Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Frontosa fight ( billedserie )

Go down 
+8
Vorup
Gerner
Tom & Jane
OPEKA
Soffi
Unimati
Kiwa
T.Hytting
12 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 22:18

De er rigtig fine Thomas. cheers

Er det Flemmings de gamle?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 22:34

Unimati skrev:
De er rigtig fine Thomas. cheers

Er det Flemmings de gamle?

Det tvivler jeg på at det er, da de fleste af dem er hentet i sønderjylland.
Tre af hunnernes fortid kender jeg dog ikke, så de kan være fra hans flok, cichliderne kommer jo tit langt omkring... Laughing
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 23:27

Ja, mange cichlider bruger det meste af deres levetid på de danske motorveje lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 14:41

Super flotte fisk - bare synd de skal bo i Jylland Wink
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 14:53

Vorup skrev:
Super flotte fisk - bare synd de skal bo i Jylland Wink

De bor trygt og godt her på fastlandet, men man ved jo aldrig om der pludseligt kommer øboere forbi og kidnapper dem, som det skete med mine Moba unger. lol!

Tillykke med den nye superflok forøvrigt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitimeLør 3 Jul 2010 - 18:31

En update herfra.

Begge hunner fra billederne, går nu med skuffe igen, under en måned efter at de er sat tilbage til de andre.
Dvs. ca. 2 måneder efter deres sidste skuffe kom, mine Mobaer fik til sammenligning ca. 2 skuffer pr. år.
Jeg håber lidt på at de ikke holder i denne omgang, da det selvom de spiser mens de går med skuffe, må tære lidt på kræfterne.

Et par spørgsmål til folket herinde.

Hvorfor er Kigoma og Burundi så produktive.?
De starter tidligt med at yngle, får store kuld og temmeligt tit.

Bliver de ikke så gamle, som andre varianter ? ( jeg kender da til temmeligt gamle Burundier )

Er der mange farer i deres naturlige områder, siden de er nødt til at være produktive, for at opretholde bestanden ?, denne teori er delvis bygget på, at de virker mere sky end flere andre varianter ( egne og andres erfaringer jeg har læst mig til )

Mobaer ved jeg lever temmeligt dybt, så der er måske ikke helt så meget fare på færde.
Det kan også være forskellen mellem deres normale forhold og vores akvarier, der er så store at det gør en forskel i produktiviteten.

Er der mere begrænset føde i disse områder, så en del sulter ihjel, eller det modsatte, rigeligt så der er føde til flere. ?
Hvis det sidste er tilfældet, burde der teoretisk set, være en del flere at se i handelen som VF.

Hvis nogle har et guldkorn, eller blot en anden teori, så kom frisk frem med den. Very Happy

Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) - Page 4 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Frontosa fight ( billedserie )
Tilbage til toppen 
Side 4 af 4Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4
 Lignende emner
-
» Frontosa på ferie
» Frontosa Burundi med æg
» Frontosa; brugere og varianter
» hvad holder i sammen med frontosa??
» Iltrigt vand uden bobler og larm? (Frontosa)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Fritsvømmer-
Gå til: