Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lidt amerikanerbilleder

Go down 
+17
Mr. Andersen
Sciaenochromis
T.Hytting
Malthe5
Vorup
dmo
green
dovii
Lars
beltt
Kiwa
lgb
Michael A
lindum
Gerner
stausholm
Unimati
21 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
ForfatterBesked
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 14:53

Vorup, det lyder da som en blæret ide Lidt amerikanerbilleder - Page 3 515631

Jeg skal til Jylland i starten af juni, så det kan måske være jeg kan være behjælpelig med at transportere fisk, hvis du skal have nogen hos Ole? Med mindre du selvfølgelig selv skal til Jylland. Nå men hvis det har interesse skal du hente fiskene i Slagelse.

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 15:12

Det lyder som en god plan Claus. Jeg bruger gerne bocourti som "kanonføde", da de ikke tager tingene så tungt, og ikke fylder alverden, selv om de bliver store Very Happy

Jeg er ved at planlægge en Sjællandstur i denne måned med levering af fisk på motorvejen Hobro-Fyn-København, så det er ingen undskyldning.... jeg skal bare lige have overstået Interzoo 2010 i næste uge Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 15:29

Jamen det lyder dæleme godt at det kan lade sig gøre på den ene eller anden måde sunny

Ole hvis jeg vil spørge ind til de enkelte fisk, er det så bare via besked-systemet direkte med dig eller ?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 17:03

Hvis det er noget direkte med mine fisk at gøre (hvor store er de osv), så kan du gøre det via beskedsystemet. Hvis det er mere generelt vedr. sammensætning osv, så synes jeg da, at du skal lave en selvstændig tråd om det. Der er jo mange forskellige erfaringer med de enkelte arter Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Malthe5

Malthe5


Antal indlæg : 43
Join date : 11/06/09
Age : 46
Geografisk sted : sydfyn

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 17:43

ved du ca hvornår det bliver ole..da jeg gerne skulle ha´nogle Heros rotkeil med.. cheers

vh

nico
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 17:53

Nope. Jeg ved ikke noget konkret endnu. Det afhænger af, hvad der kommer ud af Interzoo, samt hvornår Diana (Planteimporten) har tid til at sige hej Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Malthe5

Malthe5


Antal indlæg : 43
Join date : 11/06/09
Age : 46
Geografisk sted : sydfyn

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Maj 2010 - 18:00

okay...men i så fald venter jeg gerne.. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Maj 2010 - 12:50

Lidt billeder fra i dag. Alle er taget på manuel, og jeg synes, at farverne begynder at være i skabet (mangler lige det grå/blå på steindachneri). Der er dog problemer med at få den sidste skarphed frem, men det kommer jo nok. Gode råd modtages meget gerne.

Billederne er taget med et Nikon D80.
ISO 125
Flash 1/8 af fuld styrke
F-Stop f/5,6
... det er vist det, jeg lige kan trække ud af oplysninger, hvad jeg ved af.

Geophagus sp. ''areoes''


Geophagus steindachneri


Amphilophus macracanthus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Maj 2010 - 15:13

Lidt flere.

Vieja argentea


Herichthys carpintis (lidt tynd, I know)


Mesonauta egregius - Colombia


Heros notatus - Guyana


Amphilophus robertsoni
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Maj 2010 - 16:00

Uhmm den argentea er altså bare så fin. Det er de andre også, men jeg har altså et blødt punkt for argenteaen.

Kan jo desværre ikke hjælpe med foto indstillinger - det er mandearbejde i mit univers Lidt amerikanerbilleder - Page 3 16738

Mvh
Yvonne
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 21:34

Jeg har et crush på Robertsoni. VILDT flotte farver...

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 19:49

Nye billeder fra i dag.

Jeg har været ved at smide kameraet i skraldespanden pga. manglende fokusering, men efter at have læst KimJ´s fototråd mange gange, ville jeg prøve på P-indstillingen. Det har gjort en mærkbar forskel, synes jeg selv. På computeren ser de ihvertfald skarpe ud, men det ændrer sig måske også, når man uploader dem? Jeg er ihvertfald ved at være ret godt tilfreds med resultaterne, selv om nogle falder lidt udenfor.... men det er sjove billeder, så dem får I også Very Happy

Geophagus altifrons - Rio Curua med lidt sand ud fra gællerne


Cichlasoma bocourti (den store han)


Cichlasoma bocourti - De kan åbenbart godt hygge sig Very Happy


Aequidens pallidus


Heros severum red spotted


Hypsophrys nicaraguensis


Hypsophrys nicaraguensis parret


Vieja heterospila


Geophagus sp. ''areoes''


Geophagus sp. ''areoes'' med sandet faldende ud af gællerne


Pterophyllum scalare


Geophagus steindachneri


Mikrogeophagus altispinoza




Vieja argentea


Herichthys carpintis


Guianacara owroewefi


Guianacara owroewefi - Der graves & spyttes Very Happy




Amphilophus macracanthus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 21:09

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 965522 Den Nicaraguensishan er bare MEGA flot............ Det andet billede af Altispinosa er også rigtig fedt..
Jeg går ud fra at den Heterospila der er et billede af, er en af de to store? Kunne man se et billede af en af de 4 små? Er nysgerrig efter at se hvordan de efterhånden ser ud.... Owroewefi er i øvrigt også super flot. Var det dem der kun overlevede 3 af sidst du fik fisk hjem??

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 21:45

Jeps. Det er et billede af den største heterospila. Der er én lys og tre mørke af de små. Jeg synes ikke rigtig, at de vokser længere, men det er måske bare forbi, man ser på dem hver dag, og de sikkert ikke eksploderer i vækst som f.eks. nicaraguensis. To billeder taget for et par minutter siden :





Vedr. omroewefi så har de tre overlevende det fint. De er allerede rigtig smukke og sjove at observere. Helt klart en art, jeg skal have en flok af Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 22:11

De er sgu fine Very Happy

Jeg synes heller ikke mine vokser det store, men jeg tror nu det er fordi man ser dem dagligt... Bliver spændende at se hvad kønsfordelingen er... Nå mine Nanoluteus ikke gider passe unger(Både deres egne og Nicaraguensis tongue ) mere bliver de flyttet så Heterospilaerne får hele akvariet alene Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 22:22

Ja, de er helt kanon. Jeg har på fornemmeren at de to store begge er hunner, men det er umuligt at sige endnu.

Spændende at se, om du får dem til at yngle, når de får akvariet alene. Mine går fint sammen med de andre i 750´eren, og lader sig ikke sådan rykke rundt med. Selv de små er ret modige, men har også lært at bakke, hvis det bliver for hedt Lidt amerikanerbilleder - Page 3 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 12:07

Herichtys carpintis tager en bette dans Very Happy









Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 18:15

Som sædvanlig fantastiske billeder Ole.

Jeg har jo aldrig set en æglægning hos alle de arter du viser billeder af IRL, men har en eller anden fornemmelse af, at det foregår i et behærsket og meget roligt tempo, i forhold
til f.eks. Tanga og Malawi cichliderne. Er det korrekt?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 20:48

Ja, selve æglægningen går stille og roligt... og kan tage ret lang tid. Hvis de andre beboere holder sig væk, foregår det hele i god ro og orden. Kommer de for tæt på, så startes kødhakkeren (oftest hunnen har jeg lagt mærke til), og der kommer fart over feltet Very Happy

Personligt synes jeg, at æglægningen hos amerikanerne er meget mere spændende at følge, end de mundrugende arter. Æglæggerne har mere eller mindre hver deres måde at gøre tingene på, mens de mundrugende er mere generelle i deres adfærd. Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg har stadigvæk næsen banket helt ind i glasset hver gang, jeg observerer æglægninger.... det gjorde jeg ikke hos malawierne, når skuffen blev banket op... eller hos Geophagus stendachneri for den sags skyld Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 20:53

Selv deres rengøringsritualer, inden hyggen begynder, er sjove at følge.

Her er Amphilophus robertsoni igang med at rense modulet. De lagde æggene dagen efter, og de klækkede for et par dage siden. De er vist allerede blevet spist.... af den store krebs skyder jeg på Sad



Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 21:21

Dejlige billeder Ole, du har altså fået godt styr på det kamera efterhånden. Lidt amerikanerbilleder - Page 3 14197
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 17 Jun 2010 - 22:35

Takker Very Happy

Fokuseringen er ikke helt god, men jeg kan ikke få den bedre, hvis jeg vil have lyse billeder..... eller det kan jeg måske nok, jeg ved bare ikke hvordan Embarassed

Jeg er kommet til den erkendelse, at jeg bare har at være tilfreds, ellers skal jeg jo til at bruge penge på objektiv og ekstern blitz og alt muligt... det gider jeg ikke endnu. Så hellere knipse 200 gange med standardudstyret, og smide en masse ud bagefter Lidt amerikanerbilleder - Page 3 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeOns 23 Jun 2010 - 2:00

3 billeder fra i aften.

Herichtys carpintis. Finneforlængelserne begynder at blive ret fine cheers


Biotodoma cupido. Finneforlængelserne begynder også så småt at dukke op her. De er ret jumpy, og jeg tror ikke rigtig, at jeg kommer til at opleve deres blændende farver, mens de går i butikken. Det er dog altid tilladt at håbe Very Happy


Hypselecara temporalis. De er altid en fornøjelse at kigge på

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTirs 20 Jul 2010 - 12:26

Hej Ole

Nu når du er i dit fantastiske skrivehjørne vil jeg prikke lidt til dig Wink

Du skriver at Biotodoma cupido er "Jumpy", og at du ikke forventer, at få lov til at se deres rigtige farver sålænge de går i butikken.
Kan du ikke fortælle lidt mere om dine erfaringer med denne fine Jordspiser? Har set et par billeder andetsteds, og det er jo virkelig
en rigtig lille perle, som skulle være i den rolige ende af skalaen.

Hvordan er deres temperament, og går de bedst parvis? Kan forstå at det er meget få forskelle der er på han og hun. Hvor store er
dem du har gående blevet, og kan du se forskel på dem?

Hvad med foder, samboere osv.?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 0:12

Unimati skrev:

Fokuseringen er ikke helt god, men jeg kan ikke få den bedre, hvis jeg vil have lyse billeder..... eller det kan jeg måske nok, jeg ved bare ikke hvordan Embarassed

Hej Ole,

Når du nu siger det, kommer jeg til at tænke på, at jeg noterede mig noget, da jeg for nylig læste en af Kim Jacobsens fototråde. Han skriver at man skal indstille autofokus til kun ét punkt (i midten) og vælge "continuous" således at den fortsætter fokusering når udløseren er trykket halvt ned og indtil der knipses. Jeg tolker det således at man så har fuld kontrol over hvad der stilles skarpt på så det ikke bliver et gennemsnit mellem flere punkter, og at det ikke gør så meget at fisken flytter sig lige inden man trykker af.

Har ikke selv prøvet det af endnu, men tænkte, at det måske kunne afhjælpe den manglende skarphed, du nævner - selvom jeg nu synes at dine billeder generelt er ret skarpe.

Yvonne: Jeg tror ikke at Ole er i skrivehumør lige for tiden - han har endnu ikke svaret på en pb fra weekenden, hvilket er højst usædvanligt for ham Laughing

Hilsen
Lars
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeLør 24 Jul 2010 - 20:26

Kiwa skrev:
Hej Ole

Nu når du er i dit fantastiske skrivehjørne vil jeg prikke lidt til dig Wink

Du skriver at Biotodoma cupido er "Jumpy", og at du ikke forventer, at få lov til at se deres rigtige farver sålænge de går i butikken.
Kan du ikke fortælle lidt mere om dine erfaringer med denne fine Jordspiser? Har set et par billeder andetsteds, og det er jo virkelig
en rigtig lille perle, som skulle være i den rolige ende af skalaen.

Hvordan er deres temperament, og går de bedst parvis? Kan forstå at det er meget få forskelle der er på han og hun. Hvor store er
dem du har gående blevet, og kan du se forskel på dem?

Hvad med foder, samboere osv.?

De er ufatteligt fredelige, og jeg har ikke set dem gøre noget væsen ud af sig endnu. De er omkring 6-8 cm, og foretrækker endnu helt klart at gå i en flok. De går 6 og 6, og det er måske lidt i underkanten. Er der tegn på noget som helst "truende" finder de sammen, men ellers tuller de lidt rundt hver for sig.

Den ene flok går i et 720´er med en masse andre beboere (A. tetramerus, A. pallidus, G. altifrons, H. sp "rot keil", U. amphiacanthoides), og den anden flok går i et 250´er med scalarer. Det er gutterne i 720´eren der viser mindst tegn på stress, men det akvarie er også en del mørkere, samt ikke udsat for lysindfald, som 250´eren er. Ingen af de andre arter ænser dem what so ever, så det er trodsalt dejligt Very Happy

Efter sigende skulle de blive lidt aggressive, når de yngler, men det bliver alle andre cichlider jo også. Hvad jeg har kunnet læse, så er der lidt uenighed om, hvordan de skal tackles, når de har parret ud. Nogle mener, at de holder parret "for evigt", og vil generelt være stride overfor artsfæller, mens andre mener, at de tilslutter sig flokken igen, når de har overstået yngelplejen. Jeg har ikke oplevet nogen form for leg, så det skal jeg ikke gøre mig klog på. Som mine er lige nu, skal der ihvertfald være en flok for, at de ikke bliver stressede.

Jeg kan ikke kønsbestemme dem endnu. Der er to sikre hanner, og så er resten ukendt. De får min amerikanerblanding, og æder alt, hvad de får serveret.... det virker ihvertfald ikke til, at de er kræsne. De skulle være lidt sarte omkring vandkvalitet, men det skal jeg ikke spille klog på. Jeg skifter jo vand hver uge alligevel Very Happy

Jeg er personligt rigtig glad for dem, og det er måske også derfor det smerter mig lidt, at jeg ikke kan tilbyude dem ordentlige forhold. Jeg har syslet lidt med tanken om, at få nogle ind i 900´eren til A. heckelli, men de er stadigvæk i "Elsk din næste skovkat"-fasen, og "Forstå at skovkatten vil lege... den har spist"-fasen, så de vil nok stresse cupido ihjel på 5 minutter.... altså heckelli og ikke kattene Lidt amerikanerbilleder - Page 3 2948

Lars - Jeg har lige prøvet at ændre til et enkelt fokuspunkt, og så må du jo være dommer, om det er blevet bedre... jeg har ihvertfald kasseret færre billeder end normalt Very Happy

En dejlig overraskelse i dag. Hypselecara temporalis har ynglet for første gang. Ungerne er pico små, så de er sikkert først blevet fritsvømmende i dag. Man kan lige ane dem på billederne sammen med hunnen cheers





Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeSøn 25 Jul 2010 - 0:55

Hej Ole,

Svært at sige, om de sidste billeder af Hypsen er skarpere end det tidligere. Øjet synes skarpere på de nye, men til gengæld fremtræder skelene skarpere på det gamle. Men ikke den store forskel.

Det er da ellers en fin fisk denne Hypselecara temporalis. Men det bliver en stor krabat på 30 cm Surprised

Hilsen
Lars
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeSøn 25 Jul 2010 - 11:31

Der skal leges en del med det. Det er også svært at sammenligne billederne, da de sidste også skulle omfatte ungerne. Det gør det altid sværere at tage billeder, samt kan jeg ikke tillade mig, at være specielt kritisk omkring skarpheden, da det i forvejen er svært at få forældre og unger på samme billede Lidt amerikanerbilleder - Page 3 2948

Farverne på fisken er dog forkerte, men det hænger sammen med at vandet er farvet gult/brunt af rødder, og det kommer til udtryk på billedet med dårlige farver. Jeg prøver at tage nogle nye billeder, når jeg har skiftet vand i akvariet.... hvis ungerne lever til den tid Wink

Det bliver en stor svend, men der er til laaaang tids fornøjelse, inden de bliver så store. I det halve år jeg har haft dem, har de vokset omkring 1 cm om måneden, og har hele tiden været meget fredelige. Også parret med ungerne gør ikke det store væsen ud sig, og har taget et lille hjørne af 325´eren.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 0:34

fede billeder Ole...

Det er nogle seje navngivelser de har de amerikanere der!

Geophagus steindachneri. Så er man sgu gangster. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitimeTors 29 Jul 2010 - 0:19

Lidt nye billeder efter vandskifte. Gult vand er no go, når man tager billeder Very Happy

Hypselecara temporalis med og uden unger.
Facinerende at de holder sig i de øvre vandmasser med ungerne fremfor ved bunden. Det er ikke så tit, jeg har set det.








Geophagus altifrons - Rio Curua




Geophagus sp. "areos"


Heros notatus - Guyana


Cichlasoma salvini - En lille hun


Geophagus steindachneri


Amphilophus macracanthus - Dens mønster og farver gør det mega svært at få taget ordentlige billeder af den.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder - Page 3 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt amerikanerbilleder
Tilbage til toppen 
Side 3 af 7Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
 Lignende emner
-
» Den rigtig øv brændte lugt.
» Lidt om mig
» Lidt om mig
» Lidt billeder af min 530 L
» Lidt ny malawi

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Amerika-
Gå til: