Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 kanon hjørne filter

Go down 
+4
lindum
green
Unimati
bent
8 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 11:48

hej ole vil lige høre hvordan det hjørne filter kan være kanon når du selv skriver var et eksperiment med Aquaterra Rockwall med filtersvamp, men det duttede ikke, da det allerede skulle renses efter 3 måneder... og det gider jeg ikke,troer ikke at der er ret mange der gider rode med filter vær trede månde mvh bent
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 12:37

Det var jo også derfor, der blev skrottet Bent lol!

Rockwall filteret har intet at gøre med hjørnefilteret, jeg reklamerer med.

Rockwall filter:
Aquaterra Rockwall der skulle limes på akvariet. Et 20 cm stykke, der blev savet i smig, og limet på. Det gav plads til en svamp på 8*8*11 cm og 48 cm høj = Cirka 1,5 liter filtervolumen.

Da Rockwall sad fast på akvariet, skulle svampen trækkes ud op ad, og dermed blev svampen mere eller mindre "vredet", så en masse skidt kom ud i akvariet.

Ydermere var der kun plads til en Hydor 600 pumpe bagved Rockwall.

Rockwall flyder, så det kunne ikke bare sættes på en filtersvamp, da den så vil få opdrift.

Efter 3 måneder skulle filteret renses, og det var et værre arbejde, og alt alt for tidligt. Det var pga den lave filtervolumen.

Tree Bark filteret (det jeg reklamerer med):
Tree Bark synker, og kan derfor sættes direkte på en filtersvamp, og skal IKKE sættes fast på akvariet.
Det gav mulighed for at bruge en 20 cm svamp, som blev 20*20*28 cm og 48 cm høj = Cirka 9 liter filtervolumen.

Filteret kan hurtigt tages ud af akvariet uden at svampen bliver "vredet", hvilket nedsætter snasket i akvariet.
Da filtervolumen er omkring 6 gange højere end Rockwall filteret, så vil det køre i meget længere tid, inden det skal renses. Et slag på tasken vil være omkring 2 år i mit 250´er.... måske længere.

Den større svamp gav også mulighed for at bruge Hydor 1200, da der er mere end nok plads.



Jeg håber, at det belyste forskellen mellem de to "projekter", men ellers skal du bare spørge.... du er garanteret ikke den eneste, der har studset over det. Det er også forvirrende at jeg nævner Rockwall, og om et par uger bliver det taget ud af 250´eren, og så snupper jeg et nyt billede af akvariet, og lægger op..... uden at nævne Rockwall. Den eneste grund til at det er nævnt nu er, at flere efterspurgte et billede af filteret i akvariet, og for at folk ikke troede, at Rockwall filteret var en del af det, blev det nævnt Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 13:05

Jeg har lige taget nogle skud af akvariet, så vi får det helt fastlagt. Tree Bark hjørnefilteret er helt kanon Very Happy

250´eren set oppefra.
I venstre side sidder Rockwall filteret, og i højre side sidder Tree Bark filteret. Læg mærke til den store volumen forskel:


Rockwall filteret set igennem sideglasset.
Læg mærke til, at hele svampen er snasket ind, samt hvor lille filteret egentligt er.


Tree Bark filteret set igennem sideglasset.
Læg mærke til den markant større filtervolumen, men især, hvordan snasket har sat sig. Det går fra indgangen i bunden, samt lidt i siderne, og fordeler sig jævnt op til pumpen. I takt med at filteret vil slamme til, vil det bare udnytte mere og mere af det sorte område. Det hæver levetiden markant. De 4 silikoneklatter var fra et andet Rockwall filter, jeg tog ud.... det viser meget godt størrelsesforskellen:
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 21:33

Hvor lang tid har det nye hjørnefilter siddet i akvariet, og er det en fin-mellem eller grov svamp der er brugt?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 21:52

Det er mellemgrov, og har kun kørt i små 14 dage. Det meste af skidtet i filteret er "oprydningen" fra da jeg tog det andet filter op.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 23:31

Ja ok, så kan jeg bedre forstå hvorfor der er så meget slam i filteret.

Men kunne det ikke være sjovt at lave en lille gættekonkurence blandt alle os her på siden, om hvor længe filteret kan køre inden det skal renses? cheers
Så kan jeg jo komme med det første bud som jeg tror er på 6-9 mdr. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 19 Aug 2010 - 23:44

Det meste af slammet er væk om 3-4 uger, når filteret er indkørt.... det er mit umiddelbare bud.

Jo, vi kan sagtens lave en gættekonkurrence.

Jeg gætter på 24 måneder Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 17:39

Ja indtil videre er det fifty fifty. kanon hjørne filter 699920
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeOns 25 Aug 2010 - 10:56

He he ja, men det er jo også en svær én for folk. Så vidt jeg ved (du må ikke hænge mig op på det) er Malawi Amager og jeg de eneste der roder med/sælger filtermåtter, der er 20 cm tykke, og derfor kender de fleste ikke potentialet i dem. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeOns 25 Aug 2010 - 16:04

lige lidt appendix til filteret. når man løfter dit filter op til rensning har den (det nye med synkende plade) også den fordel at man kan holde en plast pose under /trække den over filtret under vand inden man løfter den op. og ik får nævneværdigt svæv i vandet. desuden virker det med svampen. Jan (janawa) har en svamp bag hele baggrunden , ik særlig tyk. men den er aldrig blevet renset. og kører uden vedligeholdelse. og hans vand er krystalklart. blandede mig bare lige. mest med tippet med posen, men også at en svamp faktisk godt kan være eneste filter i baljen...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTors 26 Aug 2010 - 19:15

Det var en fin ide Steen. Det meste snask ryger jo i vandet lige på det tidspunkt, hvor filteret kommer over overfladen.

Ja, man kan sagtens køre et akvarie bare med filtersvamp. Jeg vil ikke sammenligne hjørnefiltrene med baggrundsfilter, sumpe og HMF-filtre, da de er filtre i en klasse for sig. Men set i forhold til alle indvendige filtre på markedet og spandpumper, kan de her uden problemer følge med.... og i mange tilfælde er de MEGET bedre grundet den højere filtervolumen i forhold til indvendige filtre, og at de ikke skal kæmpe mod tyngdekraften, som spandpumper skal.

Den positive respons omkring hjørnefiltrene har været helt enorm, og flere har bestilt 2 gange. Jeg er faktisk ved at løbe tør for 20 cm filtermåtte, og næste gang der skal bestilles, tager jeg 15 cm måtter med hjem også. De vil være rigtig gode til akvarier fra 160-200 L, hvor jeg synes 10 cm måtterne er lige små nok, mens 20 cm fylder en del i akvariet Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 27 Aug 2010 - 10:40

Dejligt du bliver ved med, at tænke kreativt og udvikle nye løsninger, til glæde og gavn for akvaristerne.
Et rigtig flot alternativ til et indvendigt "synligt" filter, der nemt kan løftes op når det skal renses.

Tænker på de løsninger hvor folk bygger en firkantet kasse omkring en svamp af fastsiddende slimline plader,
hvor det i mine øjne må være svært at få svampen op fra når man skal rense den. Derudover ser løsningen
langt mere diskret ud, i forhold til de løsninger man hidtil har set med slim line.

Et link til lidt flere billeder af filtret, synes jeg hører med i denne debat:

https://unimati.danskforum.net/nyheder-fra-unimati-f2/kanon-hjornefiltre-t762.htm#7311
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 27 Aug 2010 - 13:40

Takker Yvonne. Du ved jo, at jeg elsker at rode med filtre kanon hjørne filter 699920

Her i weekenden vil jeg lege lidt med et 128´er med et hjørnefilter, og så supplere op med Treebark rundt i hele akvariet..... uden brug af silikone. Det bliver ret sjovt, og jeg tror, at jeg har løsningen. Det vil tiden vise. Wink

Jeg har også lavet en del "pico filtre" til små Aquacubes og 21 liter akvarier, og den teknik kan også godt trænge til at blive finpusset lidt. De er dælme ellers blevet små, men stadigvæk med en god slant filtervolumen... for slet ikke at tale om akvarier med labyrintfisk, hvor folk næsten ikke vil have noget cirkulation, men akvariet skal stadigvæk cirkuleres. Her sysler jeg lidt med en flowfordeler i de større filter (20 cm måtterne), så der er masser at nørde med. cheers

Skønt at have noget at tage sig til, når man næsten ingen fisk har i akvarierne lige for tiden lol!

Vedr. Slimline modellerne, så er de fleste lavet smart nok vedr. rensning af måtterne. Der hvor kæden ofte hopper af er, at folk ikke tager hensyn til alurammen, når de laver filteret. Dermed risikerer de, at svampen bliver "trykket sammen" eller "vredet", når den skal ud.... med en masse slam i akvariet til følge. Af skade bliver man klog..... selv om måtterne kører i mange år kanon hjørne filter 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 27 Aug 2010 - 20:10

Nå... det blev meget nemmere at lave 128´eren, end jeg regnede med cheers

Jeg har lige taget et par billeder af det.... og intet er sat fast med silikone Very Happy

Først 128´eren kun med hjørnefilteret. Jeg skulle lige have en baggrund ud af akvariet, inden jeg kunne komme igang... derfor silikonefugen i bunden Wink


Treebark blev skåret til, og sat i. De sidder i spænd mellem bund og top.


Billede lige efter, at der kom vand i, derfor er det hvidt og grumset (luftbobler). Der skal noget mere i omkring højre side, men ellers synes jeg faktisk, at det er blevet rigtig hyggeligt kanon hjørne filter 699920

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 27 Aug 2010 - 22:11

[quote

Treebark blev skåret til, og sat i. De sidder i spænd mellem bund og top.
[/quote]

Nu er der vel ikke alt for meget træ i det treebark, så du risikerer at akvariet skiller sig ad, som et forkert lagt trægulv, der skubber gavlen ud på et hus, når det får fugt. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 27 Aug 2010 - 22:22

Nej sq da knægt lol!

Det er glasfiber, så det rører sig ingen steder. Det kan vist ikke tælles på mange hænder, hvor mange baggrunde jeg har sat i spænd mellem sideglassene for at undgå silikone kanon hjørne filter 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 20:53

Så faldt vandet til ro, så nu ser det lidt tomt ud. På den igen kanon hjørne filter 699920

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 21:09

ja tomt ser det ud, men det gør også at man kan se hvor godt filteret falder sammen med baggrunden, men så vidt jeg kan se er det kun forneden at filteret trækker vand ind til svampen, og ikke i siderne som vel også er meningen... Eller tager jeg fejl? Smile
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 21:16

Ja, den bliver faktisk dækket rigtig godt.

Den trækker også igennem siderne, da filteret står løst op mod de andre Treebark plader. Jeg kan lige prøve at tage et billede fra bagglasset her til aften. Det kan jeg vist godt komme til Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeSøn 29 Aug 2010 - 23:56

Man kan slet ikke se noget på billederne. Jeg tager nogle, når der kommer lidt skidt i filteret.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 22:30

Ja du må se og få nogle fisk i,for sådan som det køre nu kommer der sgu ikke meget slam i filteret... Ingen fisk ingen skidt... lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 23:18

Det jo lidt det... jeg har ingen fisk, men mon ikke jeg kan finde et par maller i skuffen? lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 23:29

Jamen du kan da hente et par frontosaer ved mig, kanon hjørne filter 50057 ( Kan se at du er ved at have alderen til dem kanon hjørne filter 699920 ) og de skal nok sætte gang i filteret.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeMan 30 Aug 2010 - 23:51

Ja, det vil da se helt kanon ud i et 128´er. Jeg takker for tilbuddet, men jeg skal vist lige tænke lidt over det lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 0:01

kanon hjørne filter 162245
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 12:13

Jeg kan se du har nogel Nannacara anomala på salgslisten, hvad med sådan et par og så mallerne fra skuffen, det tror jeg vil passe fint til akvariet. cheers
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeTirs 31 Aug 2010 - 20:13

Ja, dem kunne jeg selvfølgelig flytte derover. Det tror jeg også, at de vil sætte pris på..... deres medbeboere er noget store i deres øjne (geophagus) lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 17 Sep 2010 - 19:47

Nu er det ved at være en måned siden, jeg sidst tog et billede af hjørnefilteret i 250´eren.

Her er et nyt billede taget her til aften. Det hele kører som forventet. Det er ikke blevet renset eller noget, men det har fundet balancen, og dermed er slammet fra det sidste billede blevet nedbrudt.



Mit bud på 24 måneders køretid inden første rensning er stadigvæk gældende Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 17 Sep 2010 - 20:33

Ja man kan da se at det slam der sad øverst i filteret, på første billede, er trukket længere ind i svampen, Wink og at det ser ud til at der kommer mest slam ind forneden i filteret som det køre nu, meeen 24 måneder?... Er du gal mand ... Inden da er pumpen brudt helt sammen i slam og skidt. Så jeg står også ved mit bud på 9 måneder. lol!

Hvordan ser det ud med klarheden i vandet mht. små partikler mm. kan filteret også klare det?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitimeFre 17 Sep 2010 - 21:10

Noget er trukket ind i svampen selvfølgelig, men langt det meste er "pist væk". Slam omkring pumpen er meget minimalt, og jeg har da en bette lommehypotese omkring de "tilstande".... det har jeg jo altid kanon hjørne filter 699920

Samme billede som før med en rød streg, der indikerer vandstanden ved mine vandskifte. Normalt skifter jeg vand én gang om ugen, men i det her tilfælde har det været hver 14. dag pga. et større akvarieprojekt i Slagelse, der har taget min tid:



Som man kan se er mængden af slam i filteret større under linien end over. Som jeg ser det, skyldes det to ting:

1. Tyngdekraften trækker skidtet længere ned i svampen, når vandstanden sænkes. Dette bør dog give en større ophobning af skidt under linien end det umiddelbart er tilfældet.

2. Bakterierne i filteret over linien får tilført fuld dosis af ilt ved hvert vandskifte. Under normale omstændigheder hver uge. Det vil give optimale betingelser for de aerobe bakterier (ligesom et rislefilter), som dermed hurtigere/mere effektivt kan formeres i takt med "mad" til dem. Det vil medføre en højere/mere effektiv nedbrydning af skidt. Det samme princip gør sig gældende i måttefiltre og baggrundsfiltre.... måske derfor de holder så længe? Et spandfilter f.eks. får ikke tilført samme mængde ilt, og derfor er slamophobningen i dem stor.... kombineret med tyngdekraften, der samler skidtet i spanden.

Da pumpen og filteret omkring den bliver "tørlagt" én gang om ugen, så vil slamophobningen omkring den være minimal. Igen samme princip som et modulfilter.

Klarheden i vandet er overraskende god. Ikke på højde med et baggrunds- eller modulfilter, men helt på højde med måttefiltre, spandpumper og ligende.

Der ligger stadigvæk en del skidt på bunden af akvariet, og det er ikke noget jeg er vant til at tage stilling til.... det er ikke eksistrende i akvarierne med baggrundsfiltre. Jeg tager det lidt med tålmodighed, men ellers må jeg jo bare begynde at slamsuge bunden, selv om det strider mod mine principper kanon hjørne filter 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





kanon hjørne filter Empty
IndlægEmne: Sv: kanon hjørne filter   kanon hjørne filter Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
kanon hjørne filter
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Filter bag baggrund kontra moduler med filter
» hjørne btn modul spørgsmål
» Endnu en kanon tur til Norge!
» Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan
» Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Ris/Ros & Gode Ideer-
Gå til: