Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Altolamprologus compressiceps chaitika

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 0:29

Jeg overvejer at købe 10 stk af overstående på 4-5 cm, dels fordi den går godt sammen med frontosaer og at den kommer fra Chaitika som mine frontosaer også gør, og så det at de er gule som kan give et godt modspil til de blå-hvide farver.

Men er der nogle herinde der ved, om de skal holdes som et par, eller kan man have dem gående som flok?... og om der måske er andre ting man skal tage hensyn til.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 10:23

Hej Jørn
De går bedst som par,da mine erfaringer med dem er at er der flere hanner vil de prøve at slå hinanden ihjel.
Akvariet skal have nogle huler hvor hunnen kan gå ind i ,men skal være så l små ay hannen ikke kan komme der ind.
Jeg vil mene at 10 stk.er overkill,nøjes med at købe 5 stk,så er der også store chancer for at der kommer et par ud af det. (eller måske 2)
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 14:46

Vil det så sige at 1 han og en 3-4 hunner godt kan gå sammen?

Jeg har valgt 10 stk fordi der så er større mulighed at udvælge de rigtige til at gå sammen.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 14:59

Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 15:10

Jeg har godt læst den Gerner Very Happy , men som jeg læser beskrivelsen er det et par i et 250 L, og deres beskivelser er som regel af ældre dato.
Så det kan jo være at det er kommet nye betragtninger til sidden. study
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 15:24

Så læser vi den ikke ens Smile jeg læser at et par skal have minimum et 250 liters (men jeg er jo heler ikke så gammel)Mine oplevelser er godt nok med calvus(men det kommer nok ud på et) er,jeg havde enenkelt han gående i mit 530,så købte jeg et par og satte ned efter en omrokering af sten,så der ikke var territorier,der gik et kvarter efter søsætningen så mødtes de 2 hanner,så var der dømt kamp til en af dem døde(det nåede ikke så langt,da jeg var blevet advaret,og skilte dem ad ,lige med det samme)så hvis du selv mener du vil have 10 stk sammen ,så vil jeg ønske dig alt held og lykke med eksperimentet,men du vil nol opleve en del kampe og døde fisk.
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeLør 24 Apr 2010 - 22:38

At købe 10 stk og så lade et par danne sig, er vel ikke en helt tosset ide!?
Det kunne jo også være at der var plads til mere end 1 par.

Uden at have specifik erfaring, ville jeg nok forsøge, under forudsætning af at der er rigeligt med huler.

Jeg har med held haft flere forskellige cichlider hvor beskrivelser også sagde at det var umuligt med 2 hanner, men det er som oftest gået helt fint - i store akvarier.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeSøn 25 Apr 2010 - 21:28

Nu ser jeg hvad der sker. jeg har tænkt at sætte dem i et 720L hvor 14 frontosaer 3-4 cm går samme med 6 synodontis maller og så skal der ikke gå andre cichlider der i. De skal dog lige gå i et karantæneakvarie i en 3 uger først.

Tak for begge indput cheers .
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 19:52

Jeg følger lige op på dette indlæg. jeg har anskaffet mig 6 Altolamprologus compressiceps chaitika VF på ca. 10cm, og går nu fint sammen med de andre beboer uden den store ballade, de marker sig overfor hinanden men det bliver aldrig alvorligt med sår og skrammer. Og det ser ud til at de allerede har delt akvariet op i 2 dele med med 3 i den ene ende og 3 i den anden, så jeg er håber de alle 6 kan leve i fred ig fordragelighed.

Altolamprologus compressiceps chaitika Is.php?i=2195&img=DSC_0070
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 20:23

Tillykke med fiskene. Det er nogle rigtig finurlige fætre. cheers

Jeg har aldrig selv holdt dem i længere tid som voksne.... og unger vokser ekstremt langsomt, men skulle der en dag komme tanga ind på matriklen, så sniger de sig nok også ind igen Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 21:43

Ja finurlige. Laughing Det må du nok sige Ole.

Det tøffer stille og rolig rundt og ser sure ud, som om de siger, her skal der være fred og ro, for ellers kommer i under administration og vi går helst for os selv og lurer. Wink

De har iværtefald en adfær jeg ikke har oplevet før. cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Altolamprologus compressiceps chaitika Empty
IndlægEmne: Sv: Altolamprologus compressiceps chaitika   Altolamprologus compressiceps chaitika Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Altolamprologus compressiceps chaitika
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Altolamprologus
» Cyphotilapia gibberosa chaitika
» Dimidichromis compressiceps
» A. compressiceps eller Faciatus
» Fik lige et billede af min A.compressiceps gold head

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: