Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis

Go down 
+4
Britt Hammershøi
Anneth
Belinda
Brisella
8 deltagere
ForfatterBesked
Brisella




Antal indlæg : 3
Join date : 07/06/09
Age : 47
Geografisk sted : Thisted

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 23:28

Vi har et par kastrater der søger nyt hjem, og efter nogen tid på killingelisten.dk og BB-klubbens liste blev vi kontaktet af en rigtig sød pige som kunne give vores bamser et super godt hjem. Problemet var så bare at de er vant til at have fri adgang til indhegning, og hun kunne ikke tilbyde dem at komme ud.
Vi var begge triste over at det ikke blev til noget, men også enige om at det ikke gik. Tilgengæld fik hun mig overtalt til at gøre et forsøg med dba og guloggratis da hun mente at det er de steder folk almindeligvis leder.

Så jeg oprettede en annonce begge steder tirsdag aften, og allerede sent tirsdag aften blev jeg kontaktet på guloggratis af en der var meget interesseret. Hun ringede så til mig næste eftermiddag og virkede små-sur over at jeg ikke havde ringet hende op nu hvor hun kunne se at jeg havde læst hendes besked.. Tjae.. dame... kender du begrebet arbejde??? Det er da muligt jeg kunne finde tid til lige at læse hendes besked, men arbejdet skal jo passes og så kan jeg da ikke sidde og plapre i telefon sådan privat.

Nå men altså... jeg startede så med at forklare hende at det var et ufravigeligt krav at kattene ikke løb frit, men at det samtidig var vigtigt for netop de 2 katte at de stadig kunne komme ud, da de faktisk er ude flere timer hver dag.
Jamen den var hun da helt med på... hun kunne dog ikke love at hun rent faktisk ville lave indhegning til dem, men så måtte de jo med ud i sele. Jeg forsøgte så ar forklare at hun nok ikke skulle tage det for givet at hun kunne trække en kat på hhv. 3 og 5 år i sele og forvente at de var med på ideen. Det med fritløb kunne vi dog blive helt enige om.
Nå men hun argumenterede videre og jeg nævnte så for hende at det var vigtigt for især den ene opdrætter at kunne følge katten i et nyt hjem. Ikke at det betød at hun skulle være i konstant kommunikation med opdrætteren, men at de gerne så at det kunne blive til en lille update i ny og næ.
Jeg fik så læst og påskrevet om hvor forkasteligt det var at hun skulle UNDERLÆGGES regler når hun havde købt og betalt katten. Jeg kunne kun sige til hende at jeg respekterede hendes synspunkt, og forsøgte at argumentere for min side af sagen, men trods en længere diskussion kunne jeg blot til sidst sige at jeg respekterede hendes mening, men når hun ikke kunne repektere og leve med min så var det nok ikke hos mig hun skulle finde sin fremtidige kat.

Jeg tror da faktisk nok at kattene ville have fået det godt hos hende, men det haster altså ikke mere med at finde dem et nyt hjem end at vi godt kan vente til det hjem indfinder sig, som også kan acceptere de forventninger og ønsker vi har.

Nå men jeg glemte så alt om damen indtil jeg så igen her i dag fik en besked fra hende på guloggratis hvor hun bare lige vil sige at hun altså stadig ikke vil underlægges mine regler, men hun vil da meget gerne købe kattene. Ja dame.... hvad tror du selv???

Så dette var altså bare lige en lille reminder til mig om hvorfor jeg ikke benyttede mig af disse salgssteder førhen, og heller ikke gør det i fremtiden...

*suk*
Tilbage til toppen Go down
Belinda

Belinda


Antal indlæg : 34
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Nautrup, Roslev

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 8:07

Hmm ja mærkelige mennesker Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis 107245 er der jo altså alle steder og fx DBA kommer jo ud til RIGTIGE mange mennsker og derfor må der jo også være mulighed for flere mærkelig mennesker.

Vi bruger ind imellem DBA og har der fundet flere rigtig gode hjem til vores killinger/kastrater sunny
MEN jeg vil da give dig helt ret i, at der er mange mystiske mennesker!
8 ud af 10 som henvender sig derfra, er nogen som jeg aldrig ville sælge kat til, men det står mig jo så heldigvis helt frit for Wink
Da vi i sin tid startede med at lede efter racekat var det faktisk også DBA vi kiggede i Wink
Så har man tiden til at sorterede de "mærkelige" fra, så er der altså ind i mellem nogen super katteelsker også på DBA Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.rimturser.dk
Brisella




Antal indlæg : 3
Join date : 07/06/09
Age : 47
Geografisk sted : Thisted

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 16:19

Dejligt at høre at du har gode erfaringer, så får annoncerne lov at blive lidt endnu i håb om at de helt rigtige får øje på dem.
Tilbage til toppen Go down
Anneth

Anneth


Antal indlæg : 38
Join date : 07/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Hee

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 23:19

Det var også på DBA vi startede med at søge da vi skulle have en kat. Og Taz blev også købtr gennem DBA. Han var vores første og enste byb. Men han var dejlig var han, men ren coon - næppe Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis 211905
Men jeg kan sagtens forstå dig. Det er jo dig der leder efter et nyt hjem til dine dejlige katte, og så er det også dine krav der gælder Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis 515631
Og så kan hun jo hoppe på tungen til Herodes hvis de krav ikke kan/vil blive honoreret
Tilbage til toppen Go down
Britt Hammershøi

Britt Hammershøi


Antal indlæg : 13
Join date : 08/06/09
Age : 50
Geografisk sted : Kaas/Nordjylland

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeOns 1 Jul 2009 - 1:16

Det er ikke for at jeg skal sætte stempler på nogen som bruger DBA til at sælge katte på... men for mig har DBA altid stået som en mindre godt sted at sætte sine katte/killinger til salg .. Har ikke prøvet det selv endnu og jeg tror heller ikke jeg kommer til det.. Er selv lidt ked af at jeg har fået den ide , men tilbage i 1995 hvor jeg begyndte at opdrætte var det et fy ord og bruge DBA måske det er leven fra den tid ?
Nå men er også glad for at høre om historier hvor det er gået godt og jeg tror bestemt at der også er katte elskendene mennesker på DBA..
Håber ikke at nogen føler sig trådt på ? for det var bestemt ikke meningen Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.hammershoi.com
Belinda

Belinda


Antal indlæg : 34
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Nautrup, Roslev

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeOns 1 Jul 2009 - 6:48

Britt, jeg føler mig bestemt ikke trådt på Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis 265179

Syntes bare at der også skulle fortælles om nogen gode oplevelser med DBA Wink
Vi ledte som skrevet selv efter vores første racekat på DBA og det var i slutningen af 1999.
Men ja, der er også temmelig mange "mærkelige" mennesker på DBA Laughing
Jeg har selv lige pillet en del annoncer ned med babytøj og babyting, da folk som skrev på det,
ikke ville betale for det eller ville at jeg skulle sende det gratis mm. Evil or Very Mad
Men vi har stadigvæk fået nogen super kattehjem til nogen af vores katte på DBA.

Sjovt det slog mig lige, at DBA er lidt ligesom hankattelisten på NSR's hjemmeside, den skal man heller ikke
sætte hankat på, hvis man vil opfattes som seriøs cat og sådan har det altid været i den tid vi har været med Question
Tilbage til toppen Go down
http://www.rimturser.dk
Chrisycat

Chrisycat


Antal indlæg : 6
Join date : 24/06/09
Age : 55
Geografisk sted : Svendborg

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeLør 11 Jul 2009 - 13:49

Vi fandt også vores første norske skovkat på gul og gratis iller dba og det har vi aldrig fortrudt.
Jeg annoncere også gerne mine killinger begge steder, men ikke til dompingpriser.
Vi har fundet super gode hjem til flere killinger der.
Men det har også givet mange underlige opringninger, så man skal bruge sin sunde fornuft.
Vi skal nok bare huske, at for mange som ikke kender katte verdenen, er disse steder det sted alle kender.
Tilbage til toppen Go down
http://www.chrisycat.dk
DK Thomani

DK Thomani


Antal indlæg : 16
Join date : 16/06/09
Geografisk sted : Amar'

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeMan 13 Jul 2009 - 12:15

Jeg fandt også min første NFO på DBA og der har ledt mig hen hvor jeg er nu, så det er jeg absolut ikke ked af Smile

Jeg har endnu ikke brugt DBA til at annoncere killinger, men et par kastrater har fået rigtig gode hjem derigennem Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.thomani.dk
biccibonny




Antal indlæg : 4
Join date : 07/10/09

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 9:06

Hej Brisella

Kan du ikke lige skrive til mig privat så jeg kan få navnet?

/Hanne
Tilbage til toppen Go down
Jeanette

Jeanette


Antal indlæg : 9
Join date : 09/06/09
Age : 57
Geografisk sted : 18km syd/vest for Holstebro

Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 11:32

Jeg har selv fundet katte på både dba og guloggratis og jeg har også selv af killinger tilsalg begge steder.
Heldigvis kan man jo sortere i sine køber, som man har lyst og jeg syntes da jeg har fundet nogle rigtig gode hjem til mine killinger.

Jeg må også sige jeg har fået mange sjove tilbud og kommentar.
Den værste var dog denne da killingerne var knap 9 uger gammel.
Hej - her kommer det vildeste bud: Jeg kommer fra Sjælland, men skal til Vamdrup, Jylland i morgen søndag - frem og tilbage på en dag. Har du mulighed for at komme til Vamdrup med Creamy? Så vil jeg gerne købe hende for kr. 1000 - du kan evt. sms på

Tilbudet kom fra en på Sjælland, der selv er avler, dog uden stamtavle, hun tager selv 2800kr for sine killinger.

Creamy fik et skønt hjem i Thisted, da hun var 13 uger gammel.
Tilbage til toppen Go down
http://www.jeatri.dk
Sponsoreret inhold





Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Empty
IndlægEmne: Sv: Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis   Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Suk - nu ved jeg så hvorfor jeg aldrig har brugt DBA og Gul og gratis
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» øv Ole hvorfor holder du lukket???
» Nogen der ved hvorfor C. er offline?
» Hvorfor ikke lave det ordentligt fra starten af?
» Hvorfor udvikler fiskene i samme flok sig forskelligt?
» Hvorfor får folk på landet ikke deres katte neutraliseret

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Katteforum :: Kattedebat-
Gå til: