Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Luftpumpe som ik brummer?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 12:27

Findes de.... eller hvilken er den mest støjsvage på markedet? Smile

smider en luftsten ned i mit H modul. Det må da gi' lidt i både den ene og den anden ende....
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 12:42

Eheims serie er så godt som lydløse. men forstår ikke hvorfor du vil bruge den ??
hvis dit PH bryder overfladen er det mere en rigeligt. har du problemer med at fjerne hinden fra overfladen, hjælper en luftsten i et modul ikke.

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 12:49

Det er fordi Scian er ved at få stillet sin nysgerrighed vedr. filtre Luftpumpe som ik brummer? 699920

Eheims serie er klart den mest lydsvage.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 13:07

så sælg ham en elefantfod og en eheim luftpumpe Ole lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 13:11

Det´jo ik det samme Allan lol!

Det er da kanon, at Scian vil lege lidt med filtre. Det kan jo være med til at give nye input Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 21:22

stausholm skrev:
Eheims serie er så godt som lydløse. men forstår ikke hvorfor du vil bruge den ??
hvis dit PH bryder overfladen er det mere en rigeligt. har du problemer med at fjerne hinden fra overfladen, hjælper en luftsten i et modul ikke.

allan

har ingen PH der bryder overfladen lige pt. Det PH som ligger i mine moduler, smider vandet ud gennem en slange som bare hænger ned, lige lidt over vandoverfladen. Så hinden er så godt som væk, hver morgen. Der kommer så en lille hinde i løbet af dagen, når jeg fodrer, men sådan er det jo.

luftpumpen ville jeg smide ned i mit H modul, ned til Bioelementerne. Så kunne den stå og ilte vandet nede hos bioelementerne. Aner ik om det har nogen fordel ift. filtreringen. Det tror jeg ik. Men det var nu udelukkende for at ilte vandet lidt her i sommer varmen, uden at man behøver at se på de luftbobler, direkte i baljen. Razz

Ole nævner jo også at man med fordel kan have en luftpumpe stående, når man drager på 14 dages ferie!

Det er egentligt de 2 grunde til jeg vil hook sådan en Eheim bandit op, bliver det jo så nu til. Basketball
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 21:30

Unimati skrev:
Det´jo ik det samme Allan lol!

Det er da kanon, at Scian vil lege lidt med filtre. Det kan jo være med til at give nye input Wink

det er sjovt og lege med filtre! Men sådan som de kører nu, for de lov til at kører længe.

Kan ik vente til, at jeg en dag for mig en balje mere, med en hel baggrund. Så skal jeg jo til at lege med indretning af baggrundsfilter! JJhhuuuhhhuuuuuu Laughing

en anden ting jeg også har set er, at nogen smider en stor filtermåtte i bunden af akvariet. Kan ikke lige huske hvordan de fik det til at virke, ift. afdækning og sug osv. Mener de smed flere limede BTN moduler sammen og smed hen over. Men de skrev det virkede! Nogen af jer der har set eller prøvet det?
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 21:36

kan man egentligt med fordel sætte en eller anden speciel go' luftsten på sådan en??? Smile
Tilbage til toppen Go down
jeppe77




Antal indlæg : 6
Join date : 20/12/09
Age : 46
Geografisk sted : Brædstrup

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeTirs 10 Aug 2010 - 23:58

det værste der kan ske ved at smide en luftsten ned til dine bioelementer , er at de bliver meget mere effiktive. gør meget selv i koikarper og der har man stort set luft på alt biomedie, for at optimere det mest muligt.
Jeppe
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitimeTors 12 Aug 2010 - 0:15

Ja, luft kan aldrig skade. Bare du sikrer dig, at luftboblerne ikke ryger ind i pumpen.... det larmer helt vildt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Luftpumpe som ik brummer? Empty
IndlægEmne: Sv: Luftpumpe som ik brummer?   Luftpumpe som ik brummer? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Luftpumpe som ik brummer?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ang luftpumpe...
» Powerheads brummer

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Teknik-
Gå til: