Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 ikke hurtig no

Go down 
+8
bent
FinnB
Kiwa
Andersen
stausholm
Unimati
green
peter hp
12 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 16:44

Jeg var ikke hurtig nok, til den her annonce, godt nok en skam,
http://www.guloggratis.dk/dyr/akvariefisk/tilbehor/akvarium/annonce/8562616?bigimages=1#images
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 18:22

Ja det er en af de sjælne.. Super pris. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 18:43

10 år yngre Peter, og den havde stået i Hjørring nu lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 19:34

Så så Ole, nu skal du ikke være stor i slavet over for ikke hurtig no 12557 ikke hurtig no 854376

Det prisleje kan du godt lære lidt af. ikke hurtig no 699920
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 20:33

hehe, jeg synes jeg var hurtig annoncen stod som nr. 1

Men ski også med det, jeg har nok ikke fået lov til at stille flere akvarier op lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 20:46

ikke hurtig no 162245
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTirs 17 Aug 2010 - 17:33

Sikken et møgvejr det er, jeg fik jeg jo ikke den gratis 1000 l. lol! Så er det heldigt, jeg fik/købte den her istedet,
og hvor jeg kan stå i læ i garagen og hygge mig med at gøre den ren cheers





Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTirs 17 Aug 2010 - 20:28

hvad har du fået der Peter og hvad gik du glip af ??

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTirs 17 Aug 2010 - 20:47

900 l. Allan, jeg gik glip af et gratis 1000 l med porsabord i Guloggratis, jeg skulle ikke have tænkt mig om, inden jeg ringede på den,
det var ellers på din hjemmebane, Brabrand
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTirs 17 Aug 2010 - 22:19

det er ellers fint, det du fik der

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTirs 17 Aug 2010 - 22:37

Tak Allan, jeg har også arbejdet på den hele dagen, alger og kalk
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 18:16

Så er baggrunden taget ud, det var jeg simpelthen nød til, der var alt muligt skammel bag den,

og den sad så tæt på bagglasset, at jeg ikke kunne komme tiil at gøre rent bag den.

Er sku lidt i tvivl om den skal i igen, eller jeg skal bruge nogle af de moduler jeg har på lager,

nu kan solen, få lov til at brænde den ren for alger.



Tilbage til toppen Go down
Andersen

Andersen


Antal indlæg : 67
Join date : 21/01/10
Geografisk sted : Holstebro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 18:48

Hej Peter, hvor pokker finder du sol i dag? lol!

Ellers et spændende projekt du har gang i. Laughing
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 19:27

Enig med Andersen - her står det ned i stænger - solen er en saga blot ikke hurtig no 152583

Fin pyt du har fået tiltusket dig der Peter. Hvad er målene?

Stort arbejde med, at få den baggrund frigjort kan jeg tænke mig. Var det mig der skulle vælge baggrund kontra moduler, så måtte det blive moduler. Ellers
skal den flyttes ud, så det er muligt at komme om bagved og servicere den. Det er i mine øjne problemet med baggrundene. Man vil gerne have effekten,
men de fylder i dybden. Mange er tilbøjelige til at montere dem så tæt på bagsiden (for at bevare så megen fri svømmeplads som muligt) at det er umuligt,
at komme ned bag ved den. Men for dælen et fint stort filter man kan have deromme bagved. Ja der er plusser og minusser ved begge løsninger.
I mine øjne afhænger det helt af akvariets dybde, og hvad man skal have gående, og hvilken opbygning fiskene iøvrigt har behov for.

Hvad skal der i? Noget helt nyt?



Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 20:45

I Venssyssel skinner solen altid, næsten, og den gør det stadig, har lige været ved Tversed strand, for få et gammelsdag kræmmerhus,
der var 20 grader.

Målene er l 200 d 75 h 60

Jeg må lave en prøveopstilnig i morgen med moduler, og se hvordan det ser ud, der kommer måske et billeder af det,
hvis jeg selv synes om det. lol!

Det bliver ikke noget nyt Yvonne, ,mine tropheus for bare lidt mere plads.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 21:02

Tænkte jeg nu nok Peter - de der Troffer har du sgi' svært ved at slippe - forståeligt nok Wink Men måtte jo spørge alligevel.

Glemte helt at sige tilløk med baljen - dejlige mål den har. Du må da smide billeder op af hvad du har at arbejde med af
moduler - altid spændende at se når du roder rundt med tingene. Du har et godt udgangspunkt i de 3 moduler på bunden,
dem har du forhåbentligt ikke fjernet, selvom det er til troffer?

Hrrmmf - sol og blå himmel - tur til stranden, og dejlig natur - suk du er en heldig mand sunny
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 21:40

Tak Yvonne, modulerne i bunder sidder der endnu, og det tror jeg også de bliver ved med, der er bare et lille problem, de moduler jeg har på lager,
er fra en anden fabrikant, og dermed en anden farve, men mon det gør noget, bunden bliver halv dækket af sand.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 23:03

Nææh, jeg synes ikke de er så markant afvigende i farven, og vil eftermin mening falde fint ind med bundlaget. Alt får jo lidt patina
med tiden, og jeg er efterhånden ikke så hysterisk mht. det med farverne, og om det er samme fabrikat. Går mere op i om de ting
der er tilstede har den rigtige funktion, og om de kan anvendes til det formål man har.

Med tanke på den måde du normalt har trofferne gående på, så er de 3 moduler et rigtigt godt udgangspunkt i mine øjne, med
mulighed for at tilføje flere "sten" som supplement hvis du ønsker det. At lave bagsiden med moduler, vil give dig endnu mere fri
rum til en "klippeligende" opbygning/baggrund, hvor du ikke tager bundareal hvis du hæver dem lidt over bunden i placeringen.
Så er der områder nede bag de moduler der ligger på bunden nu, som de også kan udnytte.



Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 23:46

hehe Yvonne, du har ikke set de moduler jeg har på lager, jo måske hvis du følger med i annoncerne på cichlids.dk lol!

jeg skal få taget fotos af dem, i morgen hvis vejret tillader det
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 12:21

Så er der lavet en lyn hurtig prøveopsætning, farven er ens på de nye moduler, det snyder lidt at de er taget uden blitz,

jeg har 3 af de store og 2 af de mindre moduler














Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 18:04

scratch Ja nu forstår jeg godt hvad du mener. Der er markant forskel.

Tjooh - jeg er jo ligesom nødt til, at følge annoncerne derinde, er det Esbens du har købt? De ligner nogle han har haft til salg på et tidspunkt, måske er det ligefrem et af de
akvarier han har haft stående?

Som jeg ser det, så skal du vel under alle omstændigheder flytte de moduler der ligger på bunden, hvis du vil anvende baggrunden igen? Altså hvis du vil have trukket den
længere frem i akvariet mht. servicering.

Et er hvad jeg selv ville kunne holde ud at kigge på herhjemme, noget helt andet er hvad andre lægger vægt på. Dog synes jeg de 2 "hvidlige" moduller virker for "dominante"
i størrelsen, hvis de kommer til at ligge "fremme" så tæt på forruden, så dem ville jeg nok ikke anvende med den placering, men måske trække dem tilbage, hvilket selvfølgelig
fordrer, at de gamle bundmoduler fjernes. Er de så hvide i farven i forhold til dem der sidder oppe, eller snyder lyset?

Hvis jeg skal give et kontant bud, så ville jeg på trods af arbejdet, fjerne de nuværende bundmoduler, og lege videre med placeringen. Dem der sidder på bagsiden, sidder jo
fint nok, og som nævnt så skulle de (bundmodulerne) vel alligevel flyttes hvis du ville genbruge baggrunden.

Jaja et meget "radikalt" indlæg i forhold til min egen normale holdning, og måske ikke til megen hjælp. Men jeg har gennem tiderne lavet indretninger, andre ville ryste på hovedet
af (synsmæssigt) udelukkende fordi tingene virkede for de fisk der går i akvariet. Især min sidste indretning af vores 720 L - er ikke noget kønt syn, med en skøn blanding af helt
"ferske" bundmoduler, sten i forskellige farver mod BTN moduler der har siddet i akvariet i et par år ikke hurtig no 16738

Til gengæld har du nogle yderst taknemmelige fisk mht. indretning, og med tanke på dine andre akvarier, og den måde du altid har lavet dem på, så er det spørgsmålet om du ville
blive tilfreds, hvis du gik det mindste på kompromis med det endelige resultat, kender jeg dig ret.

PS. Hvad har du tænkt mht. filtrering? Spand eller evt. udnyttelse af modulerne, er der plads nok i dem? Genanvendelse af baggrunden giver jo sig selv mener jeg. Spændende
legetøj du har fået dig der. Bliver spændende at se hvad du beslutter dig til, og hvordan det hele kommer til at se ud.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 20:36

Det tror jeg godt, at du kan få til at fungere, Peter. Jeg er ikke pjattet med den symetriske opstilling, men hvis du ikke er gået igang med at sætte det i, vil jeg gerne komme med lidt inspiration?

Modulerne er ikke specielt gode til at lave filtre i.... Jeg mener kun, at der er plads til omkrign 10 liter filter i hvert modul, og da det er smalt, kan det godt give lidt "flaskehalse" Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 20:55

De er købt af Esben, ikke akvariet, det er hentet i Vejle.

Vi er fuldstændig enige i, at de gamle Pangea moduler skal flyttes, hvis baggrunden skal i igen, den skal rykkes frem, det skal være sådan at man kan fange en fisk og andet op bagved den.

Alle modulerne fra Esben , er samme farve, det lyset der snyder.

Jeg prøver at tage de gamle moduler op, og leger ldt videre, en af dagen.

Ja du har ret med hensyn til fiskene, bare de har noget godt vand at svømme rundt, så er de ligeglade, om det er pangea, eller Aquaterra eller et helt mærke, der er blandet sammen.

Filtreing, bliver med 2 spandpumper, jeg er glad ved spandpumper, i modsætning til andre her på siden lol!
det var jo nemt, at sætte de par sugerør, ned bag den gamle baggrund.

Tak for dit indput Yvonne, vi får se tiden an.

Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 21:03

Jeg er ikke begyndt at lime endnu Ole, jeg har "kun" de 5 moduler, de 3 store er ens, og de 2 mindre er ens, men mon ikke det bliver bedre at se, når jeg får de Pangea sten op.

Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 21:49

Hvis du "tør" at save i dem, så kan det blive ret fedt, vil jeg tro.

Jeg har tilladt mig at lægge noget op, hvor alle 5 moduler bliver brugt. Kun det ene (lidt til venstre for midten) er på bunden. Resten er på bagglasset/sideglassene. Lidt sort folie til at give den sidste dybdevirkning. Derudover er der plads til en spandpumpe i hver side.

Lidt forskellige farver dog, men jeg havde ikke nok grå på lager ikke hurtig no 2948

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 23:36

Tak Ole, det ser nu ikke helt tovlig ud
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 23:53

Det er bare frem med saven og kreativiteten ikke hurtig no 95018

Jeg glæder mig til at se resultatet cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeFre 20 Aug 2010 - 0:33

Uha dada, det vil gøre ondt på mig, at begynde at save i modulerne.

Så vi får se lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeFre 20 Aug 2010 - 0:59

Tag en chance, og vind en bamse lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitimeFre 20 Aug 2010 - 19:34

lol! jaja, den er god med dig Ole
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





ikke hurtig no Empty
IndlægEmne: Sv: ikke hurtig no   ikke hurtig no Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
ikke hurtig no
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Dog ikke et Mbuna
» fra malawi til jeg ved ikke hvad ;-)
» Gider ikke mere!!
» Sat#"&%==? nu skete det der helst ikke skulle ske !!!!!!!
» Mine T5 80W rør tænder ikke mere!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Kaffebaren-
Gå til: