Det er heller ikke gået stille af, for de dominerende
foae hanner har været vant til, at hunnen bare forsvant når de blev sure over, at hun opholdt sig for længe i deres bowers. Men ikke mallefar. Han tager gerne kampen
op i det åbne vand. Han går direkte efter foae hannen, og svømmer på sin kluntede facon højt op i vandet for at jage cichliden på porten. Det ser altså sjovt ud, og er
den eneste malle vi har der opfører sig sådan. Han har allerede udruget 2 kuld unger efter han kom i akvariet, så han lader sig ikke sådan kue af et par hidssige
cichlider, der tror de ejer det hele.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeOns 7 Apr 2010 - 0:27

Hej Yvonne,

Sjov historie med ham den gamle mallefatter Laughing

De er ret sky de L-129 maller, jeg har gående, men de går også sammen med 27 unge cichlider, så der er nok for meget uro i baljen. Det må de finde sig i en tid endnu. Kunne tænke mig at indrette et mindre malleakvarie. L-129 er en lille malle, på 5-8 cm, så en 128 burde være nok til en lille flok. Kunne være spændende at se dem udfolde deres potentiale. Mon det er et problem at have dem sammen med en anden type L-malle af samme størrelse?

Rettelse: Jeg har nu observeret 4 Corydoras samtidig, så måske er frafaldet ikke så stort som først beskrevet. Det var under et vandskifte, hvor de fleste andre fisk gemmer sig. Så var banen fri for Corydoraserne, og de muntrede sig i flok - en stor fornøjelse Smile
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitimeOns 7 Apr 2010 - 16:22

Hej Lars

Ja han er ret sjov at studere når han puster sig op, og smider en sandsky i hovedet på cichliderne, for derefter at jagte dem rundt, så kan de lære det kan de haha.

Det lyder som en god plan med et 128 L til dem. Så kan du jo også, hvis du går helt ud i ekstremerne indrette det helt "malle korrekt", med dunkle omgivelser, og sparsom belysning.
Det har altid været min drøm engang, at lave sådan en perfekt malle biotop, med mørke rødder, lidt nedfaldne blade, og planter der tager lyset i toppen. Sådan et rigtig dunkelt
hyggeakvarie, kun på mallernes præmisser, men med lidt åbne områder, så man selvfølgelig også får mulighed for at studere dem.

Jeg tror ikke der vil være noget problem i at sætte lidt andre L maller ned til dem, sålænge de har plads og skjulesteder nok. Håber når du kommer så langt, at vi får høre mere om,
hvordan det spænder af. Altid dejligt, at høre om de forskellige maller folk holder.

Også dejligt at høre med Coryerne. Der er jo lidt forskel på hvor sky/tillidsfulde de forskellige arter er, så måske går der flere og gemmer sig godt og grundigt, det må vi da håbe.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Ellioti med unger Empty
IndlægEmne: Sv: Ellioti med unger   Ellioti med unger Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ellioti med unger
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ellioti med unger, II
» Hypselecara temporalis unger
» Foder og fodring til unger
» Pille unger fra forældre.
» Andinoacara sp. guldsøm med unger.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: